Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  99 8000
Sitter her på stolen min og så ut vinduet, der fikk jeg øyet på en som var tydelig beruset. Han ventet på bussen og det fikk meg til å tenke på alle skrekkhistoriene mine fra de utallige bussturene hjem, der det har kommet narkomane på bussen og satt seg ved siden av meg.

Den siste gangen dette skjedde, så ble jeg nødt til å be han flytte seg. Jeg takler ikke den sterke lukten av tobakk og alkohol. Jeg røyker ikke og drikker ikke av den ene grunn at jeg syns at det lukter vondt. (Og at jeg får lappen av foreldrene mine om jeg holder meg unna). Har også sagt nei og forklart hvorfor jeg sa nei, da en kom og spurte om jeg kunne flytte sekken min fra setet.

Jeg blir veldig kvalm av lukten, det var utrolig varmt og klamt på bussen og jeg blir veldig fort bilsyk. Jeg er en person som veldig lett får dårlig samvittighet og følte meg litt dårlig da jeg ba han flytte seg.

Har hørt noen historier der de har blitt sure og blitt voldelige etter at noen har sagt ifra, noe som er grunnen til at jeg bare har gjort dette to ganger. Vil ikke lage noe bråk.

Har dere noen gang opplevd at de har blitt sure?
Er det veldig dårlig gjort å be han flytte seg?
Nei, det er ikke dårlig gjort å be han flytte seg.
Enig, du forventer at folk skal ha en normal hygiene når du de setter seg ved siden av deg. Det er bare ekkelt om en kraftig beruset personer setter seg på bussen. Hadde gjort det samme om det var en person som luktet mye svette etter ei trening også.

Har aldri opplevd problemet selv, men det kommer vel an på hvor du bor i landet. Men jeg syns ihvertfall det ikke er dårlig gjort ovenfor personen.
Sitat av neiass Vis innlegg
Nei, det er ikke dårlig gjort å be han flytte seg.
Vis hele sitatet...
Men de har vel like mye rett til å sitte på bussen som det vi har? Kan de kreve en sitteplass?
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Har dere noen gang opplevd at de har blitt sure?
Er det veldig dårlig gjort å be han flytte seg?
Vis hele sitatet...
Det er unorsk oppførsel å konfrontere folk på den måten. Riktig hadde vært å unnskyldt seg å flyttet seg selv eller gått av på neste stopp.
Sist endret av Mith; 24. mai 2012 kl. 11:52.
Sitat av Mith Vis innlegg
Det er unorsk oppførsel å konfrontere folk på den måten. Riktig hadde vært å unnskyldt seg å flyttet seg selv eller gått av på neste stopp.
Vis hele sitatet...
Men jeg skal jo hjem.. Bussen min går kun 2 ganger i timen.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Men jeg skal jo hjem.. Bussen min går kun 2 ganger i timen.
Vis hele sitatet...
Da må du bare bite det i deg om du skal følge normene i samfunnet ellers, det er faktisk det alle vi andre gjør og det er derfor du får dårlig samvittighet.
Sist endret av Mith; 24. mai 2012 kl. 11:54.
Slutt å vær så følsom,sett litt perspektiv på tingene.
Fingerleddsoperatør
Heffalompen's Avatar
Du virker noe sutrete og umoden. Et hett tips vil være å kanskje se de bakomliggende omstendighetene til at noen ble alkoholikere og narkomane, og ikke eiendomsmeglere og andre "viktige" mennesker. Folk går rundt på jorda i forskjellige sko, og det er kanskje på tide å minske dine tær så de ikke blir tråkket på hele tiden.

