Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2484
Hei er jeg safe hvis jeg tar en 2mg Rivotril og kjører 2 uker senere? Er usikker pga Drager 5000 (spyttesting)
Er i grenseland, hadde ikke gidda å gamble på det.
Om du absolutt må bruke benzo kan du konsumere noe med kortere halveringstid. Xanor eller Sobril, har testa litt selv med hjemmetester. Xanor sitter i under en uke ved enkeltinntak på 2mg eller mindre. Samme med 40-50mg sobril.

Rivotril har halveringstid opp mot 50 timer, så etter ca 4døgn har du fortsatt 0,5mg igjen i blodomløpet.
Kan spores mye lengere i urin, jeg testa meg 20 dager etter inntak av 6mg rivotril og det ga utslag.

TS nevner jo spesifikt spyttesting me drager 5000.
finner ikke mye info ang benzo og hvor lenge det vil kunne vises på spyttesten her, men regner med det ligger i samme vindu som thc, så om det er korrekt er det max rundt 30 timer;
http://www.icadtsinternational.com/f...s/2013_058.pdf
Rivotril ved engangsinntak for meg hvis jeg tar utgangspunktet at jeg ikke har no benzo i meg, er ute på ei uke. Jeg har ganske høy forbrenning. Men 7-10 dager er for et enkelt inntak uten noe i systemet.
Du kan nekte å ta spyttprøven, og blodprøven vil garantert være under promillegrense / de finner ingenting etter 2 uker. La de gjøre det en gang eller 2 så blir alt dokumentert og de vil neppe ta deg med inn til blodprøve noengang igjen.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har man spor av rusmidler i spyttet som produseres, siden de kan sjekke tabeletter som man svelger uten å være i kontakt med munn nesten?
Om man spiser mat, drikker brus og har over snittet god tannhygiene, burde jo rester av eventuelt inntak være borte for lengst. THC er så seigt som tjære og sitter nok litt i munnhulen, men legemidler??
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja du er safe. 5-6 dager i spytt, maks.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25549207
Anonym bruker
"Uenig Hork"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du vet at du skal bli spyttsetet på et tidspunkt så ville jeg ikke gambla med å ta Rivotril og telle dager. Er du bare bekymra for at du evt skulle bli stoppa og testa så er det unødvendig frykt! Slapp av, slikt skjer så og si aldri...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En ting er hva de finner på Drager apparatet. Men blodprøva vil vise 0, så ingen fare. Opptil 5 dager i spytt, maks 2 i blod.

Det er kun metabolittene som spores, det aktive virkestoffet er ute av blodet innen 2 dager. Du blir ikke straffet for metabolitter.
Sist endret av Veggen; 1. juni 2019 kl. 12:28. Grunn: slo sammen innlegg
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En ting er hva de finner på Drager apparatet. Men blodprøva vil vise 0, så ingen fare. Opptil 5 dager i spytt, maks 2 i blod.

Det er kun metabolittene som spores, det aktive virkestoffet er ute av blodet innen 2 dager. Du blir ikke straffet for metabolitter.
Vis hele sitatet...
Med tanke på den lange halveringstiden til Rivotril, stemmer vel ikke det helt? I følge lommelegen vil det ta en drøy uke før det er helt ute av kroppen.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
https://www.therecoveryvillage.com/b...tay-in-system/

https://www.drugrehab.com/addiction/...n-your-system/

Hvis lommelegen sier en uke i blod så er det feil. Alt er avhengig av metabolisme, alder, BMI og nyre/leverfunksjon. Men i blod maks 3 dager. Normalt 1-2. Metabolittene, som apparatet måler, blir i kroppen adskillig lenger. Så spyttesten kan slå ut, men blodkonsentrasjonen er negativ, og du vil ikke bli straffet. Måler man kun for å se at man er ren har man et problem.