Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 21919
Hei, er det noen med ADHD/ADD som har noen erfaringer med Elvanse?
Holder på med utredning nå, skal snart til psykiatern. Er 32 år, scora ganske høyt på testene. Spesielt hukommelse og konsentrasjon.

Er så heldig å ha en kompis med litt stor dose så har fått noen bokser Ritalin med modifisert frisetting 30 mg av han så har tatt det 2 måned i strekk nå. Fungerer veldig greit, i starten mista jeg matlysten. Kunne gå hele dagen uten mat men prøvde å tvinge i meg litt. Nå har det gått seg til og appettitten er som normalt.
Men føler jeg får en "crash" når pilla er "ferdig" All energi og mot blir borte umiddelbart og føles nedstemt, nesten litt deppa. Nå skal jeg jo på utredning så snakker jo selvsagt med psykiateren om dette, skjønner man kan få Ritalin 10 Mg og ta ved behov så det er jo en mulighet.
Men har såvidt lest om Elvanse, men det er forholdsvis nytt så ikke så mye å finne om det, bortsett fra de som lager det. Noen som har noen erfaringer med Elvanse?
Hehe, ⬇️ Ser signatur teksten min blir litt motsigende akkurat nå men
Jeg klarte ikke ritalin av den årsaken, de ga ekstrem nedtur selv i terapautiske doser. De få gangene vi faktisk tok de for å bli ruset var nedturen værre enn gateamfetaminnedtur.

Skal snart prøve ut dexedrin for å se om det vedvarer med andre medisiner. Har prøvd dex en gang før, og fikk ikke nedstemthet når effekten gikk ut, kjentes mye renere ut, det som har gjort at jeg fikk lyst til å prøve det ut.
Hadde samme problemet med elvanse da jeg begynte. Elvanse heter egentlig Vyvanse, du finner ganske mye mer info om du søker etter det. Metamina er bedre enn Ritalin imo, hurtigvirkende dexamfetamin. Er noe som heter Adderall også, den jeg har hatt mest hell med. Er en blanding av 4 amfetamin salter, men koster litt under 20,000 i Norge for 100 piller, så det skal litt til for å få den på blå resept.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Da har jeg vært på utredning og testa Ritalin Modifisert Frisetting 3o mg, men dette visste jeg jo at jeg ikke ville ha.Fikk så prøve Elvanse 30 mg,som er laveste dose,det hadde ikke samme "nedtur" opplevelsen når det går ut av systemet.Men faen så lenge den varer! 13 timer.Denne MÅ du stå opp tidlig og ta,har sovna etter jeg har tatt den noen ganger så fungerer ikke likt som Ritalin på meg ihvertfall.Men ikke så lett å sovne på den på kvelden om du tar den for sent om morran da den frigjøres utover dagen.. Det er ikke så brå start på den som med Ritalin. Slipper høy puls som jeg ofte fikk av Ritalin 30 mg.
Så prøvde jeg Elvanse 50 mg,denne syns jeg ble for sterk.Så har gått ned til 30 mg igjen.
så har jeg også fått Ritalin 10 mg som jeg kan ta ved korte dager,ettermiddager og når jeg skal jobbe kvelds vakt.
Så foreløpig er jeg fornøyd med Elvanse, dette er jo moderne medisin,Ritalin har jo eksistert i evigheter nå og enkelte psykiatere kaller den for avleggs.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Jesse Pinkman Vis innlegg
Hei, er det noen med ADHD/ADD som har noen erfaringer med Elvanse?
Holder på med utredning nå, skal snart til psykiatern. Er 32 år, scora ganske høyt på testene. Spesielt hukommelse og konsentrasjon.

Er så heldig å ha en kompis med litt stor dose så har fått noen bokser Ritalin med modifisert frisetting 30 mg av han så har tatt det 2 måned i strekk nå. Fungerer veldig greit, i starten mista jeg matlysten. Kunne gå hele dagen uten mat men prøvde å tvinge i meg litt. Nå har det gått seg til og appettitten er som normalt.
Men føler jeg får en "crash" når pilla er "ferdig" All energi og mot blir borte umiddelbart og føles nedstemt, nesten litt deppa. Nå skal jeg jo på utredning så snakker jo selvsagt med psykiateren om dette, skjønner man kan få Ritalin 10 Mg og ta ved behov så det er jo en mulighet.
Men har såvidt lest om Elvanse, men det er forholdsvis nytt så ikke så mye å finne om det, bortsett fra de som lager det. Noen som har noen erfaringer med Elvanse?
Hehe, ⬇️ Ser signatur teksten min blir litt motsigende akkurat nå men
Vis hele sitatet...
hva er normal doseringen på Elvanse til voksne
Sitat av maxmiriam Vis innlegg
hva er normal doseringen på Elvanse til voksne
Vis hele sitatet...
30mg, 50mg eller 70mg