Dette er ikke noe angrep på deg personlig, jeg bare synes det er litt ubehagelig å lese sånne "ovenifra og ned"-A4 menneskers dagligdagse problemer.
Sitat av Mith Vis innlegg
Da må du bare bite det i deg om du skal følge normene i samfunnet ellers, det er faktisk det alle vi andre gjør og det er derfor du får dårlig samvittighet.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde aldri fått dårlig samvittighet for å be folk som er så uhygieniske om å flytte seg vekk fra meg. isåfall må det være fordi jeg ikke har bedt personen hjem for å låne dusjen..
Når jeg ikke vil ha junkier ved siden av meg på bussen så legger jeg sekken ved siden av meg og later som jeg sover og breier meg over begge seta... det funker alltid
Sitat av Mith Vis innlegg
Da må du bare bite det i deg om du skal følge normene i samfunnet ellers, det er faktisk det alle vi andre gjør og det er derfor du får dårlig samvittighet.
Vis hele sitatet...
Det er ikke du som setter standard for hva som er norm i det Norske samfunn. Ikke snakk for andre når det kommer til slike situasjoner, for det er umulig å vite hvordan folk ville reagert i en sånn situasjon.
TS har ikke dårlig samvittighet fordi han bryter mønsteret ditt, han har dårlig samvittighet på grunn av valget han tok.
Jeg ville bedt en illeluktende narkoman flytte seg vekk om han setter seg helt inntil meg, jeg vil ikke være i nærheten av folk som selv har valgt å lukte som den kommunale søppelfyllinga.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Yayoisking Vis innlegg
Jeg hadde aldri fått dårlig samvittighet for å be folk som er så uhygieniske om å flytte seg vekk fra meg. isåfall må det være fordi jeg ikke har bedt personen hjem for å låne dusjen..
Vis hele sitatet...
Så fint for deg da, jeg har vel heller aldri sagt at alle får det eller følger de samme normene. Man står selvfølgelig fritt til å stikke seg ut, jeg har bare kommentert hva som er "typisk norsk" i en slik sammenheng.

Sitat av First Vis innlegg
Det er ikke du som setter standard for hva som er norm i det Norske samfunn. Ikke snakk for andre når det kommer til slike situasjoner, for det er umulig å vite hvordan folk ville reagert i en sånn situasjon.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke satt noen standard, men er det noe som beskriver nordmenn så må det være konforme og konflikt sky. Det er jo forsket en del på slik og det er noe av grunnen til at nordmenn kan virke noe "kalde" i forhold til andre folkeslag.
Nei, ærlig talt. Det her er det mest barnslige jeg har lest idag. Om en person setter seg ved siden av deg på bussen og du ikke føler deg komfortabel med det, er det DU som skal flytte deg. Han har da vitterlig like stor rett til å sitte der som deg?
Det er tross alt du som har et problem med å sitte der, ikke han. Og hvem gir deg egentlig retten til å be han flytte seg? Jeg tolker det slik at du ser ned på vedkommende, og behandler han mindreverdig? Æsj.
Sitat av Mith Vis innlegg

Jeg har ikke satt noen standard, men er det noe som beskriver nordmenn så må det være konforme og konflikt sky. Det er jo forsket en del på slik og det er noe av grunnen til at nordmenn kan virke noe "kalde" i forhold til andre folkeslag.
Vis hele sitatet...
Studier sier også at menn tenner mer på kvinner med illrød lebestift fordi øynene fokuserer på det mest de få sekundene testpersonene ble vist et bilde. Det er selvsagt bare tull. Øynene fokuserte på leppene fordi de skilte seg ut, ikke fordi det var penere som det først ble sagt.

Du får henvise til studier som viser at nordmenn er konfliktsky.
Jeg ser ikke på en person som ber en illeluktende person flytte seg som en konflikt-elsker. Heller en fornuftig person som ikke liker å bli dårlig.

