Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  137 41915
Denne hører vel kanskje egentlig til under "rus erfaringer", men jeg ville være litt mer spesifikk. Her kan dere fortelle om dårlige erfaringer med rusmidler. Jeg lurer spessielt på dårlige kombinasjoner og sånn..
Jeg candy-flippet forrige fredag.

Spiste en ecstasy av typen Coca Cola, og en halv microdot(LSD) . Dette skulle gå helt fint, trodde jeg, men nei. Var egentlig ikke meningen å spise den dotten, men jeg ble litt overbegreistret etter knipsen begynte å kicke inn. Alt begynte helt fint, jeg fant ut meningen med livet og alt det som man vanligvis gjør på tripp. Så meg selv i speilet, og merket til at alle blodårene mine lyste som faen, og det så ut som noen grønne lysende partikler fartet gjennom blodårene. Jeg syntes dette var jævlig kult. Men så skjer det noe, halsen min åpnet seg og et kraftig lys som fløy gjennom rommet presset seg inn i halsen. SINNSYKT KULT tenkte jeg først, og la meg ned i sengen for å flyge litt. Og det var nå det begynte å bli jævlig. Føltes ut som jeg var midt i en krig av onde og gode ånder. Jeg måtte kjempe, men jeg følte meg såå utslitt, orket ikke bare ikke mer, så jeg slapp taket. Vonde følelser og tanker strømmet gjennom kroppen min, jeg gjenopplevde vonde(traumatiske) minner fra barndommen, og alt var skikkelig jævlig. Jeg løp rundt i en sirkel i 5-10, tror jeg, mens jeg skrek ut i redsel og angst, "Ka har jeg gjort, ka har jeg gjort" Dette er vel det man kaller en traumatisk opplevelse. Jeg var fanget. Ingen utvei var å se. Men takket være at jeg har litt peiling på meditasjon, og det å kunne ta kontroll over sinnet mitt, reddet jeg meg ut igjen. Kom meg raskt tilbake, men trippen var definitvt ødelagt, og jeg kunne ikke nyte fortsettelsen. Ble til at jeg ble liggende i sengen hele natten med vonde følelser.


For å ta psykedeliske stoffer, må du ha et happy sinn. Du må være fornøyd med deg selv, og dine omgivelser. Du må ha kontroll over livet ditt mao. Overskudd er også viktig.
Hvis du skal kombinere bør du kjenne stoffene hver for seg, og ta i små doser. Man får ikke 2 forskjellige rus samtidig, men du får en forsterket en.
Sist endret av Schizoma; 20. november 2003 kl. 20:13.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Plukka flein her i høst sammen med noen kamerater. Tørka soppen knuste den og pressa den inn i gelatin kapsler. fikk nesten ett gram inn i hver faktisk. men ialle fall, jeg fikk i meg 3,5 gram vet ikke helt hvor mye de andre spiste men sånn ca samme tror jeg. problemet var at det var to nyktre folk der. Første 1 1/2 timen av trippen satt jeg planta i sofaen uten å røre en finger, følesen var TERROR!, helvete var løs.. dette var et landskap jeg aldri skulle bevege meg inn i hvis jeg kom meg ut tenkte jeg. Rommet og de andre folka forsvant helt for meg.. det eneste jeg var oppmerksom på var meg selv. på ett punkt satt jeg å stirra på et hull i buksa mi i jeg aner ikke hvor lenge og trodde det var det eneste håpet i verden og at alt annet var blitt slukt av ettellerannet. Ingen av oss som hadde spist hadde sagt et ord på 1 1/2 time da jeg sa "dette tar av skal vi dra til det andre rommet?". og vi gikk ut og satte oss i gangen i en haug med klær og straks blei alt mye bedre, ting ble som det pleier å være på shrooms og vi glemte de andre som satt ute i stua. vi kava rundt og hadde lættis i kleshaugen en god stund og så gikk vi inn til de andre og lo litt av hvor teite de var.

Tror grunnen til at starten på denne trippen blei som den blei var at det var folk som ikke spiste sopp der. I tillegg satt de og spilte tony hawk på playstation med masse hardrock som var helt jævlig, uten at jeg hadde sjangs til å "kontakte" dem fra "der jeg var"(satt i samme sofa som dem) for å si fra at musikken var dårlig. Har funnet ut at det passer meg mye bedre å ligge i en komfortabel seng eller på gulvet eller hvorsomhelst egentlig så lenge det er masse puter og myke ting der og lyset ikke er for sterkt mens soppen begynner å virke. og ved å ikke ha nyktre folk til stede slipper jeg at halve turen går ut på å gruble seg inn i hue på de nyktre folka og forstå mindre og mindre av deres sprø eksistens. Når man ikke er ute i naturen og turer da, noe som jeg syns er 10 ganger så kult som å være i en leilighet.
Sist endret av Sindre; 6. desember 2003 kl. 07:18.
Har hatt en kjip en på LSA.
Var i en sirkel i kanskje noen timer,pluss et par måneder etterpå.
Hadde out of body opplevelse hver gang jeg la meg ned,og av og til når jeg satt. Av den kraftige typen,nær døden opplevelse.
Har flashbacks cirka en gang i uken(egentlig reversed flashback,uten at jeg gidder å gå lenger inn på det nå) og kan ikke røyke hasj lenger,får meganoia og sinnsykt ubehagelige flashbacks hver gang.

Det var en gang gresset ikke var grønnere på den andre siden.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det mange gjør etter ei hard natt/helg med masse partydop er å røyke tjall, dette kan for mange "nybegynnere" fort bli litt ekstremt.
Man bør være forsiktig med å blande mange rusmidler og ihvertfall ha prøvd alle rusmidlene hver for seg først.
Etter mine erfaringer er det best å skygge unna speil når man tripper....
Man kan være den gladeste sjel i verden....men det bringer frem visse eksistensielle filosofiske spørsmål som kan kreve mer Ram enn en hjerne på tripp har....


Eller va det meg som var litt lite pen?

Husker ikke......

hmmm......kor la eg den bongen.....

Sist endret av GoatboyReloaded; 12. desember 2003 kl. 19:44.
Hadde en småjævlig tur på lsd i sommer, begynte veldig bra - som andre lsd tripper jeg har vært på. Fant ut litt av hvert om meg selv (trodde jeg i hvertfall ) og jeg og venninna mi storkoste oss.. Begynte med at vi trodde vi var i jungelen, begge to og alt var veldig spesielt.. Men etterhvert gikk vi bort i gangen, hvor jeg har et stort speil som dekker en hel vegg. Det gir en slags romfølelse, og på tripp ble det jo selvfølgelig en hel verden inne i speilet, samtidig som jeg kunne se mitt eget speilbilde.. Jeg begynte å stirre meg selv inn i øynene, og forsvant helt ut av meg selv.. Eller var det inn? Utrolig vanskelig å beskrive, men jeg kunne se hele meg selv på en måte jeg aldri har sett før, og det var absolutt ikke positivt. Jeg så meg selv som liten oppleve situasjoner jeg ikke kan huske å opplevd, som var helt jævlige. Jeg kunne ikke komme ut av følelsen jeg var i, kunne ikke åpne munnen, kunne ikke bevege meg, kunne ikke slutte å stirre meg selv inn i øynene, og hadde hele tiden en følelse av å falle lenger og lenger inn i meg selv. Følte at jeg stirret igjennom meg selv, og husker jeg var livredd for at det ikke skulle være mer igjen å se gjennom, og fikk en følelse av at da kom jeg til å dø. Det var på en måte bare jeg og tankene mine, alt kom frem, og jeg hadde ingen kropp. Jeg visste ikke at jeg var et menneske, jeg bare var, og det var jævlig nok der og da.

