Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1775
Førs vill jeg bare si til alle de som sier at det er de med fake legg som ødeleger utestedene at jeg ikke skal på no utested.

Om jeg blir tatt for fake legg og en av følgene ting står på kortet, kan du da få bot og rulleblad?

-Om du har skrevet fake-id på baksiden og bare viser forsiden til hu i kassa på rimi`?

-Om du har endret feltet der det står bankkort med store bokstaver til og stå fake kort`?

Eller hva annet kan du gjøre for å få fak-iden til og bli "lovelig"?
Enhver tukling med legitimasjonspapirer er per def. dokumentforfalskning. Det hjelper ikke å bare endre "litt"; "litt" er allerede for mye. Du risikerer å få prikk på rullebladet + bot.
hbrath's Avatar
Trådstarter
Sikker på at det gjelder om du skriver på f.eks:
Dette er kun et spill-kort ikke gjyldig som letimasjon

Og om du skriver dette på forsiden og legger den i en busskort-mappe med baksiden/fødsels året opp
Det stormen sa...

All dokumentalterering er dokumentforfalsking, samme hvilken grad av endring man har utført.
Hvis man KJØPER et fake id kort som det står bakpå at er faik.
Da har du ikke forfalsket no.

Ulovelig?
I usa så får du kjøpt fake id kort. Det de gjør for å gjøre det lovlig er å sette på et lite klistremerke for det står Not valid as ID. Dette kan du bare rive av og det ser helt ekte ut.

Du har ikke gjort det skyldig i dokumentfalsk før du faktisk har brukt legget til noe vil jeg tro? Det er i allefall loven i usa.

Men så klart blir du busta for å kjøpe alkohol vil jeg ikke syntes synd på deg. Men hvor nøye de sjekker leg er en annen ting. Når jeg betaler med kredittkort skal de sjekke at underskriften stemmer overens med annet id kort.....

Jeg har skrivd under med julenissen, X, og en hel masse linjer som ikke gir noen mening osv....Så om du blir tatt kommer nok i stor grad ann på hvor nøye den i kassa følger med.
Det er smart.

Ta denne situasjonen da:

Du har et faik id kort, på baksiden står det fake id i stor rød skrift.
Du går in i en butikk, kjøper 2 sixpk.
Når du når kassa åpner du lommeboka og "prøver og finne noe i den", mens du gjør det legger du id kortet på disken så hendene dine blir ledige.

Ulovelig?

Og hvis du bare viser den til dama i disken da, ulovelig da?

Takk
Alt du forfalsker enten det er "legitimasjonen" du endrer på eller en annens legitimasjon så er det forfalsket. Dokumentforfalskning

Les forøvrig denne tråden om konsekvensene ved bruk av falsk legitimasjon Kanskje den vil bli brukbar siden

Blir kanskje litt off topic;
Men som noen har påpekt over her, jeg tror ikke folk er så nøye på kortet, men at det er viktig å oppføre seg nogenlunde normal. Uansett om man prøver å kjøpe i butikken eller er ute på byen. Jeg gikk inn på et utested i helgen med fake legg, måtte skrive underskrifta til typen som eide kortet og si hvilken bank han hadde og slikt. bare man spiller litt "kul" og setter opp uvitende sjokkgrimaser går det som regel greit, har jeg inntrykk av da.
Sist endret av kmkh; 16. april 2007 kl. 04:58.
Sitat av kmkh
Alt du forfalsker enten det er "legitimasjonen" du endrer på eller en annens legitimasjon så er det forfalsket. Dokumentforfalskning

Les forøvrig denne tråden om konsekvensene ved bruk av falsk legitimasjon Kanskje den vil bli brukbar siden

Blir kanskje litt off topic;
Men som noen har påpekt over her, jeg tror ikke folk er så nøye på kortet, men at det er viktig å oppføre seg nogenlunde normal. Uansett om man prøver å kjøpe i butikken eller er ute på byen. Jeg gikk inn på et utested i helgen med fake legg, måtte skrive underskrifta til typen som eide kortet og si hvilken bank han hadde og slikt. bare man spiller litt "kul" og setter opp uvitende sjokkgrimaser går det som regel greit, har jeg inntrykk av da.
Vis hele sitatet...
Hvis det var meg du svarte der.
Hvis så, så betyr det at det er dokument forfalskning og kjøpe et kort på internett(uten og forfalske et dokument, men tyligf skrive bakpå at det er falskt) og legge det på disken mens du betaler
Sist endret av torsken; 16. april 2007 kl. 05:36.
Sitat av torsken
Hvis det var meg du svarte der.
Hvis så, så betyr det at det er dokument forfalskning og kjøpe et kort på internett(uten og forfalske et dokument, men tyligf skrive bakpå at det er falskt) og legge det på disken mens du betaler
Vis hele sitatet...
Hvis kortet brukes i det hele tatt tror jeg det er irrelevant om kortet er kjøpt på nettet eller laget/endret selv for hånd, da du selv bevisst ikke legitimerer deg selv. Det er fortsatt et dokument som ikke viser hvem AKKURAT du er. Jeg kan ikke si sikkert på dette her, men tror ikke du slipper billigere unna, eller har en unnskyldning ved å skrive Falskt bak på kortet. tror det bare vil tiltrekke enda mer oppmerksomhet og bråk enn hvis du ikke gjør det.
Men alt av dokumenter som ikke er deg, tror jeg er dokumentfalsk. Men der kan sikkert noen hobbyjussvitende svare på kanskje ?

EDIT: Denne siden kan kanskje svare på noen spm for dem som lurer
Sist endret av kmkh; 16. april 2007 kl. 05:52.
Kamerat ble tatt på pub.. Dem bare tok legge hans, fordi dem spørte om hva slags bank han hadde, og det hadde han ikke studert
har vi ikke flere slike tråder?
det går vel mye på det samme som om en skal lage kopier av penger. Husker ikke reglene lenger men husker at det er nødt til å være en synlig forskjell. F.eks så er falske penger nødt til å være så, så mye større enn de ekte. Det er ikke lov å lage nesten like, de er nødt til å være såpass forskjellige at folk flest ville sett det lett. F.eks rosa 500 lapper..

Tror problemet du ville få i denne saken går litt mer på at du bruker det bevisst som falsk legitimasjon. Selv om du gjør om på kortet slik at folk flest ville sett det, bruker du det til noe ulovlig..

Du har lov til å ha en kjøkkenkniv, helt til du tar den med på byen...
om du legger kortet på disken er det en stor sjangs for at hun tar det og snur det for å se på fødselsdatoen din.
Om det da står falskt med rød skrift tror jeg nok hun ber om å få se et annet.....