Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 492
Hei!

Er det noen måte som er bedre å spørre om opiater til en lege på? Er det noen leger som det er bedre å spørre om det til? Med bra mener jeg i utgangspunktet det som mest sannsynligvis vil føre til resept, selv om jeg ønsker at de tenker på helsen min og for eksempel ikke foreskriver farlige doser.

Finnes det noen leger eller smerteleger i Norge eller Sverige som er mindre negative til opiater?

Fikk råd om Tramagetic eventuelt i kombinasjon med Catapresan av smertelege på nettet. Har selv hørt om Norspan smerteplaster. Smertelegen på nettet anbefalte å bruke depot variant av smertestillende fremfor Paralgin Forte. Får ikke nok effekt av 3 stk Paralgin Forte om dagen uansett. Ingen bivirkninger heldigvis. Tenkte derfor å spørre om Tramagetic/Nobligan eller Norspan smerteplaster. Eventuelt gå opp i dosen Paralgin Forte, men ønsker heller de andre på grunn av anbefalingen.

Synes selv at det bør gjøres en personlig vurdering vedrørende beste smertestillende for den enkelte og ønsker for min del at det prioriteres hva som gir meg mest effekt, minst bivirkninger og er minst skadelig for kroppen på lang sikt. Føler derimot at de legene og smertelegen jeg snakket med bare følger retningslinjer helt uavhengig av meg, min helse og mine smerter.

Tenkte å skrive noe om smertene mine her, men det blir så langt innlegg. Har smerter av ukjent årsak, men de er såpass sterke at jeg må ha smertelindring. Får heller ikke utredning.