Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4263
Hei!
Akkurat flytta, og fikk sånn brukernavn og passord til nettverket. Men det er 3 like, eller med samme navn men forskjellig slutt med en bokstav.
Jeg kan bruke alle sammen, men alle sier: Det kan hende at andre personer ser informasjonen du sender over dette nettverket.

Hva faen? Personen som eier alt her, kan se hva jeg gjør på pcen gjennom en logg? Er litt paranoid av meg så lurer på hva det er

Da jeg skulle på en side så kom det under her mellomleggscript.
Prøvde å google det, men var ikke noe så spør her jeg
Jeg antar at du kobler deg til en trådløs ruter som ikke er din.

Veldig mange rutere i dag tilbyr mulighet til å se trafikken som passerer den, slik at eieren (eller enhver med innloggingsinformasjon til ruteren) kan monitorere dette. En løsning er å bruke VPN, som kan kryptere dataene til og fra din maskin. (Men man vil likevel kunne måle mengden data som går begge veier fra ruteren.) For øvrig vil det å bruke https-versjonen av nettsider skjule hva du gjør (men ikke hvor trafikken går, altså hvilke sider du besøker).
yomomma's Avatar
Trådstarter
Så, jeg kan slappe av? Jeg vil bare ha privatliv, vil ikke bli overvåka;P
Som sagt, hvis du kobler deg til en annens ruter, kan den/de med tilgang til ruterens innloggingsinformasjon mest sannsynlig overvåke trafikken din.

Du kan delvis skjule den (se min forrige post) ved å bruke en kryptert VPN-løsning. Ellers vil man altså (gitt at ruteren støtter dette) kunne overvåke all trafikk: Dette kan du vanskelig forhindre, all den tid du kobler deg til noen annens ruter.
Sist endret av Pengui; 11. april 2017 kl. 10:37.
Du er paranoid. Dette er en helt vanlig advarsel.
Men når du kobler deg til ett annet nettverk så kan de som eier/drifter nettet se mye av trafikken din. Ikke alt, men mye.

Så er du litt paranoid så bør du vurdere alternativer.
yomomma's Avatar
Trådstarter
Ok, takk! Ja jeg er meget paranoid hehe.