Det er ikke unorskt å be en illeluktende person flytte seg. Derfor mener jeg det er feil at du sier at alle nordmenn ville holdt tett eller flyttet på seg selv.
First world problem.
Det som er så jævla ubeleilig med å leve i et samfunn er at man må forholde seg til andre mennesker.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Sitat av McLovin Vis innlegg
Nei, ærlig talt. Det her er det mest barnslige jeg har lest idag. Om en person setter seg ved siden av deg på bussen og du ikke føler deg komfortabel med det, er det DU som skal flytte deg. Han har da vitterlig like stor rett til å sitte der som deg?
Det er tross alt du som har et problem med å sitte der, ikke han. Og hvem gir deg egentlig retten til å be han flytte seg? Jeg tolker det slik at du ser ned på vedkommende, og behandler han mindreverdig? Æsj.
Vis hele sitatet...
Det er lov å se ned på andre. Så klart gjør man det av og til. Du også.
Men som sagt over, det er å forvente at folk vasker seg!
Sitat av McLovin Vis innlegg
Nei, ærlig talt. Det her er det mest barnslige jeg har lest idag. Om en person setter seg ved siden av deg på bussen og du ikke føler deg komfortabel med det, er det DU som skal flytte deg. Han har da vitterlig like stor rett til å sitte der som deg?
Det er tross alt du som har et problem med å sitte der, ikke han. Og hvem gir deg egentlig retten til å be han flytte seg? Jeg tolker det slik at du ser ned på vedkommende, og behandler han mindreverdig? Æsj.
Vis hele sitatet...
Ja, de har like stor rett til å sitte der, men om man ikke har (muligheten til å dusje?) dusjet på evigheter og er skitten så må man regne med at man blir behandlet annerledes. Hygiene er normal folkeskikk.

Jeg ser på ingen måte at det er frekt å be høflig en ekstremt uhygienisk om å flytte seg. Du satt der først og du har ikke lyst å få all drittlukten i trynet selv. Ønsker han ikke sette seg et annet sted, så er det ikke verre enn at man flytter seg selv. Større problem er det ikke
Sist endret av Yayoisking; 24. mai 2012 kl. 12:32.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Sitat av Mith Vis innlegg
Da må du bare bite det i deg om du skal følge normene i samfunnet ellers, det er faktisk det alle vi andre gjør og det er derfor du får dårlig samvittighet.
Vis hele sitatet...
Nå er du veldig urimelig. Jeg personlig har ikke hatt noe problem whatsoever med og bedt personen fint om han/hun kunne flytte seg. For og snu ting på hodet så er det vel og ganske moralsk feil og ruse seg vekk forholdsvis tidlig på dagen?
Sitat av McLovin Vis innlegg
Nei, ærlig talt. Det her er det mest barnslige jeg har lest idag. Om en person setter seg ved siden av deg på bussen og du ikke føler deg komfortabel med det, er det DU som skal flytte deg. Han har da vitterlig like stor rett til å sitte der som deg?
Det er tross alt du som har et problem med å sitte der, ikke han. Og hvem gir deg egentlig retten til å be han flytte seg? Jeg tolker det slik at du ser ned på vedkommende, og behandler han mindreverdig? Æsj.
Vis hele sitatet...
Tolk det som du vil.
