Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1276
Hva baseres verditaksten på? Driver å ser på en klokke til 5k. Det følger med verditakst på 12k. Hva baseres en slik verditakst på, for det er i alle fall ikke markedsprisen slik den er i dag! Finner kun auksjoner og annonser fra 3k til 7k på denne modellen. Har sett flere tilfeller av dette i min klokkejakt, en verditakst som er langt over markedsprisen. Er det en antatt verdi om x antall år eller noe?
Sist endret av KjemikalieX; 9. januar 2019 kl. 15:13. Grunn: Flyttet fra innlegg til egen tråd
Ingenting er vel verdt mer enn en kjøper vil betale for varen vel? I mine øyne er ikke en slik takst noe verdt egentlig, særlig når du sier du finner klokkene til 3-7 tusinger. Da er det DET klokka er verdt, ikke 12K
Prisen følger markedet, ikke det papiret selger eventuelt har, sier den er.
Taksten settes høyt fordi man skal være mer eller mindre sikret å få kjøpt tilbake tilsvarende produkt om det du har skulle bli tapt.

Den baserer seg ikke på at objektet kan bli samleobjekt eller tilsvarende med tiden, da det er spekulasjoner som bare blir avgjort av marked og interesse.
Synkende
sinkpad's Avatar
Trådstarter
Ser ut til at det brukes i forsikringssaker. Virker å være krav nesten? Uansett, takk for svar. Dere bekreftet tankene mine