Da jeg tilslutt kom ut av den følelsen, noe som føltes ut som mange dager, var helt uutholdelig, men som egentlig bare var et par minutter ,- var jeg tilbake "i jungelen".. I jungelen fant jeg plutselig ikke venninnen min, lette etter henne overalt, mens jeg hørte stemmen hennes rope "her er jeg" , hun var egentlig rett foran meg, jeg så bare rett forbi henne.. Var helt sikker på at jeg hadde mista henne for alltid, at jeg aldri kom til å se henne igjen, og alt det der.. Hadde helt panikk.

oog.. Når jeg endelig fant henne ved at hun tok tak i meg og holdt rundt meg gikk resten av turen bra, bortsett fra at jeg hele tiden var veldig engstelig for at noe skulle skje igjen, og tiden gikk alt for sakte (jeg hadde følelsen av å ALDRI komme ned). Det var ekkelt, før tenkte jeg ofte hvor digg det måtte ha vært å ha levd bekymringsløst et liv på dop hele tiden, den tanken er skjøvet langt vekk nå. Den var vel smålig naiv fra før av, men der fikk jeg den i hvertfall bekrefted utifra egne erfaringer også..

Sier det samme som schizoma, man må være i det riktige humøret, og man må ha vært i det i en stund. Happy sinn, yeah..
Psykedeliske stoffer er heftig, kanskje heftigere enn man tror..En god venn av meg trippa over og har vært ødelagt siden. Satt blant annet og så på veggen sin puste i en måned uten å komme ut. Man må vel være forsiktig, og vite ganske godt at man takler seg selv..
Sist endret av nilie; 15. desember 2003 kl. 20:20.
Har en kompis som spiste 18 piggeple frø..

Han pesa med nesa og trodde han var tarzan, helt til han tilta skikkelig og begynte og lage ape lyder.. det sykeste jeg har sett ever..
Snodig det med piggeple.
Jeg har spist 50+ frø to ganger,fikk ingen effekt,ikke engang den klassiske "utrolige tørr i munnen og drikke mye"
Hadde en såkalt nivå 5 [på Graeme Carl's skala*] opplevelse på flein og alkohol i høst en gang.

Var helt flipp i høst... Plukket noen hundre sopper og tørket dem før hver helg, og denne gangen hadde jeg min egen 20-års dag å feire. Så under alkoholens gode dekke (folk blir så føkka på alkohol at [nesten] all oppførsel er "normalt") momset jeg og en kamerat en par hundre sopper hver, aner ikke hvor mange gram hver.

Det lystige lag hadde til da trekt seg tilbake til å omfatte bare meg, broren min og min venn i trippen. Vi satt i "nachspiel-modus" og hørte på musikk og sjabbet piss som vi vanligvis gjør, i blacklight (et must for en tripp ;D) når kameraten min plutselig sier "det er noe galt her..."

BANG. Jeg ser opp i taket, har en følelse av at det har gått en stund [fant senere ut at det var gått ca. en time] og jeg ler. Ikke vanlig latter, men en mekanisk skurrende latter, avdanket på en måte. Jeg hadde også følelsen av at jeg hadde ledd siden jeg "forsvant". Jeg reiste meg opp, eide ikke koordinasjon, satte meg ned.

Til nå så var veggene blitt til eventyrskogen, spesielt på grunn av at blacklight gir veggene en mystisk mørk grønn OG lilla farge (merkelig fenomen, må være teksturen på veggene eller noe), og jeg fikk en plutselig angst for å forsvinne igjen. Jeg begynte å prate, for å holde meg i virkeligheten liksom. Hastigheten på stemmen min er det mest komiske jeg noensinne har hørt. Jeg klarte ikke å regulere hvor fort jeg sa ting, det kom litt fort noen ganger for så å bli jævlig tregt (nesten som å øke og senke avspillingshastigheten på en gramofonplate eller noe), og det var ikke bare noe jeg trodde - en vennine ringte meg mitt i trippen og forklarte dette til meg dagen etterpå.

Etter ca. ett kvarter med å holde meg tilbake kom det plutselig "noe" fra... uhh... bak virkeligheten(?) og rev den i fillebiter. BANG, borte. jeg var ingenting, virkeligheten var borte... Totalt fravær av sanser og ego. Helt sinnsykt...

slik forsatte det i flerfoldige timer. Jeg ble dratt bort fra virkeligheten, og når jeg kom tilbake var jeg HELT på trynet, for så å forsvinne igjen. Jeg lo, jeg bablet, og jeg ble så jævlig sliten, men det sluttet ALDRI...

Etter en 5-6 timer klarte jeg å holde meg fast i virkeligheten. Det kom "noe" fra "bak" virkeligheten og røsket i meg, men med litt anstrengelse klarte jeg for det meste å holde meg i eventyrskogen []. Gikk på do, eller stavret meg på do i en stil meget lignende den de har i "fear and loathing in las vegas" på eter, så på meg selv i speilet, men det var så jævlig mørkt der inne, og med en gang den tanken slo meg ble det mye lysere. Små skapninger som danset rundtomkring, flytende mønstre på vegger og tak og andre slike "normale" trippeting enset jeg såvidt på det stadiet jeg var i, men jeg ble meget fascinert av å se på øynene mine i speilet, spesielt pupillene som "fløt" rundt inni irisen

Etter dobesøket, som varte i ca. en halvtime, var jeg nede på et "normalt" stadie, noe som er veldig uinteressant for denne tråden.

Vet ikke helt om jeg skal kalle det for en bad trip da, siden jeg egentlig synes slike litt-for-heftige turer er morsomt, men jeg regner med de fleste ikke ville likt det. Sånn som kompisen min som ikke vil gjøre det igjen... :P


* http://www.norshroom.org/OldSchool/skala.htm
En jeg kjenner var på flein i en uke.. når vi besøkte han 2 uker etter snakka han så jævlig mye piss.. og 2 dager senere fikk vi vite at han ble lagt inn på sånn sinnsykehus så pass dere!
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg drakk 8 halv liter Cider og spiste 4 1/5 syre tripp av typen Crusty the clown..(simpson klovnen)
ikke særlig bra tripper, derfor spiste jeg den mengden..
Det skulle jeg aldri ha gjort...
Jeg var redd min egen skygge.. Jeg turde ikke gå ut ifra huset jeg var i, fordi det var mørkt ute.. Jeg følte meg innesperret..
Ukontrolerbart gikk det STERKE (syre) frysninger igjenom hele kroppen, som da ikke var behagelige..
jeg gikk rundt og rundt i sirkel...La meg under ett kjøkken bord og ble liggende der til det ble lyst ute..
ikke særlig vellykket trip..
Hørt litt rundt, og merket at som oftest når folk har en bad-tripp på LSD, er det med inntak av andre rusmidler. Det er veldig lett å bli for ivrig hvis man er full eller på knipsen, og så putte i seg kraftige psykedelika hvis man har tilgjengelig.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av eddy1337
En jeg kjenner var på flein i en uke.. når vi besøkte han 2 uker etter snakka han så jævlig mye piss.. og 2 dager senere fikk vi vite at han ble lagt inn på sånn sinnsykehus så pass dere!
Vis hele sitatet...
Vel, Sopp, LSD, datura(meskalin?) og lignende stoffer er stoffer som går under "mindfuck"-kategorien. Når man inntar noen av disse substansene så blir hjernen mer "åpen" for nye ideer og konsept. Så om pjokken hadde spist sopp i en uke, så har han altså vært mottakelig for nye ukjente ting i en uke. Så Det er kanskje ikke rart at han pratet rart (og kanskje i ditt syn - usammenhengende)

Enkelte kan oppleve så sterke nedturer at de blir rett og slett sinnsyke.. Eller mentalt ustabile iallefall.
'tis a Mind Altering drug!
Vel, cannabis/hasj/huna går ikke direkte inn under den kategorien, kanskje indirekte (noe jeg vet og har opplevd selv).
Det som er med Sopp, LSD, Datura o.l. - er at de kan fucke deg på èn tur.
I motsetning til cannabis, der man trenger flere måneders (ukers) misbruk for å "merke noen forskjell" - desverre gjør ikke de fleste det og fortsetter sitt misbruk.
fikk en boks Stack av ei jente i klassen.
en kompis av meg sa at det var så å si som speed hvis du tok mange nok.
dum som jeg var/er;

trykka i meg 12 Stack på en dag. starta med 5 kl. 9 på morningen i bransjelære-timen. deretter holdt jeg det gående.

effedrinen kicka inn og jeg svetta som faen, pupillene hoppa nesten ut av øynene mine. satt å tyggde på tunga hele dagen. følte meg rett og slett som et nervevrak..

hehe, dårligste rusen du kan tenke deg..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Svært så mange misforståelser av datura det var her da.