Jeg ser ikke ned på dem, men blir kvalm av lukten. De lukter alkohol og tobakk, noe jeg ikke tåler lukten av.
Har aldri sagt at han ikke har rett til å sitte, har jeg det? Det er aldri full buss, så de kan sette seg andre steder.
Har flyttet meg et par ganger, men opplever det som veldig frekt ovenfor vedkommende, så jeg prøver å unngå det. Føler at det blir mer riktig å be han finne seg en annen plass, ettersom det er andre ledige plasser på bussen. Har opplevd at de har sittet og kjeftet på alle rundt seg inkludert meg, noe jeg opplever som ubehagelig.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av First Vis innlegg
Du får henvise til studier som viser at nordmenn er konfliktsky.
Jeg ser ikke på en person som ber en illeluktende person flytte seg som en konflikt-elsker. Heller en fornuftig person som ikke liker å bli dårlig.
Vis hele sitatet...
Det har jeg ikke tid til, men jeg fant en sak om norske ledere og måten de leder på som burde gi deg en pekepinn. Du kan jo kanskje forklare hvorfor han får dårlig samvittighet om han ikke bryter med normen?
Jeg er også av den oppfatning at hvis du er så følsom så er det du som får reise deg.
Det er hva jeg tror fine fruer i andre land ville gjort, også baksnakket, høyt
Sitat av Gloss Vis innlegg
Jeg er også av den oppfatning at hvis du er så følsom så er det du som får reise deg.
Det er hva jeg tror fine fruer i andre land ville gjort, også baksnakket, høyt
Vis hele sitatet...
Tør å si ifra, men får dårlig samvittighet. Det varer ikke lengre enn til når jeg forlater bussen, men allikevel.
Jeg er redd for at de skal bli voldelige og at det skal gå utover meg, og gjør det jeg kan for å unngå dette.
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Tolk det som du vil.
Jeg ser ikke ned på dem, men blir kvalm av lukten. De lukter alkohol og tobakk, noe jeg ikke tåler lukten av.
Har aldri sagt at han ikke har rett til å sitte, har jeg det? Det er aldri full buss, så de kan sette seg andre steder.
Har flyttet meg et par ganger, men opplever det som veldig frekt ovenfor vedkommende, så jeg prøver å unngå det. Føler at det blir mer riktig å be han finne seg en annen plass, ettersom det er andre ledige plasser på bussen. Har opplevd at de har sittet og kjeftet på alle rundt seg inkludert meg, noe jeg opplever som ubehagelig.
Vis hele sitatet...
Alle opplever det samme som deg. De fleste tåler det fordi de fleste ikke tror så stort om seg selv at de føler de kan fornærme folk på bussen de ikke liker lukten av.
Sist endret av Stratops; 24. mai 2012 kl. 12:45.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Alle opplever det samme som deg. De fleste tåler det fordi de fleste ikke tror så stort om seg selv at de føler de kan fornærme folk på bussen de ikke liker lukten av.
Vis hele sitatet...
Jeg sier jo ikke "Hei du lukter vondt, du får ikke sitte her.", det går mer i "Jeg er veldig kvalm, så om du kunne funnet deg en annen plass hadde det vært fint."
De to gangene jeg har prøvd dette, har det fungert fint.
Jeg syntes det blir for mye syting.

