Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1824
Da var tiden kommet for å prøve fluesoppen Amanita muscaria.

Jeg har vokst opp med de standard flosklene om at den er giftig, man kan DØ, og at Vikingene brukte den når de skulle ut å plyndre..

I senere tid har jeg blitt mer nysgjerrig når det kommer til naturens goder.

Via x antall forum og infosider har jeg nå blitt såpass interessert at jeg har vært i skogen å funnet noen flotte eksemplarer.

De ble tørket delvis i ovn og friluft over 3 dager, nå er de kjekstørr og knuser når jeg kniper i/bøyer dem.


Jeg har bestemt meg for å lage te av hattene, da jeg har hørt at det er de som er "best".

Jeg er veldig usikker på hvor mye jeg skal tørre å begynne med, vil ikke ta for hardt i første gang.

Tror 7g kokt i 7dl vann kan være passelig.
Jeg kommer ikke til å drikke mer enn halvparten idag, da jeg ikke vil bli overveldet.


Jeg koker vann i vannkoker, heller det i en gryte, setter platen på 2 slik at vannet kun småkoker.
Hiver oppi 7g med delvis knuste sopp-hatter.
Vannet blir veldig fort brungult og det lukter ganske stramt med en gang.

Legger på lokk og lar det putre rolig i 30 minutter. Rører innimellom.

Jeg lar det stå å trekke mens det kjøler seg litt ned, etter 10min siler jeg teen og presser saften ut av de kokte bitene. De har mistet rødfargen og er gråbrun.


Jeg kjenner jeg er spent og lurer på om jeg har gått for hardt ut med 7g..

Skitlagå!
Jeg heller 3dl i en kopp, hiver oppi en Earl Grey og 2 spiseskjeer sukker.

Det er fortsatt litt for varmt så jeg lar koppen stå med teposen i 5 min.

Dette smaker ikke dårlig, litt merkelig Earl Grey bare.
Drikker alt i løpet av 5 minutter, klokken er 15:30.


+10min:
Sitter å kjenner etter hvordan kroppen har det, merker ikke noe annet enn at jeg er mett og varm. Jeg spiste mat for ca. 3 timer siden.

+30min:
Ligger på sofaen og kjenner en liten antydning til kvalme i øverste del av magen, det går over ila 10 minutter.

+1t:
Ligger å ser på Idol i reprise(!) Føler en slags kribling blandet med ro og avslappethet.
Får kraftig gåsehud som bølger gjennom kroppen, innimellom stive nippler, av de som er god å synge

+1,5t:
Ingen forandring i formen, avslappet og litt klam i hendene. Føler blikket er skarpere enn normalt.
Er blitt sulten og lager middag, ingen problemer med motorikk, merker heller ikke økt spyttdannelse. Kan være en liten antydning til svimmelhet (ikke ustø, men inni hodet på en måte).


+2t:
Klar til å spise middag, formen er lik.
Annser peak for å være over og konkluderer med at dette var en meget lav dose ifht. Hva jeg ønsket meg av effekt.
Kommer til å koke mer te og da øke til 10g i 7dl vann.
Sist endret av G86NO; 8. september 2018 kl. 18:29. Grunn: Skriveleifer og mellomrom