Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 808
hei jeg skal ha fagsamtale i norsk om filmen v for vendetta og lurte på om noen har sett filmen og kunne ha hjelpet meg med spørsmålene fordi jeg føler meg sykt usikker på det jeg har svart er bra nok.
1. beskriv samfunnet i V for Vendetta. vurder i hvilken grad samfunnet er et demokrati. hvordan er forholdet mellom myndighetene og befolkningen? 2. beskriv karakteren V. hvem er han som menneske, og hvordan mener han at samfunnet bør være? 3. beskriv karakteren Evey. hvem er hun som menneske? vurder om hun er en statisk eller dynamisk karakter. hvordan er forholdet mellom V og Evey? 4. pek på virkemidler som blir brukt i filmen. hvordan blir filmen påvirket av disse virkemidlene?
Tenker du at noen skal skrive hele oppgaven for deg? Vis oss hva du har svart, så kan du heller få tilbakemeldinger på det.
Hvorfor bruker de en engelsk film i norskundervisning?
Sist endret av Revbatim; 4 uker siden kl. 18:51.
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Hvorfor bruker de en engelsk film i norskundervisning?
Vis hele sitatet...

Hvorfor ikke, det er jo innholdet han skal analysere ikke språket. Hvis det hadde vært et bilde som skulle bli analysert hadde det hatt betydning hvor det var malt?

Norskundervisningen er jo noe misforstått og uglesett fordi pubertale fjortisser har issues med diktanalyse.
Sitat av liteskjer Vis innlegg
hei jeg skal ha fagsamtale i norsk om filmen v for vendetta og lurte på om noen har sett filmen og kunne ha hjelpet meg..
Vis hele sitatet...
Har du sett filmen selv? Hvis ikke så anbefaler jeg å se den 1-2 ganger. Da klarer du veldig lett å svare på dine egne spørsmål. Gevinsten i alt oppe i dette er at du slipper å bli den taperen som må få alle andre til å gjøre leksene dine for å komme gjennom grunnskolen.

Sitat av Dough Vis innlegg
Er det greit å bruke ChatGPT sine svar på forum uten referanse?
Vis hele sitatet...
Nei, og admins ønsker heller ikke chatgpt svar her.
Sist endret av IneartheDx; 4 uker siden kl. 19:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.