Datura er en plante som inneholder de aktive stoffene Scopolamine og Atropine + små mengder annet kos, IKKE DMT eller Meskalin.

De eneste bad opplevelsene jeg har vært borti er når andre i rommet ikke er på tur + en gang jeg var alene på LSD. Jeg har snakket med andre og de er enige at ofte får man de ekle tanke loop'ene.
Man får for seg et konsept, og prøver ut teorien i hodet, så kommer man frem til et svar, så starter du på nytt igjen, og igjen og igjen og enda mer, tilslutt føles det ut som du skal tilte helt.
Høres kanskje veldig merkelig ut for folk som ikke har turet før, men jeg tror kanskje noen kjenner seg igjen i dette.

Det andre var en utforsking av 5-meo-dmt.
Jeg vil ikke kalle turen "bad", jeg drar nytte av opplevelsen i ettertid, men det var en utrolig prøvelse av ens mentale side.
Kvalifiserer kanskje ikke som en bad trip, men forrige gang jeg røyket hasj var helt jævlig. Tror rett og slett jeg røyka for mye. Stakk i kroppen, spessielt i beinet. En skikkelig ekkel kilende følelse. Rykninger... Tenkte på så utrolig mye dritt. Fæle tanker som jeg ikke nevner.

Plutselig tenkte jeg, "shit, hva om jeg plutselig får halliser nå". Da begynte jeg selvsagt å tenke på alt jeg har sett fra skumle filmer... Det ga meg en skikkelig ubehagelig følelse i magen.

La meg i senga og bare ventet på at det skulle gå over... Sovna heldigvis ganske fort.

edit: Har følt meg litt deprimert etter dette skjedde også. Trenger selvsagt ikke å ha noe med det å gjøre, men det føles sånn...
Sist endret av PlanktonJ; 20. januar 2006 kl. 20:26.
Sopp, Hasj og alko er ignen god kombinasjon.
fikk på ganske mye av hver en gang, og gikk på byen mutters aleine, heeeelt på kanten til å overture.
jeg havna nesten i slosskamp 3 ganger pga. jeg fikk en plutselig veldig arrogant tone og væremåte.
etter å ha kommet meg unna den fryktelige mørke (og jææææævlig store ) puben klarte jeg å karre meg hjem, men da jeg hadde gått en stund og flyti inn i min egen verden begynte jeg å få spasmelignende bevegelser, og trynet mitt begynte å gestikulere no voldsomt, og jeg jeg lagde lyder.
jeg kunne bare 'sitte og se på' til det gikk over da jeg kom hjem og fant en lommelykt og et helt skap fullt av rot.
da jeg til sist fant ut at jeg skulle legge meg (aleine på et mørkt og kjipt rom) fikk jeg en helt sinnsyk noia for alt, og jeg begynte å skjelve av redsel mens kjipe minner strømma på, og alt jeg tenkte på gled fra det originale til en syk ond versjon av tanken, og alt jeg kunne komme fram til var at jeg måtte ta livet av meg selv, fordi det var den eneste måten å komme ned igjen.
jeg veit ikke hvor lenge jeg lå sånn, men en kompis kom og hjalp meg etter en stund.
heldigvis.
Jeg hadde type 'flashbacks' av de 'spasme' greiene, reduserte, men det kom i ny og ne.
jeg mistet også all koordinasjons evne, balanse, stedsans, tids-forståelse osv neste gangen jeg var på fylla, 3 dager etter.

mengden av virkestoffene var:
ukjent mengde sopp (over 2 gram), ukjent mengde hasj (sikkert over 4-5 gram) og en sixpack halvlitere.

Sitat av PlanktonJ
Kvalifiserer kanskje ikke som en bad trip, men forrige gang jeg røyket hasj var helt jævlig. Tror rett og slett jeg røyka for mye. Stakk i kroppen, spessielt i beinet. En skikkelig ekkel kilende følelse. Rykninger... Tenkte på så utrolig mye dritt. Fæle tanker som jeg ikke nevner.

Plutselig tenkte jeg, "shit, hva om jeg plutselig får halliser nå". Da begynte jeg selvsagt å tenke på alt jeg har sett fra skumle filmer... Det ga meg en skikkelig ubehagelig følelse i magen.

La meg i senga og bare ventet på at det skulle gå over... Sovna heldigvis ganske fort.

edit: Har følt meg litt deprimert etter dette skjedde også. Trenger selvsagt ikke å ha noe med det å gjøre, men det føles sånn...
Vis hele sitatet...
'

angst og paranoia er vanlige bi-effekter av et varig hasj-forbruk.
helt normalt. ta en pause fra hasj, så er det sikkert fint igjen om en uke eller no.
Sitat av handy.
fikk en boks Stack av ei jente i klassen.
en kompis av meg sa at det var så å si som speed hvis du tok mange nok.
dum som jeg var/er;

trykka i meg 12 Stack på en dag. starta med 5 kl. 9 på morningen i bransjelære-timen. deretter holdt jeg det gående.

effedrinen kicka inn og jeg svetta som faen, pupillene hoppa nesten ut av øynene mine. satt å tyggde på tunga hele dagen. følte meg rett og slett som et nervevrak..

hehe, dårligste rusen du kan tenke deg..
Vis hele sitatet...


stack er det kroppsbygggere bruker får å bli kvitt fett, hvis du har den ulovlige stacken med effedrin så har denne forårsaket masse hjerteflimmer hos personer.
Vet jo hvor farlig bad trips kan være under sopp-, kaktus- og syreturer. Men hva med salvia-bad trips? Har funnet veldig lite info omkring dette. Jeg lurer derfor litt på om noen her på FF vet om/har lest noe om folk som har hatt langvarige mentale problemer etter bad trips på salvia?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Tror det skal litt til siden rusen ikke er langvarig når du røyker det. Joda, jeg ble ganske paranoid fikk noia osv 1-2 ganger når jeg røyka det men tenkte bare att jeg var nede igjen snart uansett.

Sopp som har toppa mine badtrips, har hatt 3 av de. Å kombinere ulike ting og tang har egentlig ikke ofte gjitt dårlige utslag. Røyka hasj og så tok jeg 5-meo-dipt. Var sjikkelig fjærn og ble ganske paranoid for att jeg skulle bli sjikkelig dårlig. Ble helt på tryne når det virka inn, spydde flere ganger. Ble bra til slutt da.
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
Det eneste jeg har hatt en badrip på er marihuana. På rosildefestivalen 2004
tilbrakte jeg store deler av kvelden, to kvelder på rad, i et merkelig delirium.
Jeg var overbevist om at jeg skulle dø, eller noe annet grusomt, og jeg hadde
veldig lite kontroll på situasjonen. Det var omtrent som et skikkelig feberdelirium,
slik man ofte fikk da man var yngre, det er sikkert mange her som kjenner
følelsen?

Alt i alt følte jeg bare at disse badtripene på cannabis gjorde meg mer kjent med
denne urten, og siden har jeg vært like ruset på cannabis som da, men jeg ble
ikke redd ofordi jeg hadde opplevd det før og visste at det ikke var farlig.

