Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2482
Hei.
Kjøpt en iPhone XS av en kompis.
Skulle sette den opp da jeg møtte på aktiveringslåsen.
Konfronterte kompisen min med dette, han sier at telefonen er kjøpt i hans navn, han har alle papirer på dette, så det er bare å gå til Apple-butikken i byen og be de om å fikse dette.

Telefonen er i utgangspunktet aktivert til hans eks sin iCloud (som jeg ikke kjenner), han tok telefonen fra henne da det ble slutt.

Jeg er i tvil på om Apple kommer til å låse opp den telefonen bare fordi den står i hans navn på kvitteringene og alt.

Hva tror dere?
Den personen som eier kontoen som ble brukt, må godkjenne at den skal låses opp. Dvs. at eksen hans må bekrefte overfor Apple at hun er eier av kontoen, og at den kan låses opp. Jeg tror kompisen din har solgt deg en pen brevvekt, med mindre han kan få denne eksen til å gå med på å låse den opp.
Sitat av Stingray Vis innlegg
Hei.
Kjøpt en iPhone XS av en kompis.
Skulle sette den opp da jeg møtte på aktiveringslåsen.
Konfronterte kompisen min med dette, han sier at telefonen er kjøpt i hans navn, han har alle papirer på dette, så det er bare å gå til Apple-butikken i byen og be de om å fikse dette.

Telefonen er i utgangspunktet aktivert til hans eks sin iCloud (som jeg ikke kjenner), han tok telefonen fra henne da det ble slutt.

Jeg er i tvil på om Apple kommer til å låse opp den telefonen bare fordi den står i hans navn på kvitteringene og alt.

Hva tror dere?
Vis hele sitatet...
Det skal gå helt fint så lenge dere kan vise frem kjøpskvitteringen. Det kan imidlertid ikke gjøres på Eplehuset. Må ringe Apple Support så fikser de resten. Nå er det ett år siden jeg jobbet der, men tviler på at akkurat dette har forandret seg.
Sist endret av Salazar; 31. desember 2018 kl. 10:31.
Jepp, jeg har låst opp mengder av Apple-produkter på jobben, og det holder at kvitteringen og den som ber om opplåsingen er samme person. Hvem som laget kontoen er likegyldig (i mitt tilfelle er det ofte ingen som vet det lenger).
Da bør kvitteringen inneholde både IMEI for telefonen og navn.
Sitat av GalFisk Vis innlegg
Jepp, jeg har låst opp mengder av Apple-produkter på jobben, og det holder at kvitteringen og den som ber om opplåsingen er samme person. Hvem som laget kontoen er likegyldig (i mitt tilfelle er det ofte ingen som vet det lenger).
Vis hele sitatet...
Dette syns jeg høres veldig merkelig ut. En telefon kan være gitt i gave eller solgt videre. Da bør det jo ikke være så enkelt for opprinnelig kjøper å nullstille den/låse den opp.