Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  92 22712
8 mile film om oppveksten til eminem
ali film om Muhammad Ali (kjent bokser)
get rich or die tryin film om 50 cent
ip man film om treneren til bruce lee
notorious film om notorious BIG
the blind side amerikansk football, fra fattig til rik, bra film
the way back fanger som rømmer fra gulag,sibir til india
we are marshall When a plane crash claims the lives of members of the Marshall University football team and some of its fans, the team's new coach and his surviving players try to keep the football program alive.
Walk the Line.
Remember the Titans.
The Fighter.
True phreak.
The Bang Bang Club er verdt å bruke noen timer på!
Windtalkers.
Sitat av Pisspreik Vis innlegg
The Hurricane

Kan ikke telle hvor mange ganger jeg har sett den her, en av de mest rørende filmene jeg noensinne har sett. Anbefales på det sterkeste.

Sangen til Bob Dylan er også ganske bra, sjekk den ut!
Vis hele sitatet...
Den er flott, men synes "top of the prime" er noe bedre, selve filmen Hurricane er nok mer entertaning for en med heller liten interesse for sporten, men for en med litt mer innsikt i boksingens verden er det ingen som når denne, eller SLÅR om du vil.

Ikke en fantastisk bra "biografi", men helt klart den beste filmen om tidenes beste bokser (i sin vektklasse, diskutabelt - Tyson) og den desidert vasseste äraen i boksingens historie.

Uten å gå for mye off-topic er det vel bare en match som kunne sammenlignes med ALI vs Fraizer eller Foreman og det er Manny Pacquaio vs Floyd Mayweather Jr. Tror en film basert på både Manny og Mayweather kunne värt noe, ihvertfall hvis de to möttes.
Sitat av eraser_x Vis innlegg
8 mile film om oppveksten til eminem
ali film om Muhammad Ali (kjent bokser)
get rich or die tryin film om 50 cent
ip man film om treneren til bruce lee
notorious film om notorious BIG
the blind side amerikansk football, fra fattig til rik, bra film
the way back fanger som rømmer fra gulag,sibir til india
we are marshall When a plane crash claims the lives of members of the Marshall University football team and some of its fans, the team's new coach and his surviving players try to keep the football program alive.
Vis hele sitatet...
Nei det er det ikke.
- Texas chainsaw massacre 2003, noe ekstra er nok lagt til i filmen men omhandler en rekke drap som foregikk i Wisconsin.
- the exorcism of emily rose.
- zodiac
- Max manus
- valkyrie

noen av de jeg kom på
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Into the wild og 127 Hours
To helt fantastiske filmer basert på to fantastiske og ekte hendelser
Vis hele sitatet...
Faen å bra filmer det der er
Burke and Hare http://www.imdb.com/title/tt1320239/
Dette er den beste filmen jeg har sett, basert på hendelser som faktisk har skjedd; http://en.wikipedia.org/wiki/Burke_and_hare

Utrolig givende film i form av underholdning, humor og litt historie i en meget god blanding. Anbefales på det sterkeste å se den.
8 Mile
Hotel Rwanda
Der Untergang
Valkyrie
Sitat av Serpentor Vis innlegg
Tror trådstarter ba om filmer basert på en virkelig historie. Historien om pianisten er ren fiksjon meg bekjent.
Vis hele sitatet...
Her tar du feil, beklager å måtte si det

The Pianist is an account of the true life experience of a Polish pianist during WW2, in the context of the deportation of the Jewish community to the Ghetto of Warsaw, a setting virtually absent from all films inspired on WW2.
Vis hele sitatet...
Fritt klippet fra IMDB
Discotroopin'
RadioSlave's Avatar
Filmer med Clintern er alltid chill:

Escape from Alcatraz

http://www.imdb.com/title/tt0079116/
Sist endret av RadioSlave; 13. mai 2012 kl. 13:40.
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Sitat av SheepInPain Vis innlegg
Blair Witch Project
Vis hele sitatet...
Denne er ikke basert på ekte hendelser.

Den ble annonsert å være ekte for å dra mer folk til kinosalene.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
- Texas chainsaw massacre 2003, noe ekstra er nok lagt til i filmen men omhandler en rekke drap som foregikk i Wisconsin.
Vis hele sitatet...
Nei. Det er kun en remake av 1974 versjonen, som igjen er reint oppspinn.
Den ble hypet som en sann historie før release for å trekke folk til kinoene.

The film follows a group of friends who fall victim to a family of cannibals while on their way to visit an old homestead. Although it was marketed as a true story to attract a wider audience and as a subtle commentary on the era's political climate, its plot is entirely fictional; however the character of Leatherface and minor plot details were inspired by the crimes of real-life murderer Ed Gein.
Vis hele sitatet...
Wikipedia
Sjøl er jeg glad i amerikansk fotball-filmer, fordi lagidrett er så inspirerende på mange måter. Filmene har ofte en stor dose samfunnskritikk i seg.

We are marshall www.imdb.com/title/tt0758794/
The Express www.imdb.com/title/tt0469903/
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Om du har interesse av krigshistorie, så er veldig mange av de store hendelsene filmatisert.

