Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3432
Slenger ut et agn i tilfelle noen av dere er i Kathmandu, eller Nepal for øvrig i tiden fremover. Kommer til å farte litt rundt og muligens være en del alene. Hvis noen er i samme situasjon eller bare kunne tenke seg mer selskap, så ikke nøl med å ta kontakt. =)
Så spennende! Har lenge hatt lyst til å dra til Nepal. Kan du fortelle litt mer om hvorfor du reiste til akkurat Nepal og kanskje oppdatere oss med noen interessante opplevelser?
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Vel, jeg har tidligere vært i Tibet, Bhutan og deler av India, særlig i nord. Nepal har stått på lista lenge, så det var på tide. Jeg reiser til disse områdene fordi jeg er interessert i kulturen, og fordi naturen er helt crazy awesome her. Man kommer seg også litt ut av boblen sin i trygge Norge, og setter mye mer pris på mange ting vi vanligvis tar for gitt. Livssituasjonen min for øyeblikket tilsier også at jeg er helt fri, og kan gjøre omtrent hva jeg vil. Da velger jeg å være noen måneder her.

Vet ikke hvor mye jeg kommer til å oppdatere. Jeg har allerede nok med familie og venner tror jeg.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Vel, jeg har tidligere vært i Tibet, Bhutan og deler av India, særlig i nord.
Vis hele sitatet...

Hvordan var Bhutan? Alltid hatt lyst til å dra dit, men er jo ganske dyrt? Hva gjorde du for å få mest mulig "bang for the buck" ?
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av Myor2Mac Vis innlegg
Hvordan var Bhutan? Alltid hatt lyst til å dra dit, men er jo ganske dyrt? Hva gjorde du for å få mest mulig "bang for the buck" ?
Vis hele sitatet...
Bhutan er nok det mest spesielle landet jeg har besøkt. Ja, det er dyrt, så det er noe man må planlegge og virkelig ha lyst til. I likhet med Tibet er man nødt til å reise med guide i Bhutan. Vi arrangerte turen gjennom venner og kontakter, og sørget for å få en egen buss slik at vi fikk full kontroll over turen vår. Vi reiste parallelt med en større gruppe som ikke nøt den samme friheten som oss. Turen gikk gjennom hele Bhutan, fra vest til øst. En kompis av meg som var med hadde en del inside info om ting som skjedde, så vi fikk overtalt guiden og sjåføren til å ta en del avstikkere underveis. Enkelte steder måtte vi smiske med politiet for å få adgang til områder hvor vi egentlig ikke hadde tillatelse til å dra. Det var verdt det, for vi fikk reist til veldig avsidesliggende landsbyer og sett sjeldne seremonier. I en av landsbyene fikk vi også et privat møte med Namkhai Nyingpo Rinpoche, som var på hemmelig besøk der mens seremonien pågikk. Det er vanskelig å kåre en vinner, men Bhutan er ihvertfall på topp 3 av land jeg har besøkt, og reiseopplevelser jeg har hatt.
Sist endret av mentalmelt; 30. oktober 2018 kl. 10:36.