Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 626
har hatt en ps3 i snart 3 år, å nå har jeg et lite problem... skulle til å spille mw3 men da jeg satte inn cd'n ble den ikke funnet på ps3'n... vet ikke hva det kan være men tror det har noe med cd leseren å gjøre, men er ikke helt sikker. så er det noen her som vet noe eller har hatt samme problem?

takk på forhånd
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Har du prøvd noe så banalt som å se om den leser andre BD \ DVD \ CD plater ?
danielrfs's Avatar
Trådstarter
22 1
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Har du prøvd noe så banalt som å se om den leser andre BD \ DVD \ CD plater ?
Vis hele sitatet...
ja, ingenting funket, ingen spill eller dvd'er....
Vet broren min til tider har samme problem, han har forøvrig førstegenerasjons ps3. Og han pleier for nå, og løse det med å sette inn forskjellige spill til den registerer det som AtX sier.. Men det er et tydelig tegn på at leseren begynner å synge på siste verset..
Om ikke annet funker, som cder, dvder osv, så er nok blu-rayspilleren som er kaputt. Samme har skjedd meg og da hadde jeg ikke noe annet valg en å levere den tilbake til forhandleren.
Jeg hadde dette problemet på min 3.gen ps3, laga en tråd om det den gangen.
Jeg tok den med til der jeg hadde kjøpr den 3 - 4 år tidligere, de insisterte på å sende den på service siden jeg benyttes med av reklamasjonsrett så lenge etter kjøp.

De holdt på den i 6 uker ca og jeg fikk da en sms om at den var ankommet verksted for henting, men da jeg kom ned fikk jeg en splitter ny 160 GB slim.

Husk; du MÅ ha kvittering.

Lykke til.
Vis du ikke er så redd for ps3 din, så kan du åpne den og gjøre rein blue-ray laseren med en q-tips med rensevæske. Barbervann funker greit. Har redda mange ps2-3 og dvd spillere på denne måten.


Max
danielrfs's Avatar
Trådstarter
22 1
Sitat av olavXO Vis innlegg
Jeg hadde dette problemet på min 3.gen ps3, laga en tråd om det den gangen.
Jeg tok den med til der jeg hadde kjøpr den 3 - 4 år tidligere, de insisterte på å sende den på service siden jeg benyttes med av reklamasjonsrett så lenge etter kjøp.

De holdt på den i 6 uker ca og jeg fikk da en sms om at den var ankommet verksted for henting, men da jeg kom ned fikk jeg en splitter ny 160 GB slim.

Husk; du MÅ ha kvittering.

Lykke til.
Vis hele sitatet...
har desverre ikke kvitering, fikk den til jul av faren min og hann kjøpte den i spania ..
Sitat av danielrfs Vis innlegg
har desverre ikke kvitering, fikk den til jul av faren min og hann kjøpte den i spania ..
Vis hele sitatet...
Skjønner, men da kan du fortsatt stikke innom service på et lokalt elektrovarehus og insistere på at du kjøpte den der, men aldri la den inn på noe navn i kassa. Kanskje ekspeditøren ikke gidder og ta krangelen og velger å sende den til service, men dette kan bli trøblete hvis de har kontroll på maskin.nr o.l.

Min bror klarte faktisk og få utlevert ny ps2 for endel år tilbake ved å levere inn den gamle og si at laseren ikke fungerte og han fikk en ny på stedet, men jeg tør ikke garantere at dette fungerer i din forretning.

Evt kan du jo prøve trikset til Max_minus over her.
Men det bør du gjøre Evt ETTER du har prøvd reklamasjonstrikset