Er selvsagt enig i at man skal kunne vaske seg og bruke deodorant når man er ute blandt folk, men at man ikke kan godta at verden er litt urettferdig og bite tenna litt sammen eller flytte seg vekk fra en den som sikkert kun ønsker å komme seg fra A til B. Svette er en ting, men alkohol og tobakk?

Det er vel like lovlig å lukte dette som å lukte dette som å lukte fisk.

Jeg er i mot at fylliker skal sitte på bussen å kjefte, men hvis man føler et ubehag kan man enten ringe til politiet eller ignorere dem samtidig som man sprayer dem litt med sånn dospray.
Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Jeg syntes det blir for mye syting.

Er selvsagt enig i at man skal kunne vaske seg og bruke deodorant når man er ute blandt folk, men at man ikke kan godta at verden er litt urettferdig og bite tenna litt sammen eller flytte seg vekk fra en den som sikkert kun ønsker å komme seg fra A til B. Svette er en ting, men alkohol og tobakk?

Det er vel like lovlig å lukte dette som å lukte dette som å lukte fisk.

Jeg er i mot at fylliker skal sitte på bussen å kjefte, men hvis man føler et ubehag kan man enten ringe til politiet eller ignorere dem samtidig som man sprayer dem litt med sånn dospray.
Vis hele sitatet...
Har aldri vært full buss når jeg har sagt ifra, så det er ikke et problem for dem å sitte et annet sted.
Har aldri sagt at det ikke er lov, bare at jeg finner lukten kvalmende og ubehagelig. Det blir nesten som å si at de kan sette seg der, men da er det en stor sjanse for at jeg kaster opp.
Så jeg ber dem heller sette seg et annet sted.
Jeg lurer på hvorfor man skal på død og liv sitte ved vinduet i bussen? sitt ytterst så skaper du ikke fullt så store insentiver for at de skal sitte.
Sitat av seini Vis innlegg
Jeg lurer på hvorfor man skal på død og liv sitte ved vinduet i bussen? sitt ytterst så skaper du ikke fullt så store insentiver for at de skal sitte.
Vis hele sitatet...
Sitter som oftest ytterst, men de ber deg jo hoppe inn, siden jeg bare har en sekk ved siden av meg.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Sitter som oftest ytterst, men de ber deg jo hoppe inn, siden jeg bare har en sekk ved siden av meg.
Vis hele sitatet...
Mhm og bare det at du setter deg ytterst fordi du _vet_ at folk aller helst finner seg en annen plass enn å be deg flytte deg er også en helt vanlig ting å gjøre, fordi de aller fleste er like konflikt sky
Sist endret av Mith; 24. mai 2012 kl. 12:56.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av Stratops Vis innlegg
Alle opplever det samme som deg. De fleste tåler det fordi de fleste ikke tror så stort om seg selv at de føler de kan fornærme folk på bussen de ikke liker lukten av.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden skal man tåle noe man ikke trenger å tåle?

Er det fullt på bussen må den illeluktende gjerne sette seg ved siden av meg, det er helt ok.

Er det ikke fullt kan jeg ikke se meningen i at personen på død og liv skal sette seg ved siden av meg. Det tolker jeg i så fall som et tegn til at jeg nå skal få høre en trist og snøvlete livshistorie kombinert med mye banning og gammal sprit/svettedunst midt i nesa. Det er aldeles ikke sikkert at jeg er i humør for å tilfredsstille dette sosiale behovet og dermed er det ikke helt ok.

Utrolig at alle tolker dette som om TS ser ned på folk, enda han forteller om at han blir kvalm etc. Det handler ikke nødvendigvis om at man ser ned på andre, men om at man ikke er like komfortabel med alt.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Hvorfor i all verden skal man tåle noe man ikke trenger å tåle?

Er det fullt på bussen må den illeluktende gjerne sette seg ved siden av meg, det er helt ok.

Er det ikke fullt kan jeg ikke se meningen i at personen på død og liv skal sette seg ved siden av meg. Det tolker jeg i så fall som et tegn til at jeg nå skal få høre en trist og snøvlete livshistorie kombinert med mye banning og gammal sprit/svettedunst midt i nesa. Det er aldeles ikke sikkert at jeg er i humør for å tilfredsstille dette sosiale behovet og dermed er det ikke helt ok.

Utrolig at alle tolker dette som om TS ser ned på folk, enda han forteller om at han blir kvalm etc. Det handler ikke nødvendigvis om at man ser ned på andre, men om at man ikke er like komfortabel med alt.
Vis hele sitatet...
Takk! Dette er det jeg også tenker.

Og jeg tror jeg har skrevet det meste som står her? Bare at det er formulert på en annen måte.