Jeg er klar over at jeg KAN få negative opplevelser med cannabis igjen, og jeg vet
at "sterkere" hallusinogner enn cannabis kan gi værre tilstander hvis man først
tipper over, mne jeg tror ikke badtrips er "farlig", mne heller noe man burde
prøve å lære av. Kanskje ligger årsaken til en badtrip i dit eget liv? Ikke i stoffet
du har intatt. Da kan man prøve å finne årsaken til denne reaksjonen og kanskje
få endret noe man ikke er fornøyd med. Bare en tanke...
Sitat av eddy1337
En jeg kjenner var på flein i en uke.. når vi besøkte han 2 uker etter snakka han så jævlig mye piss.. og 2 dager senere fikk vi vite at han ble lagt inn på sånn sinnsykehus så pass dere!
Vis hele sitatet...
søskenbarnet mitt var i nederland og kjøpte 0.5kg hasj han satt i leiligheten sin i 1,5 måner og levde på hasj, øl og pizza.. nå er han på psykiatrisk avdeling pganerveskade på hjeerne som skyldes hasj røyking
Gesundheit!
felix_poker's Avatar
Trådstarter
Hasj gir ikke hjerneskade. Det kan imidlertid overdreven alkoholbruk gi, men neppe
på halvannen månde.
de vvar nå det lege sa til oss når vi besøkte han på mandag.
han sa de selv og at han hadde røkt hasj
Sitat av felix_poker
Hasj gir ikke hjerneskade. Det kan imidlertid overdreven alkoholbruk gi, men neppe
på halvannen månde.
Vis hele sitatet...
Jeg har snakket med en psykolog som har spesialisert seg på ungdommer i rusmiljøer osv. Han fortalte meg at hasj faktisk kan virke hemmende på en del av hjernen, etter ganske langt bruk. Det var tydeligvis den delen som styrer kreativitet og effektivitet, samt at det ble vanskeligere å ta avgjørelser o.l. Hvis man da røykte mere, ville denne delen aktiveres igjen, men bare så lenge rusen varte.
Det er kanskje ingen hjerneskade, men tenkte bare jeg skulle nevne det.
Leger og psykologer har en tendens til å lese ikke-eksisterende forskningsrapporter. Husk på at 7 års utdanning ikke nødvendigvis er synonymt med en orakelstatus. Mange leger misbruker den høye vørdnaden de har fått av folket, og hevder saker og ting som ikke henger på greip. Finnes mange ubrukelige leger der ute!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Tenkte jeg skulle skrive om en litt kjip opplevelse jeg hadde her om dagen. Jeg og noen kompiser satt sammen, og han ene har røyka tjall og pot regelmessig en veldig god stund.

Dette skulle føre til mitt første ordentlige møte med cannabis

Jeg har prøvd noen trekk her og der, tre ganger før, merket bare at jeg ble bittelitt fjern tredje gangen. Men så mekka han kompisen min en stor fin jonas, med masse ren bud oppi. Selvfølgelig takket jeg ikek nei, så vi passa to og to trekk, det førte da til at jeg røyka like mye som han som har røyka nå ganske lenge.

Det gikk noen minutter uten at jeg kjente noe, så jeg tenkte at "Neivel, kroppen min må ha kjent det noen ganger først før jeg merker det skikkelig".

Plutselig kom følelsen, jeg kjente at jeg ble på en måte bedøvet i beina, og ting begynte å gå litt rundt for meg. Dette kjentes bare digg, og jeg nøt det. Men, plutselig innså jeg at dette ikke kom til å holde seg, rusen ble bare sterkere og sterkere. Jeg kjente at jeg fikk veldig høy puls og hjerteslagene mine var som en enorm betongblokk som landet på brystkassa mi mange ganger i sekundet.

Jeg kjente _tydelig_ at blodet strømmet igjennom kroppen min, men det ble også værre. Det kjentes ut som om blodet mitt var en flytende væske som brant intenst, det gjorde ikke vondt, men det var som om det brant i blodet mitt.

Det ble fortsatt bare sterkere og sterkere, så jeg la meg ned i et mørkt som for å prøve å "sove" ut rusen, og konsentrere meg om å holde meg klar. Jeg begynte å føle det som om jeg var med i den feteste demoscenen jeg har sett, men blodet mitt brant og hjerteslagene var vonde.

det fåregikk sånn en god stund, til jeg plutselig kjente en ekkel følelse inni meg, som om det var tre roterende saglader som kuttet meg opp på innsiden, og disse sagbladene roterte hver gang hjertet slo, som om de ble sveivet rundt av hjertet.

Det ble også enda værre, plutselig ble jeg kastet ut av kroppen, snurret rundt og rundt til jeg landet i kroppen igjen. Det føltes som om jeg hadde blitt en blodcelle, og jeg fikk meg en ferd igjennom blodårene i kroppen min. Utseendet var igjen som en syk demoscene.

Jeg var delvis klar tror jeg, hvis jeg prøvde å røre på meg så merka jeg ikke rusen, før etter noen sekunder, så jeg måtte bare legge meg ned igjen. Jeg lå der i senga i 1,5 time, til jeg følte meg kalr nok til å gå ut til de andre.

Da satt jeg bare der og nøt musikken og tenkte på at jeg "ikke skulle tenke på at rusen skal gå over, nyt den isteden".

Jeg kjente fortsatt at blodet mitt brandt, men hjerteslagene var mildere, og pulsen var ikke så høy lenger.

Til slutt gikk det delvis over, og jeg dro hjem for å legge meg til å sove.


vet ikke om noen andre har noe nytte av dette, men det føltes ganske godt å skrive om det

Jeg har av denne opplevelsen erfart at jeg må definitivt, være mye mildere på røykinga, og ikke ta trekkene så hyppig :S
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Robbie
Vet jo hvor farlig bad trips kan være under sopp-, kaktus- og syreturer.
Vis hele sitatet...
Badtrippene er ikke fysisk farlige i seg selv, det er jo bare du selv som tror det når det pågår.. med mindre du får helt panikk og skjærer deg selv i noe eller skader deg på noe vis.

De fleste er av en mening at man kan styre lettere unna badtrips når man har opplevd de.
Retlif: Hva er det du har røyka a :P jeg har røyka mye til tider uten å være i nærheten av det du snakker om her en gang :P

Men det er nok forskjellig fra person til person for jeg har røyka sammen med folk som har blitt helt ødelagte i hue ;P

Har forresten en kort bad-trip på cubensis (mexikansk sopp).

Dette skjedde vel i oktober/november tenker jeg. Og det var meg og M som skulle spise.
Vi kjørte av gårde å skaffa 10g, tenkte det var greit å ha litt ekstra siden det er litt stress å skaffe her. Han vi kjøpte av fortalte oss at vi ikke burdte være sammen med folk som ikke var trippa på sopp når vi selv hadde spist. Dette blei bare slitsomt vistnok.
På vei hjem ringte vi J for vi fant ut at vi hadde nok til at hvertfall en til kunne være med

Dette var første gangen vi skulle prøve psykedelisk, så vi var litt nærvøse. Men jeg var den første til å spise. Tok vel ca 1g og en stor slurk med appelsinjucie i første omgang

De to andre satt å så på meg i et kvarter for å se om jeg merka noe, men jeg merka ingenting så jeg spiste vel 1g til. Samtigig spiste de andre 1-2g hver de også.
Etter dette begynte jeg å merke en bra føelse i kroppen, så vi gikk å spilte litt elgitar, det var noe av det morsomste jeg har vært med på. Har aldri hørt så fine lyder

Det tok vel rundt 10 minutter så var vi lei av å spille gitar, eller ikke lei men vi var så rastløse at vi måtte gjøre noe annet. Så da gikk vi ut en tur.
På dette tidspungtet hadde ikke de andre begynt å merke noe enda, men jeg begynte å bli mer og mer inne i det.

Hopper over en hel del loking på denne turen men vi kom sånn halveis til oss selv igjen på ryggen midt ute i skogen der vi lå å så opp på alle fuglene(dragene) som ikke var på himmelen. Da ringer JA og vi finner ut at vi skal møte han og en kamerat som er på fylla.
Så vi stikker tilbake til M som var utgangspungtet for kvelden og det var der resten av soppen lå. Som dere kanskje skjønner var vi alle 3 trippa på noe jeg vil si et middels høyt nivå nå.

Når vi kom fram til M satte vi oss å så på tv, og tenkte på hvor vellykka trip dette var og hvor bra alt var og sånn. Vi hadde jo selvfølgelig glemt det han vi kjøpte av sa, at vi ikke skulle henge sammen med folk som ikke var trippa.

