Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3209
Hei,
vet ikke helt om dette er forumet for å ta opp slike temaer, men jeg lurer i hvert fall på følgende: Jeg sprakk trommehinnen min mandag forrige uke, og er russ. Det jeg lurer på er hvor lenge jeg må unngå høy lyd og lignende, er det noen som har erfaring med dette? Legen min kan ikke gi meg noe klart svar. Jeg er ferdig med antibiotika kur i morgen, og har veldig lyst til å få med meg siste rulledagen som er søndag, da er det 12 dager siden trommehinnen sprakk. Er det noen som vet om det er mulig for meg å dra ut dersom jeg bruker hørselvern? Det har pepet i øret en god stund nå, men i dag gikk det over til en svakere susing.
Hvis din lege, med mange år med medisinstudier på baken, ikke føler han kan gi deg et absolutt svar, hvorfor vil du da stole på det en tilfeldig person sier på et forum? Hold deg til legens anbefaling, så slipper du angre resten av livet på at du valgte kortsiktig russemoro over et liv med god hørsel.
Sist endret av Provo; 13. mai 2010 kl. 15:24.
Likevel, så er det jo alltid godt å vite om personlig erfaringer med problemet. Legen vet kansje ikke fordi han ikke har opplevd det selv.
Ørepropper?
profitt
Kjøp deg øreklokker og kjør på med øreklokker over der igjen, ser kanskje dust ut når du ruller, men da får du i allefall med deg den legendariske rullenatten 16-17!
Trådstarter
4 0
ok takk for svar, kan ikke bruke ørePROPPER for da sprekker trommehinnen opp mer, men regner med at øreklokker burde duge, de isolerer jo også bedre enn det proppene ville gjort (?). og grunnen til at jeg spør her er fordi kanskje andre har erfaringer med det og vet hvor lang tid det tok for dem. når legen ikke kan gi svar betyr jo det at jeg kanskje ikke kan høre på musikk resten av livet fordi han ikke har noe svar, så da må jeg forhøre meg med andre
Årsaken til at han ikke har noe svar, er nok at slik kan være veldig individuelt. Å gi deg et svar på tross av veldig stor usikkerhet vil ikke være annet enn dumt, ettersom det kan medføre at du belaster trommehinnen for mye for tidlig, og dermed risikerer permanent hørselskade. Det vil sette både deg og legen i en veldig kjedelig posisjon. Men du burde vel kanskje få beskjed om en eventuell oppfølgingstime? Hvis du ikke har fått det, så ville jeg vel kanskje bedt om å få satt opp en når legen mener det er verdt å sjekke fremgangen.