Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1506
Jeg ser etter en luftpistol som kan skyte kraftig og ganske god nøyaktig på ca 20meter. Den må ha muligheter til å kunne feste sikter oppe på våpenet og en lykt under.

Også ser jeg etter et luftgevær som kan skyte kraftig på lange avstander og som har veldig høyt treffsikkerhet.

Også lurer jeg på hvor lenge du kan oppbevare disse våpnene uten at de blir ødelagt? Disse vil nok bli oppbevart på et kaldt sted meste parten av året. Også hvor lenge holder c02 patroner seg?

Jeg har ikke hatt så mye erfaring med gass drevne våpen før så er litt blond på dette temaet.
Sist endret av danielsen45; 20. mai 2012 kl. 14:47.
Tenker du softgun eller luftvåpen?
Trådstarter
52 0
Sitat av First Vis innlegg
Tenker du softgun eller luftvåpen?
Vis hele sitatet...
Tenkte på luftvåpen, men hvis man kan finne softgun som passer bedre til det jeg sa over her så blir det vel det
Sist endret av danielsen45; 20. mai 2012 kl. 15:08.
Daså.

Hvis jeg skulle gått til anskaffelse av luftvåpen ville jeg kjøpt Edgun fra usa. Gode våpen men koster litt.
Denne karen er ganske god til å skyte og jakter også små fugler og dyr med luftvåpen http://www.youtube.com/user/EdgunUSA
Sjekk ut jaktfilmene hans og de tekniske instruksjonsvidoene. Han gjør jakt med luftvåpen til en kunst. Beste jeg har sett på nettet.

Jeg driver mye med jakt selv og har hentet mye nyttig informasjon fra www.kammeret.no/forum
Der finner du folk som har skikkelig peiling på slikt.

Edit: Folk på kammeret som har peiling på luftvåpen mtp skyting på blink. Det er bare skadedyrutryddere og folk med spesialtillatelse som kan felle dyr med luftvåpen i Norge.
Sist endret av First; 20. mai 2012 kl. 15:16. Grunn: Legge til viktig info.
Hatsan 125. er et sykt kraftig og presist luftgevær som skyter 400 m/s

http://www.youtube.com/watch?v=_3YE9mGdxH8
Hatsan er ikke sykt kraftig med 400 m/s. Det er flere luftbørser som snuser på 1000 m/s. Men våpenet er presist, og da er det opp til mannen bak stokken å treffe blinken.
Kan hende jeg bare er teit nå, men .22 cal er går vel ikke under vanlig luftvåpen? trodde da .22 måtte du ha tillatelse for?
Er veldig fornøyd med denne.

max
Sitat av Dice Vis innlegg
Kan hende jeg bare er teit nå, men .22 cal er går vel ikke under vanlig luftvåpen? trodde da .22 måtte du ha tillatelse for?
Vis hele sitatet...
Riktig. 4,5 (.177) som er det vanligste caliberet for luftvåpen i Norge krever ikke mer enn myndig alder og plettfritt rulleblad. 5,5 (.22) Derimot leverer betydelig mer slagkraft og krever bestått jegerprøve eller medlemskap i skytterlag.
Sist endret av First; 20. mai 2012 kl. 15:46.