Så kommer JA og en venn av han, og begge de hadde drikki så de var i god form. Og JA sa han var hypp på litt sopp, så M gikk å henta soppen. Når JA fikk se soppen var det første han sa "Det der er ikke mexikansk sopp! Hva har dere fått i dere a?

Da kan man si at bad trippen starta, alle vi tre som hadde spist fikk jo selvfølgelig supernoia, og JA begynte å snakke om alt som kunne skje med oss og sånn. At vi kanskje aldri landa igjen og at vi helt sikkert hadde spist alt for mye og alt mulig sånt.

Det skulle ikke mer til for å ødelegge hele trippen vår, vi greide nesten ikke å snakke etter det. Men ihvertfall, etter flere telefoner og styr fram og tilbake om hva det var så spiste JA og meg resten av soppen. Jeg måtte spise den for at han skulle se at den ikke var farlig :P

Når JA fikk virkning begynte han å diskutere med vennen sin. Og det blei egentlig bare tull, vi 3 andre var jo for lengst over det pratekick sakene. Vi hadde mest lyst til å legge oss ned for å komme oss fortest mulig til morgendagen for å finne ut om vi landa igjen.

Det ende hvertfall med at alle stakk fra M for han fikk så noia at han ville legge seg. Og så stakk kompisen til JA hjem så da var vi 3 igjen som alle hadde spist sopp, men jeg var ihvertfall ødelagt etter å ha blitt skremt med at det ikke var mexikansk.


Det første jeg gjorde når jeg våkna dagen etter var å sjekke nettet på hvordan mexikansk så ut, og da så jeg selvfølgelig at det var mexikansk vi hadde spist. Så da roa jeg ned med en gang.

Og som jeg fikk høre her etter å ha posta hva som skjedde så burdte man alltid sjekke hva man putter i seg. Sopp har veldig forskjellige potentheter så man kan risikere å havne sikkelig på tur :P

Og ikke heng sammen med folk som ikke er tura :P det går rett og slett ikke.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Lasse

Så kommer JA og en venn av han, og begge de hadde drikki så de var i god form. Og JA sa han var hypp på litt sopp, så M gikk å henta soppen. Når JA fikk se soppen var det første han sa "Det der er ikke mexikansk sopp! Hva har dere fått i dere a?

Da kan man si at bad trippen starta, alle vi tre som hadde spist fikk jo selvfølgelig supernoia, og JA begynte å snakke om alt som kunne skje med oss og sånn. At vi kanskje aldri landa igjen og at vi helt sikkert hadde spist alt for mye og alt mulig sånt.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde egenhendig kvelt "JA" sakte til døde og pisset på liket mens de siste gurglene kom opp fra halsen hans.

Hvilken idiot er det som sier sånnt til folk på tur? er han ikke riktig klok?
Greit at det gikk bra med dere, men hadde dere vært virkelig på tur (3+ og over) så kunne kjipe ting ha skjedd når lavpannede friker som det der skal spre 'kunnskapen' sin.

Ikke heng med folk som ikke er på tur er en grei regel, men det finnes unntak.
En gang jeg var på tur på flein, var det en som spurte om han kunne observere, noe vi gikk med på. Han satt der ganske stille, og brøt ikke inn i de "kosmiske" diskusjonene vi hadde. Men, dama hans skulle ut, og hun glemte en hel del ting, så hun farset inn og ut døra og stakk hodet inn flere ganger for å si 'hadet'. Ingen likte vibbene som oppsto, til slutt fikk hun kjeft av alle mann :P
Sist endret av Dodecha; 15. februar 2006 kl. 14:31.
Dodecha: du kan si det sånn at vi blei så redde at vi ikke gjore noe annet en å tenke på hva skal vi gjøre hvis vi ikke lander :P

kan tenke meg at det funker bra med en som observerer, men sånn jeg tenker kan det ikke være normalt å ikke kjede seg i hjel hvis man ikke er rusa på noe og så bare sitte å se på to stk som bare prater tull og som blir sure hver gang du sier noe :P

men har nå tenkt til å prøve meg med litt sopp igjen, hvis det er noe å få tak i
denne gangen skal jeg ha litt bønne også, så jeg kan ta å roe meg ned litt. Blei så utrolig rastløs forige gang. Jeg røyka opp 40sigg på rundt en og en halv time. Satt med sigg i kjeften hele tia.

Så jeg håper på at jeg vil kunne slappe litt mer når jeg får røyka meg litt bønne også, og så har jeg hørt at det kan brunge opp trippen igjen hvis jeg ryker litt etter "klimaks" på turen.

Denne gangen regner jeg med at det bare blir meg og M som skal spise, vi får se men det er det jeg håper på. Blir for mye stress med mange flere
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg har egentlig ikke hadd noen skikkelig badtrips, kanskje for at jeg ikke har prøvd sterkere stoff en hasj og pot, men i allefall.

jeg satte en sen kveld og chatte på msn og andre saker på pc'n, så sporte en kammerat om jeg ble med ut på en nattings..

ikke noe galt i det tengte jeg, vi gikk en tur fyrte opp pipa og blåste, når jeg da kom inn og satte meg ved pc'n satte på litt rolig musikk lente meg tilbake i stolen og bare chillan når jeg så åpna øynenen så det ut som pc skjermen vugget i takt med musikken, men så kom det ubehagelige etter en stund ble jeg veldig fasinert over den vuggingen, men så kjentes det ut som ei blodåre i tinningen også dunket i takt med bassen, og jeg var dønn sikker på at den komm til og sprenge og blo skulle sprute over hele rommet, var nummeret før jeg ringte til lege... men jeg fikk ikke til og gå og hente mobilen...
Har også hatt en del bad trips på pot/hasj, men det er vanskelig å huske hva som skjedde da jeg har vært rimelig fjern alle gangene.

Men alle sammen går på at jeg kjører tankene mine fast på en ting og så greier jeg ikke å tenke på noe annet. Som oftest er dette kjipe ting om meg selv, feks at jeg greier å se på meg selv fra noen andres synspungt (tror jeg da) og at jeg da inser hvor kjip jeg er mot dem.

Når jeg legger meg for å få sove får jeg noe jeg ikke vil kalle halusinasjoner, men det er i samme retning. Har jo etterhvert skjønt at cannabis fremhever føelsene så når jeg da legger meg så kan jeg føle nesten hvert organ i hele kroppen. Når jeg svelger så kjenner jeg det jeg svelger helt ned til magen ol.

Dette tok helt av i går da jeg følte at jeg blei sliten av å puste, altså sliten i pustemuskelen. Og jeg måtte hele tia konsentrere meg om å puste, hvis jeg ikke gjorde det glemte jeg å gjøre det så jeg tok meg selv i det flere ganger.

Jeg tror ikke dette kunne vært noe skadelig på noen måte, for å puste er jo en refleks så jeg er sikker på at jeg ikke hadde dødd av det. Men det er skremmende når man er så fjern at man ikke greier å komme "ut" av det. Eller få tankene over på noe annet.

Det er kun noen få ganger at jeg er så fjern at jeg ikke greier å tenke at det bare er hodet mitt som fucker med meg. Vanligvis greier jeg til slutt å få tankene over på noe annet.

Noen som har lignende opplevelser ved bruk av cannabis? :P

Det er vel snakk om at jeg har røyka 1-2g aleine. Eller det er sånn etter at jeg har regna ut total mengde hasj delt på antall personer. Noen ganger er det mindre også :P
Det er jo artig å være tripsitter.. Kan jo dele ut leketøy og sånt. (:
Fikk en kompis til å se romvesener i et stykke sølvpapir på shrooms, og en annen ble plutselig til en afrikansk sjaman inni hodet sitt og rørte rundt i bøtta med flaska og trodde han lagde mat. Så begynte han å prate bullshit på et eller annet språk mens han rabla på et ark. Salvia er artige saker.

Men, hva fa&# er demoscene?!
^Salvia skal kjøpes!

Har ikke hatt noen tripper egentlig, men første gangen jeg røyka weed var jeg sikker på at kompisen min som spanderte hadde forgifta skiten! 100% sikker. Det ordnet seg.