Sitat av Mith Vis innlegg
Mhm og bare det at du setter deg ytterst fordi du _vet_ at folk aller helst finner seg en annen plass enn å be deg flytte deg er også en helt vanlig ting å gjøre, fordi de aller fleste er like konflikt sky
Vis hele sitatet...
Ja, jeg setter meg ytterst fordi jeg helst vil sitte alene, men om folk spør, flytter jeg meg. Men om det er en som lukter veldig alkohol eller tobakk, så spør jeg om de kan finne seg en annen plass. Rett og slett fordi jeg blir dårlig av lukten og syns det er veldig ubehagelig.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Ja, jeg setter meg ytterst fordi jeg helst vil sitte alene, men om folk spør, flytter jeg meg. Men om det er en som lukter veldig alkohol eller tobakk, så spør jeg om de kan finne seg en annen plass. Rett og slett fordi jeg blir dårlig av lukten og syns det er veldig ubehagelig.
Vis hele sitatet...
For all del, jeg bryr meg da ikke om hva du gjør eller ikke, jeg bare prøver å forklare deg hvorfor du får dårlig samvittighet, selv om du prøver å forsvare deg med at du blir kvalm.
Sitat av Mith Vis innlegg
For all del, jeg bryr meg da ikke om hva du gjør eller ikke, jeg bare prøver å forklare deg hvorfor du får dårlig samvittighet, selv om du prøver å forsvare deg med at du blir kvalm.
Vis hele sitatet...
Ikke poenget med tråden. Det jeg spør om er om det er dårlig gjort å be dem finne seg et annet sete? Og har dere opplevd at de har blitt voldelige?
Sist endret av En-hyggelig-bruker-29; 24. mai 2012 kl. 13:15.
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Ikke poenget med tråden. Det jeg spør om er om det er dårlig gjort å be dem finne seg et annet sete? Og har dere opplevd at de har blitt voldelige?
Vis hele sitatet...
Så du mener altså at det ikke er dårlig gjort, selv om du får dårlig samvittighet av det? Da må du nesten forklare meg hvorfor du får dårlig samvittighet og hvorfor du går på internett for å finne likesinnede slik at du kan forsvare handlingen din og på sikt forandre holdningene dine slik at du ikke får dårlig samvittighet.
Og hva skal det hjelpe deg å vite om andre har blitt voldelige, gir det deg noen slags pekepinn på om neste person du ber flytte seg er en gal og/eller rusa person? Det er nemlig bare de som gjør noe slik og de kan du ikke sikre deg mot uansett.
Sitat av Mith Vis innlegg
Så du mener altså at det ikke er dårlig gjort, selv om du får dårlig samvittighet av det? Da må du nesten forklare meg hvorfor du får dårlig samvittighet og hvorfor du går på internett for å finne likesinnede slik at du kan forsvare handlingen din og på sikt forandre holdningene dine slik at du ikke får dårlig samvittighet.
Og hva skal det hjelpe deg å vite om andre har blitt voldelige, gir det deg noen slags pekepinn på om neste person du ber flytte seg er en gal og/eller rusa person? Det er nemlig bare de som gjør noe slik og de kan du ikke sikre deg mot uansett.
Vis hele sitatet...
Har jeg sagt at det ikke er dårlig gjort? Nei. Har jeg sagt at det ikke er dårlig gjort? Nei.

Spør kun for å spørre. Av ren interesse for andres mening og deres opplevelser.
Sist endret av En-hyggelig-bruker-29; 24. mai 2012 kl. 13:24.
Man kan be han flytte seg på en høflig måte, visst ikke så er det du som må flytte på deg. Jeg skjønner jo at alle har rett til å sitte der, men om sidemannen er veldig skitten og lukter litt, så er det ikke så fristenes..

Edit: Du kunne jo ha satt deg med noen med en gang du går på bussen?
Sist endret av SileX; 24. mai 2012 kl. 13:45.
Sitat av Zumqlex Vis innlegg
Er det veldig dårlig gjort å be han flytte seg?
Vis hele sitatet...
Ja, det kan være VELDIG dårlig gjort.. Jeg lukter så svette selv så den lukta har ikke jeg noe stort problem med, sterk parfyme lukt derimot syns jeg er skikkelig ekkelt...
Så ber du meg flytte meg fordi du syns jeg lukter vondt tror jeg bare jeg lener meg mot deg, tar ett sniff og ler mens jeg gir deg ett rart blikk... -.-


det er jo også utrolig ubehagelig for den ille luktende personen du ber flytte seg, h*n vet jo at ingen andre vil være nær han heller, så enten må han "plage" en annen enn deg eller så kan han ikke være nær mennesker...