F.eks. Kampen om tungvannet her i Norge:
http://www.imdb.com/title/tt0040504/ (1948)
http://www.imdb.com/title/tt0059263/ (1965)

The great escape:
http://www.imdb.com/title/tt0057115/ (1963)

Stalingrad:
http://www.imdb.com/title/tt0108211/ (1993)

Band of brothers (serie)
http://www.imdb.com/title/tt0185906/ (2001)

Som sagt, om dette er noe som interesserer deg, så fins det haugevis av slike filmer.
Mange eldre, men også av nyere dato.
Sist endret av Grimdoc; 13. mai 2012 kl. 14:21. Grunn: Måtte jo legge til BOB
Das boot er en bra film. Handler om en tysk ubåt under 2. verdenskrig. Anbefales
Vet ikke om noen har nevnt Pearl Harbor, har ikke sett gjennom alle.
du kan sjekke ut de her

blow : handler om en sann historie om en dude som starter og selge marijuana som "ungdom" og finner ut i litt eldre alder at det ligger mer penger i cocaine.
personen filmen handler om (george jung) sitter fortsatt i fengsel og blir sluppet ut i 2014
Historieentusiast
Sexarz's Avatar
Der Untergang Det Tredje Rikets siste dager.

Michael Collins Historien om Michael Collins, den øverste militære lederen i IRA under den Irske borgerkrigen.

Good Fellas Biografien om Henry Hill og hans mafiavenner.

Gandhi Biografien til M. Gandhi. Mannen som protesterte mot Britiskstyre i India med fred og nestekjærlighet istedet for vold og blodutgytelse.

The Social Network Biografien om gründeren Mark Zuckerberg og Facebook.

American Gangster Historien om en Amerikansk narkobaron.

Catch Me If You Can Biografien til Frank Abagnale Jr som er kanskje en av historiens beste og yngste svindlere.
Not my final form
Jeg vil anbefale Moneyball.
Freedom Writers
Trykk her for trailer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
jeg anbefaler tegneserie Persepolis - den er basert på ekte hendelser. veldig interessant! dette er selvbiografi
Fargo! Coen-filmer slår aldri feil

http://www.imdb.com/name/nm0001054/
Sist endret av subscribe; 25. mai 2012 kl. 23:53.
smil da vel!
PunkBear's Avatar
Into The Wild! Utrolig bra film som bør ses
▼ ... over en måned senere ... ▼
Dër Untergang!
Helt rå film basert på Hitler's og Eva's siste 10 Dager i Fører Bunkeren. Genial film.
Sist endret av ChipsyDipsy; 21. juli 2012 kl. 22:56.
Vet ikke om den er nevnt enda, men "American gangster" er vel basert på en ekte historie. En av de beste gangsterfilmene jeg har sett
Sitat av moan1244 Vis innlegg
Du sa shawshank redemption ikke var basert på en sann historie. Jeg fant ut at den var basert på en novelle. Novellen er ikke baser på noen ting.
link
Vis hele sitatet...
Så.. James Bond er basert på en sann historie?
Poison's Avatar
Trådstarter
Her ramler det fortsatt inn masse filmer, veldig artig. Har sett omtrent 60% av filmene snart Er jo ferie og lite å gjøre så nå passer det utmerket å se filmer
Alive (1993) Fly med rugby-lag som styrter i Andesfjellene.
Anbefaler The Grey. Den er da ikke basert på en sann historie, men den kunne likegodt vært det. Den er også helt ny (2011), og handler om flystyrt i Alaska. Uten at jeg skal spole for mye, så spiller Liam Neeson badassen Ottway.
Sitat av Leonardie Vis innlegg
Anbefaler The Grey. Den er da ikke basert på en sann historie, men den kunne likegodt vært det. Den er også helt ny (2011), og handler om flystyrt i Alaska. Uten at jeg skal spole for mye, så spiller Liam Neeson badassen Ottway.
Vis hele sitatet...
Du har hørt for mye skremselspropaganda fra norske bønder hvis du tror det hadde skjedd i virkeligheten...
Selvfølgelig pynta litt på fakta, men vil tro at om det hadde vært en stoooor sulten ulveflokk, så hadde de ikke nøla med å angripe. Men hva vet vel egentlig jeg om det. Vet du mye om det?

btw, så en leif i forrige posten min; Spoile*
Sist endret av Leonardie; 22. juli 2012 kl. 19:57.
Fire in the sky

Sykeste skildringen av hva som skjer ombord på en UFO jeg har sett hittil...
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
The intouchables! fyfaen for en rå film!
Sitat av larvikmann Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Avskydde den filmen noe sinnsykt.
SPOILER ALERT! Vis spoiler
Den filmen er tid jeg vil ha tilbake. Jeg liker vanligvis actionfilmer, men når det blir så hollywood som dette, og drist og slow motion og tårer og vrengte gråtsprengte fjes og trist musikk når en snill dør osv, de blir bare kvalmende når man ser alle de slemme araberne bli skutt istykker og falle gjennom vinduer, blodsprut på vegger, falle ned fra tak gjennom en bod osv.
Mens når de "snille" dør er det selvsagt i en heltemodig ofring for å redde resten av troppen.