Artig når jeg tenker tilbake på den tiden. Husker de første gangene, følte meg så bra! Husker jeg syklet i varmt regn vær, midt i sommer ferien, hjem til middag etter å ha tatt meg noen trekk fra flaska. Fantastiske tider.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei!

Intressang sticky.
Tenkte først jeg skulle si at jeg kjenner meg igjenn i mange av tingene som står her
Som feks. "sliten av og puste" å det å måtte konsentrere meg for å puste:P

Har ikke tatt store mengder sterke halisogener, men har røyka Salvia bl.a.
Min tripp kjentes ikke ut som den varte noe serlig lenge. Jeg røyka 25x extract tror jeg
og jeg røyka det på en halv-liter.

Jeg tok et like stort trekk som jeg vaneligvis ville ha gjort. (om det hadde vert brunt)
Virkningen kom så og si umiddelbart, Og jeg har en teori om hvorfor trippen ble så fucka;

Chillumet stod i flaska litt skjevt, dvs. det tiltet litt mot høyre.
Når jeg trakk, kunne jeg se den gul/lys-brune fargen komme i sirkler roterende med klokken, opp igjennom flasken.
Trippen startet ganske enkelt dermed med at "virkeligheten", forsvant i en rødaktig spiral/vortex, som kom mot meg og ble min eksistens.
Det var 3 typer som satt å så på meg mens jeg røyka trekket, og jeg kjente ingen av dem noe spesielt godt.
Så, ut av denne malstrømen som fortsatt roterer rundt forran meg / i meg, kommer det 3 par med tegneserieaktige øyne. jeg blir litt sjokkert, men var jo delvis forberedt på det hele, så jeg klarte å bare le av det, nesten..
Hele stemningen, og atmosferen var uutholdelig. Jeg kjente i hver en cella av kroppen.
Jeg begynte å lande, nesten like plutselig som trippen kom.
Jeg fant meg selv, i å sitte å tro at jeg var nå en del av det ene hjørnet av gulvet.
Så ble jeg plutselig varm, alt for varm. Så jeg bare gikk derifra, for å få frisk luft, osv. Og etter en 5 minutter føltes alt så og si normalt igjenn.

Så mitt råd er, ta Salvia i et "trygt rom", kanskje med gode venner og dempet belysning.
Da er nok alt du trenger for å unngå en "bad-trip" et godt humør eller no' :P

Har også hadt en slitsom opplevelse på Hasj.
Jeg satt sammen med kompiser, og vi røykte noe ganske fete bønner.
det hele virket ok til å begynne med, jeg ble så skakk
Men etter å ha røyka noen gram, ble jeg way to fucked.
jeg gikk ut for å ta meg no frisk luft, da det kjentes u-behagelig i hele kroppen.
jeg gikk å satt meg på noens trapp, og det var mens jeg satt der det ekle begynte å skje.
Det føltes ut som om jeg fikk noen slags form for "vid-vinkel syn" eller no sont piss :P
Jeg hadde alt for stor "fov" eller hva jeg skal si =/ det er litt vanskelig og forklare.
Men det var virkelig ubehagelig, og jeg måtte bruke hendene som skylapper, slik at det ikke skulle sprenge på sånn :/
Det gikk over etter en 10-15 min. da forsvant det gradvis.

Så til det Lasse skrev:
"Hva er det du har røyka a :P jeg har røyka mye til tider uten å være i nærheten av det du snakker om her en gang :P"

Jeg vet om mange som har hatt slike "ville" opplevelser på hasj, spessielt de første gangene. Jeg er en av dem:P. Det er viktig å huske på at jeg kan ha min virkning, og naboen det stikk motsatte. like forskjellig som vi er mennesker.
Sitat av AuroraDivinorum
Hei!

Intressang sticky.
Tenkte først jeg skulle si at jeg kjenner meg igjenn i mange av tingene som står her
Som feks. "sliten av og puste" å det å måtte konsentrere meg for å puste:P

Har ikke tatt store mengder sterke halisogener, men har røyka Salvia bl.a.
Min tripp kjentes ikke ut som den varte noe serlig lenge. Jeg røyka 25x extract tror jeg
og jeg røyka det på en halv-liter.

Jeg tok et like stort trekk som jeg vaneligvis ville ha gjort. (om det hadde vert brunt)
Virkningen kom så og si umiddelbart, Og jeg har en teori om hvorfor trippen ble så fucka.
Vis hele sitatet...
Kan jo ha noe med at du røyka 25x extrackt første gangen? Extrakt fra salvia i det heltatt er ikke til å anbefale nybegynnere.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Retlif
KjeXz: En demoscene er en animert film som lages på data

Det er bla. stor konkuranse om å lage den feteste demoscenen på The Gathering hvert år.
Vis hele sitatet...
OT:

Temmelig feil, en pc demo som det heter (finnes mange underkategorier: 64k intro, osv..)
er et program som viser et mylder av 3d former og effekter, ofte i takt til musikk,
Kriteriene for at det er en demo er at alt du ser rendres i realtime, altså akkurat samme måten et spill
rendrer sin grafikk.. det er ikke en animert film!

Demoscenen, er da "scenen" som omfatter dette.. miljøet med andre ord.

vil du se en så stikk innom www.pouet.net (demoene, er de med et ikon ved siden av seg som har en blå "D")
Sist endret av Dodecha; 28. mars 2006 kl. 14:38.
har hatt et par bad trips på psykedelia. sopp og lsd og salvia. faktisk en nær døden opplevelse på hasj. heftig noia på speed.

første trip jeg hadde var mexicansk flein, meg og en kompis delte ca 6 gram. han var ganske erfaren og jeg var nybegynner. siden vi hadde spleiset på sakene baddet jeg på å ikke spise like mye som ham (typisk norsk? det hele begynner ganske sweet. neonglow paa alt armene glødet rosa og mønstre svevde og skiftet plass helt til jeg så noen hodeskaller forme seg i de hvite delene av en flerfarget magic kortstokk på bordet. det gikk en vind gjennom rommet. plutselig glødet det ikke godt lenger, men det mer på en måte såg ned på meg, en gigantisk banan lampe og to stjernelamper som formet en smiley på veggen som tidligere var , ja en smiley. nå var det det ondeste jeg hadde sett. og jeg trakk meg tilbake og tenkte den geniale tanken. "nei, hodeskaller det er bad. slutt å tenkt på bad ting! jeg må slutte å tenke sånn ellers får jeg bad trip. hjelp!" min erfaring er at på tripp tenker du mer objektivt tankene dine. heh, istedet for å nødvendigvis tolke en tanke utifra hvilken sammenheng du normalt setter den blir den mer ett fritt objekt du kan presse inn i nesten hvilken som helst sammenheng avhengig av hvor fucka du er. og nå var som sagt alt puttet inn i bad sammenhenger. også adrenalinkicket en bad trip gir forsterker trippen og akselerer den noe jævlig så alt ble fort ti ganger mer intenst. spaca ut på en sofa og vekslet mellom det noen kaller hyperspace eller whatever. var som å bli kasta rundt i universet, blunka jeg var jeg borte i 15 minutter følte jeg, var helt oppslukt i en ekstremt erotisk tegneserie av ei dame jeg kjenner, jeg ålte meg oppover henne svevende midt i svart rom. maks positiv feeling. så åpnet jeg øynene, alt selvfølgelig ukontrolert. alt var terror jeg bare kopa me, hadde null kontroll i hjernen og var ihhvertfall ikke klar for å slippe taket så jeg ble banka temmelig hardt i kastene følte jeg. holdt på i ca 1 time.

helt til jeg på en måte dabbet saktere inn og ut av hyperspace så sa kompisen min, som forøvrig snakket meg gjennom hele greiene, uten ham hadde jeg nok freaka helt ut. VIKTIG å ha noen erfarne trippere me seg første gangen. noen du stoler på! uansett han sa bare med en bestemt stemme: nei, eg tror du er over nå. det er over nå. og det fikk så mye mening i seg at jeg kom helt over det og hadde det skamkult me å ture rundt i byen og se på trær og arkitektur.