Det Mith sa, at man skulle flytte seg selv eller gå av bussen, det mener jeg er riktig.. Fordi du er da nødt til å ta på deg ubehaget med å flytte deg for å bli kvitt ubehaget av lukten, og du slipper utsette alle andre for ubehaget av dine insensitive kommentarer om andres hygiene, og det virker som mange her tror at dårlig lukt altid betyr dårlig hygiene, det er feil. Man kan dusje 1 gang om dagen og ha god hygiene! Hvis du er avhengig av narkotika svetter du ekstremt mye mer når du føler suget av narkotikaen enn det "normale" folk gjør til vanlig. dette kan være grunnen til at de lukter dårlig, det må ikke være dårlig hygiene.


OT: Mith sier at vanlig Norsk kultur er å gjøre det jeg ville gjort automatisk, og jeg mener at å gjøre noe annet enn å flytte seg selv eller gå av bussen ville vært idiotisk.. det er jo ikke forderdelig å flytte seg eller oppleve kvalme, det er derimot ganske forferdelig å bli uthengt på en slik måte, sikkert forskjellig hvor nær man tar seg av det, men hadde det skjedd med meg på skolebussen min er jeg redd jeg kunne blitt suicidal (sikkert en eller annen narkis med like svak psyke som unge-Novice)


Og for å sette det litt på spissen: Jeg syns mange med brun hud lukter skikkelig ekkelt og kvalmende, skal jeg da be sette seg bak i bussen så jeg slipper lukte på dem eller er det dårlig gjort?

Sitat av SileX Vis innlegg
Man kan be han flytte seg på en høflig måte
Vis hele sitatet...
kan du gi meg ett eksempel på hvordan man ber noen om å flytte seg eller sier til noen at de ikke får lov å sitte ved siden av deg? jeg hadde iallefall spurt om hvorfor, og hadde du trekt fram lukt da hadde jeg nok ikke sett på deg som høflig..

Sitat av Villumsen Vis innlegg
. For og snu ting på hodet så er det vel og ganske moralsk feil og ruse seg vekk forholdsvis tidlig på dagen?
Vis hele sitatet...
det er ikke moralsk feil å ruse seg med mindre det går utover andre, og her syns jeg andres holdninger går utover den som er ruset, så da er den rusede mannen på moralsk høygrunn etter min mening.. tenk å måtte være redd for å gå på bussen fordi du ikke har dusjet på 15timer, kanskje du var så dum at du ikke skiftet t-skjorte med undertøyet, da kan du ikke løfte på armene iallefall..

Tenk om alle på en buss sa til personen at han måtte flytte seg, hvor skal han da befinne seg på en full buss? da blir han nødt til å unnskylde seg for at befinner seg nær deg fordi det plager deg?
Jeg synst det er koselig å snakke med "gamle krigere" jeg

Både på buss og tog, uansett rus. Men såklart, om du ikke er vandt til de forsjellige substansene så kan det FORT bli en ubehagelig opplevelse. Både pga folk oppfatter ting feil og at folk ordlegger seg feil.

Men jeg snakker alltid med disse "gamle krigerene" når jeg treffer dem! Alltid en morsom historie og 3!
Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Svette er en ting, men alkohol og tobakk?
Vis hele sitatet...
Svette er naturlig, det er menneskelukt.. alkohol,tobakk og fisk syns jeg også går greit, forstår ikke hvorfor da Men deodorant er jeg ikke enig i at alle må bruke, Jeg er blitt fortalt at man skal putte det over blodårene så det skal tas opp i blodet og spres i hele kroppen, det høres sinnsykt ut for meg og ikke noe jeg gjør bare for å ikke lukte som meg selv...
Jeg personelig syntes det var litt frekt, men er "greit".
Tenk deg hvor ille h*n har det, så ber noen h*n om og flytte seg, syntes du bare skulle hold ut igjennom bussturen
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Gjelder dette også folk med vond kroppslukt? Skal de også flytte seg?
Sitat av Novice Vis innlegg
Svette er naturlig, det er menneskelukt.. alkohol,tobakk og fisk syns jeg også går greit, forstår ikke hvorfor da Men deodorant er jeg ikke enig i at alle må bruke, Jeg er blitt fortalt at man skal putte det over blodårene så det skal tas opp i blodet og spres i hele kroppen, det høres sinnsykt ut for meg og ikke noe jeg gjør bare for å ikke lukte som meg selv...
Vis hele sitatet...
Derfor kjøper du en alkoholfri og naturlig deo så slipper du det problemet!
Kan også være luktfri.
Skjønner ikke hvorfor folk hater på TS når han vil ha en som lukter ille til å flytte seg. Dette er jo akkurat samme problem som med røyketråden, men da var det tydeligvis noe helt annet.

