Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2567
Hei! Har alltid vært over normalt interessert i IT og ønsker å jobbe med dette om det er mulighet for det i nærmeste fremtid. Det jeg lurer på er vel om kursbevis er gjeldende nok kompetanse for å kunne søke seg til en jobb i programmering og lignende.

Kom gjerne med tips hvor jeg kan finne et kurs jeg kan melde meg på eventuelt om dette lar seg gjøre
Kursbevis og sertifiseringer rekker bare så langt.
Det er langt mer positivt hvis du kan lage noen større programmeringsprosjeketer (en app for mobil, et mindre bestillingsystem etc.) alt etter om du ønsker å jobbe frontend eller backend.
Som du kan vedlegge i søkander etc. da dette i større grad viser at du både kan programmering, mens også vet å anvende det du har lært.
Sist endret av Bill_Gates; 4. februar 2019 kl. 23:54.
Tror heller du burde gå for noen studiepoeng
Du har flere veier du kan gå.

1. Lese deg opp på forskjellige språk. Finn 1-3 språk du ønsker å lære om og begynn å lese. Begynn i det små med å lage små prosjekter med det du lærer. Legg dette f.eks opp på egen server eller github. Etter en god stund er det mulig å gå rundt til bedrifter å høre etter om de har ubetalt praksis for deg. Der du kan både bidra med kunnskap og lære mye. Etter en stund kan du bli ansatt.

2. Gå skole innenfor f.eks informatikk. Gå ferdig 3 år og søk skole.

3. Som nr 1, bare istedenfor å spørre om praksisplasser, kan du starte opp for deg selv om du er komfortabel nok til det eller føler du har en kjempe idé ingen andre har.
Uansett hvilken vei du går, kan det aldri slå feil å lage egne prosjekter som hobby og/eller bidra til open source-prosjekter.
Lurer på litt om det samme, men finnes det noen gode nettressurser for far og sønn og begynne med. Sønn er ikke helt god i engelsk enda, men far hadde visual basic 5.0 på skolen for 17år siden.

Har litt lyst til å prøve å få sønnen min intressert i koding, og samtidig bygge opp litt kunnskap selv.

Gjerne bøker, videoer og slikt også.
Her er iallefall litt øving.

Sist endret av Superspurv; 7. februar 2019 kl. 17:11.