skulle aldri spise psykedelia igjen. heldigvis holdt ikke det løftet særlig lenge...8)

dette er vel 8 år siden, da var jeg 16. gikk på skolen uten å sove neste morgen fortsatt på tur og skamfjern. det var fett. tegning form og farge linja!

har hatt mange erfaringer siden det og nå er jeg veldig forsiktig med psykedelia. bad trips har jeg begynnt å tenke på de trippene jeg faktisk lærte noe av i forskjellige perspektiver. gir også mening at psykologer orginalt brukte lsd for å selv forstå hvordan det surrer i hodet på ett sykt sinn. det er jo nesten som en psykosetillstand kanskje. ganske intenst til tider. men jeg har hatt enn masse utrolig fete opplevelser også. bad trips er endel av livet. alt er ikke bare digg! og det er kult. jeg digger bad trips i etterkant. fordi de er så intense. akkuratt som å overleve en motorsykkelulykke med racingsykkel, du er ganske gira etterpå!

en erfaring med salvia. jeg dyrket salvia på denne tiden også og hadde noen ville flipper som salvia bare kan gi. har andre merket det at salvia på en måte ikke fucker sansene, men mer oppfattelsen av sanseimpulsene. jeg føler at jeg ikke kan sette fingen på at noe er annerledes men alt er likevelll helt flipp. en gang smeltet jeg inn i veggen og jeg kastet meg fremmover. da jeg stoppet var det som om "oppfattelsen" forsatte fremmover som om jeg løp i en kinosal og det øynene mine så var prosjektert på skjermen. jeg så på en måte virkeligheten fra to perspektiver på en gang og stummet helt over hvilket perspektiv som var meg før alt bare flippet mer ut i noe annet, snakket med skyggen min om risdyrking i kina, var helt enig at vi måtte høste risen snart. ikke akkuratt en bad trip dette men temmelig intenst i peaken.

har forresten en langtidserfaring med salvia da jeg røykte dette med hasj ganske mye (bedre turmix får du ikke om vinteren, snakker ikke om ekstrakter, bare naturlige tørkede blader) og fikk tillslutt en merkelig angst følelse hver gang jeg såg på salvia og en bestemt følelse av respekt. så jeg har holdt meg unna den flippen en stund.

første gangen jeg røykte rev i vanne me skikkelig blodprincemekk da svimte jeg tilslutt av når jeg reiste meg fra sofaen. følte jeg sank ned hele tiden og da jeg reiste meg svartnet det helt. våknet til at alle i rommet freaka ut i forskjellige rettninger, jeg krampa visst og var helt blå på leppene og frådet. jeg sank inn og ut av noe som kunne føles som en tunnell. visuelt og auditivt. alt var langt vekke og alt kom nærmere og for så og forsvinne igjen, ca 8 ganger. det var samme følelsen som man får hvis man presser seg til å svime av, for de drittungene som har gjort det noen gang noe jeg mistenker var temaet for hasjbadtrippen. tror rett og slett blodtrykket eller noe sank, mest av nikotinen tror jeg og det førte nok til oksygentap til hjernen og dermed svima.

var usikker på om jeg levde eller om jeg forsatt bare drømte i en komatillstand hver gang jeg dusjet om morgenen og tenkte for meg selv i noen uker etterpå. og jeg hadde ca 6 mnd med snikende bad feelinger på rev etterpå.

røyke hasj på en bad speedtrip kan også få konsekvenser. da trengs det god meditasjon for å ikke tilte helt på alt mulig ville tankespinn. og ikke minst alle kroppslige følelsene, som at hjertet banker 220, alle ledd er uten olje og magen er full av brennende sand og det eneste du klarer å tenke i loop er at nå får jeg hjerteattakk....

det e jo løye og då

forresten, har observert blandingsmisbruk av forskjellige stimulanter og sedativer gå over i temmelig tragiske situasjoner. som for eksempel hjerneslag. noe du ikke ønsker skal skje deg eller noen nær deg i kåken din. da snakker man om skikkelig bad trip. hvis du overlever tar det ganske lang tid før hukomelse, tale og ordforråd og skrivekunnskap og alt mulig kommer tilbake, jævlig sakte, månedsvis, noe kommer aldri tilbake og du begynner å utvikle masse flipp talefeil og minnefeil og ja. alt mulig rart. værste er at du ikke merker det selv. du tror du e helt tilstede, men egentlig er du helt mongo og lammet i halve kroppen og kan ikke si annet enn gryntelyder.
Sist endret av charras; 29. mars 2006 kl. 23:58.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av felix_poker
Det eneste jeg har hatt en badrip på er marihuana. På rosildefestivalen 2004
tilbrakte jeg store deler av kvelden, to kvelder på rad, i et merkelig delirium.
Jeg var overbevist om at jeg skulle dø, eller noe annet grusomt, og jeg hadde
veldig lite kontroll på situasjonen. Det var omtrent som et skikkelig feberdelirium,
slik man ofte fikk da man var yngre, det er sikkert mange her som kjenner
følelsen?
Vis hele sitatet...
den "feberdelirium" greia du beskriver, har jeg hatt flere ganger etter at det "flippa" for meg etter langvarig hasj bruk... kan få det uanz om det er ett år siden jeg har rørt hasj.. det er helt sykt.. det kan feks, være EN ting jeg har tenkt på.. som jeg blir redd.. redd min egen tanke nesten for å si det sånn.. varer som regel bare ett par timer til jeg får roa meg og sovnet
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg vet ikke om det går helt under temaet, men grønning er jo en form for bad trip, eller er det mer overdose? Vel, uansett, grønning er helt fantastisk jævlig egentlig, spesielt når du er for dehydrert til å spy og det bare blir med brekningene, og du ikke mekker å røre deg. Lå over en dass på et fullstendig ukjent sted i tre timer sånn en gang, mørkt var det utenfor og inne og alt blei bare kikkelig depressivt, av og på en urolig søvn og det ville aldri stoppe, før en kompis kom og ga meg vann så jeg fikk spydd og jeg fikk sovna uten å våkne av brekninger.

Skikkelig ubehagelig, men admins må føle seg frie til å slette posten hvis den var for off-topic

Oppsummeringen er; 5g i en krydderkake første gang du får effekt + spise for mye = rimelig ille med for lite væske i kroppen!
Jeg må beklage at det er skrevet på dialekt... dette er fra når jeg trippa på knips, cola, hasj og en consert.

Eg holt på kamerat 1 når han va på golve å snakte me nogen, han snakte om venna, at han alri konne seia nei t folk når d gjalt tjenesta.
Eg såg føre meg kamerat 1 snakka me mange folk, han konne alri sei nei å han fekk så mange venna så t slutt ikje konne sei nei t han ijen.
Han bejynte å få makt, STOR makt, kjempemange folk samla seg rondt han å han fekk stort rike t han ein gong reiste t ei øy å tog me seg nogen folk
der han tog heila øyo opp i universe ittefulgt av ein stor eksplosjon.

Seinare så jekk me ud me sadde okke ner i ein ring å eg såg kamerat 2 han sadd nere me hove, eg holdt fast i armen hans eg såg historien vidare me kamerat 1 å den va sånn:

Øyo t kamerat 1 forma seg som ein tallerken ei sia a kamerat 1 sitt rike og makt der alt va fint
så snudde tallerkenen seg den sio va kamerat 2 sin å der va alt mørkt.
mens eg såg detta så hørte eg kamerat 1 sko sei noge men så stopte han...
så eg såg ittekvert.. på andra sio så sto kamerat 1 å han sko ta å snakka men han jore d ikje folkane blei sure å venta mer å mer på at kamerat 1 sko snakka..
t slutt kom kamerat 2 å va på samme store plassen å sko snakka, kjempe mange folk va der, enno mer enn bejynnelsen å kamerat 1 å kamerat 2 sto på sio kverandre å då snakte kamerat 1.
han fekk alt t å bli stille å alle va plutseli heilt glae å alt va fint...
alt jekk opp i et lys å eg huske ikje så mye mer.

