Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3266
Full panikk her nå.

På FB viser det at jeg har vært innlogget på et annet sted her i landet, et sted som jeg heller aldri har besøkt eller vært i nærheten av i det hele tatt. Under resten av innloggingene står det stedet jeg bor på.

For ikke så lenge siden så greide jeg å erte på meg en fyr som er ganske flink med data (en eller annen IT-utdanning), han har sagt at han kan å hacke men gjør det så klart ikke med tanke på jobben og alt sånt. Jeg er livredd for at han har hacket PC'en min, altså at han ikke bare følger med på FB men også selve datamaskinen. Mulig jeg er veldig paranoid, men....

Jeg har ikke merket noen annen "aktivitet" på noen av PC'ene mine (har 1 pc og 1 stasjonær), men f.eks stasjonæren kan oppføre seg litt merkelig i blant (noen ganger har den bare plutselig slått seg av). PC'en min kan plutselig være veldig treg og slite med å laste inn internettsider selv om nettet fungerer bra osv. Og jeg har fått blue screen noen ganger men det kan jo komme av andre grunner.

Hva gjør jeg for å sikre meg best mulig mot dette, eventuelt hvordan avslører jeg om jeg faktisk har blitt hacka? På PC'en har jeg Trend Micro anti-virus, på stasjonæren har jeg Kaspersky. De er betalt for og alt sånt.

Har mildt sagt panikk, FB bruker jeg jo daglig og mesteparten av kommunikasjonen som ikke foregår face 2 face med folk jeg kjenner, foregår over der. Jeg er redd for at han ser alt jeg skriver i skolesammenheng, aktiviteten min på forumer, Skype samtaler etc. Huff..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Skru på 2FA, bytt passord og sjekk om IPane som er registrert stemmer med din ISP.

Eg har variert mellom Fornebu, unknown, Høyanger og Tyskland ifølge facebook.