TS satt der først og har all rett til å be han andre flytte seg om han føler seg ukomfortabel.
Sitat av kevva Vis innlegg
Derfor kjøper du en alkoholfri og naturlig deo så slipper du det problemet!
Kan også være luktfri.
Vis hele sitatet...
Parfyme dekker også ett mye større område enn svettelukt, etter det jeg har erfart, så du plager altså ett større areal hvis du lukter "godt", dette løses jo ved luktfri parfyme, men tror mange velger bort luktfri fordi de da vil kan lukte svakt av svette.. Det er også mange som er alergiske mot parfyme, så du kan utsette noen for fysisk plage dersom du bruker parfyme.. Og jeg forsto det utifra det du skrev at parfymen ble tatt opp i blodårene ved å følge alkoholen, så da løses jo det ved alkoholfri deo, må kjøpes..
Sitat av Novice Vis innlegg
Parfyme dekker også ett mye større område enn svettelukt, etter det jeg har erfart, så du plager altså ett større areal hvis du lukter "godt", dette løses jo ved luktfri parfyme, men tror mange velger bort luktfri fordi de da vil kan lukte svakt av svette.. Det er også mange som er alergiske mot parfyme, så du kan utsette noen for fysisk plage dersom du bruker parfyme.. Og jeg forsto det utifra det du skrev at parfymen ble tatt opp i blodårene ved å følge alkoholen, så da løses jo det ved alkoholfri deo, må kjøpes..
Vis hele sitatet...
Da har "flertallet" kjøpt en type som ikke virker for dem.
Du kan kjøpe allergivennlige,alkohol frie, naturlige, duft frie.
Så kverruler så mye du vil, men blir bare tom argumentasjon.
Helt greit hvis det er en ledig 2 seter i nærheten, hvis ikke så kan du ta deg en bolle, de har tross alt betalt for billett de også.
Sitat av alzamon91 Vis innlegg
First world problem.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke det.


Sitat av fetter Vis innlegg
Det som er så jævla ubeleilig med å leve i et samfunn er at man må forholde seg til andre mennesker.
Vis hele sitatet...
Poetforumet for de med innbilt dyp innsikt er et google-søk unna.



Sitat av Mith Vis innlegg
Det har jeg ikke tid til, men jeg fant en sak om norske ledere og måten de leder på som burde gi deg en pekepinn. Du kan jo kanskje forklare hvorfor han får dårlig samvittighet om han ikke bryter med normen?
Vis hele sitatet...
Pekepinn på hva? Jeg ser ingen relasjoner mellom Norske arbeidsgivere og anmodning om plassflytting i buss. Jeg ba om forskningsrapport, ikke artikkel i et multimedium.

Jeg er ikke tankeleser, men jeg kan tenke meg at TS har dårlig samvittighet fordi han ikke ser ned på noen, heller ikke de som lukter svett gymsokk. Men for å unngå kvalme ber han de med dårlig hygiene flytte seg for å unngå oppkast osv. Dette visste du og, hvorfor skulle du ha meg til å si det?
Forstår deg godt TS, det er jævlig ekkelt og ende opp med en person som lukter, men den personen har like mye rett som deg på en sitteplass på bussen så det er jo noe du bare må leve med.

Heldigvis er det ikke så mange som tar bussen jeg tar, så vist noen som lukter setter seg i nærheten av meg så flytter jeg meg heller litt vekk