Den siste delen så snakte eg høgt om alt så eg sa.. eg sa d nesten rett t kamerat 2.
Å når alt jekk opp i lys så sa eg mens eg langsom slapp håndå hans mens eg sa.. å du våkna opp seint itte ein deili avslappane søvn i sengo di.. (akuratt då hadde eg sloppe hånno hans heilt)
å kamerat 2 våkna heilt.. han huska ikje ein drid.. han bare våkna plutseli som om ingenting hadde sjidd..

Det verste med dette her.. jeg trodde 100% på det også, var helt sykt.
Sist endret av Dodecha; 14. mars 2007 kl. 13:06.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har kun tura på hasj/Pot/Marihuana.

Tja.

Kan starte med at jeg da hadde røyka jevnlig i ca 2 år. Vi var en gjeng som fyra rett som det var.
Vi sikra oss alltid, brukte fast dealer, men kjøpte alltid mye i tilfelle vi skulle være uheldig den ene gangen å få dårlig tjall.

Så stort sett fyra vi 5g fordelt på 2-4 stk. Vi bruke kun 2 sigg på 5g, 1 god spliff, resten på bonger. Tror aldri noen av oss bare var middels fjerne.

Hadde mine fine turer med latter ol.
Dog, jeg trodde ikke man kunne badtrippe så intenst som jeg gjorde iblant å hasj.

kan ikke komme med en spesifikk episode for det begynner å bli en stund siden, men det innebar svetting, angst når det gjaldt det å dø, rett å slett smerter i kroppen som ikke kunne beskrives.

Det som skjedde i ettertid var at når jeg skulle sove var at jeg fikk en helt merklig følelse i hele kroppen uten å ha inntatt noe.

Beina sovna samtidig og jeg kaldsvetta som pokkern. Var bombe sikker på at jeg skulle sovne uten det å våkne igjen stort sett hver natt i 1 mnd. Jeg fikk derav en angst for det å i det hele tatt legge meg.

Vet ikke om det har noe med Hasj røykinga at all, men noe jeg leste her for ei stund sida som bare fikk meg til å tenke over det

Det høres kanskje tåpelig og hører kanskje ikke under emnet her, men kjeda meg så tenkte jeg likevel kunne skrive noen linjer.
Sist endret av prick; 27. februar 2007 kl. 02:43.
▼ ... noen uker senere ... ▼
[CENTER]Hasj + alkohol + ketamin[/CENTER]
Begynner rett på jeg... jeg og en god venn og dama hans hadde litt jonas (kanskje 2g), så ble vi jo forferdelig tørste, og det eneste de hadde å tilby var masse øl. Men det gikk selvfølgelig ned

Uansett, hittil er "trippen" fin, men når denne rusen gikk over hadde vi 3 sprøyter ketamin liggendes med hennholdsvis 100mg, 150mg og 200mg. De tvang meg til å sette først Jeg hadde en dårlig følelse av at dette kom til å gå til helvete, men skitt au, spruta 200mg ketamin IM.

Oppturen var som når man tar ketamin alene, men på toppen av turen fikk jeg sinnsykt noia, trodde vennene mine var foreldre og politi som sa "har du begynt med narkotika nå?" med sånn heksestemme.. også så jeg Hufsa tilogmed. Trodde jeg spilte CS også ble jeg skutt og jeg var overbevist om at jeg var død så jeg bare lå stille på gulvet lenge.

Jaja, skal ikke prøve denne kombinasjonen igjen Baad trip.
Æhh, Hufsa er skummel. Hørtes virkelig ikke ut som en tiltrekkende kveld
Fytti så jævlig det må være å se Hufsa på trip! Jeg grøsser kun av tanken!
Første gangen jeg skulle røyke hasj fra bøtte var sinnsykt, jeg har bestandig prøvd joint når jeg har vært full etc, å det hadde ingen spesiel effekt på meg, å da trodde jeg å røyke hasj via bøtte var likedan. ja, i hvertfall peiset jeg på, ble ett par hit, ble litt hosting å dette går vel greit tenkte jeg. Etterpå gikk vi i stua å satte oss ned,jeg fikk matkick å jeg spise drit mye snop, aldri vært så deili med mat før pluss att jeg kjente en deilig rus. Etter en liten stung gikk vi for å ta ett par trekk til, da ble jeg skikkelig kake, jeg måtte støtte meg på veggen for å ikke ramle ned, å jeg la meg i sengen å fikk lattis etter en liten stund, vi gikk i stuen igjen å spilte Tekken, det var uber chill. Så plutselig ble det drit varmt, jeg startet å kle av meg, men det hjalp ikke så mye, det var helt jevlig, føltes ut som taket datt i hodet på meg,jeg svettet noe grusomt å jeg trodde jeg skulle dø, å jeg klarte heller ikke å snakke, en venninde satt å kiket på meg å hadde verste lattisen ever, for jeg klarte ikke å rape. Jeg skjønte ikke hvorfor de lo av meg for jeg hadde det helt fucka, så føltes det ut som jeg hadde dritt meg selv i buksen, men det hadde jeg ikke, for jeg måtte spy å somlet bortover til dassen, spydde som en helt på gulvet, var så sliten av å gå så jeg orket ikke å snu meg 10cm til for å spy i høle. å der satt jeg i 2 timer, jeg har hørt att kompissene mine skulle legge en plan og bombadere meg med snø og legge hasjen i jakken min å ringe politiet. Jeg var max paranoid, å de hadde ikke sagt ett ord, det kom en kis med vann til meg å sa att jeg blir bedre viss jeg drikker litt, men da tenkte jeg "kanskje han mekka oppi noe drugs i vannet så jeg blir mere fucka" så jeg blå nekta. senere på kvelden ble jeg bedre, å det var gått å komme ut i frisk luft. jajaja haha
Sist endret av FranzLiszt; 15. mars 2007 kl. 20:02.
Not Penny's boat
argh's Avatar
Har en badtrip på hasj om man kalle det trip (par år siden).

Jeg og to andre var helt alene i huset, tok noen trekk, så på TV, spiste digg og hørte på musikk. Det gikk ganske mye i Pink Floyd og den musikken var bare lagd for å høre på i den tilstanden vi var i (alt klaffa så utrolig bra synes vi).
Jeg lå på sofaen med øya igjen da det plutselig virka som musikken tok over hodet på en måte. Samtidig som jeg ba de om å skru av musikken begynte jeg å puste fortere og fortere, kunne minne om angst/hyperventilere/noia (har ingen bedre forklaring). Heldigvis gikk fort over da jeg kom til å tenke på bla. nFF takket være poster som dette: "Husk at det bare er i hodet ditt, det er bare oppspinn". Jeg fikk roet meg ned og ting gikk da bra til slutt.

Før denne episoden vil jeg si at jeg hadde ok erfaring med hasj, har i tillegg lest meg grønn på cannabis ++. Når det gjelder bruken har jeg alltid hatt kontroll, dvs. minst en uke til et par måneder mellom hver gang. Jeg har heller ikke hatt en slik episode i ettertid.

Sitat av asdfbooi
å der satt jeg i 2 timer, jeg har hørt att kompissene mine skulle legge en plan og bombadere meg med snø og legge hasjen i jakken min å ringe politiet. Jeg var max paranoid, å de hadde ikke sagt ett ord, det kom en kis med vann til meg å sa att jeg blir bedre viss jeg drikker litt, men da tenkte jeg "kanskje han mekka oppi noe drugs i vannet så jeg blir mere fucka" så jeg blå nekta.
Vis hele sitatet...
Kan si jeg kjenner meg noe igjen der, er ikke uvanlig å bli litt paranoid en gang i blant. Flere ganger der jeg tror forskjellige ting, som ikke stemmer i det heletatt (feks. kamerater som visker, lyder som utvikler seg til at folk kommer osv.)
Har mange positive opplevelser og det å være litt paranoid er en del av moroa synes jeg, bare ikke i den grad asdfbooi var.