Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1550
Er det noen her inne som har fått utsettelse på lappen?
Hva skjer viss man blir tatt for å kjøre etter man har fått utsettelse, enda en?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Evt ny utsettelse, samt straff for å kjøre bil ulovlig.
Ny utsettelse får du nesten uansett, tror det er 6 mnd til.. kansje det blir 2 år.. det får man hvis man kjører uten lappen sammen med et annet lovbrudd som for eks. fyllakjøring og kjøring i stjålet bil.
Ble tatt for fyllekjøring da jeg var ung, og mistet lappen i 2 år.. Tok aldri lappen på nytt. Ble noen år senere vinket inn i en kontroll, men kjørte forbi. Ble oppsøkt av onkel senere på dagen, da jeg bor i en liten drittby hvor purken kjenner alle. Fikk 9 mnd utsettelse. Tror 6 mnd er vanlig praksis når man blir tatt uten lappen, men dette varierer selvsagt.
Sitat av Pagan_Messiah
Ble tatt for fyllekjøring da jeg var ung, og mistet lappen i 2 år.. Tok aldri lappen på nytt. Ble noen år senere vinket inn i en kontroll, men kjørte forbi. Ble oppsøkt av onkel senere på dagen, da jeg bor i en liten drittby hvor purken kjenner alle. Fikk 9 mnd utsettelse. Tror 6 mnd er vanlig praksis når man blir tatt uten lappen, men dette varierer selvsagt.
Vis hele sitatet...

Utrolig kipt akkurat den biten når alle kjenner alle i den situasjonen der, men uansett skal da ikke politiet ha lov til å gi deg noen utsettelse når de ikke har noen form for bevis.
Dette skulle da du egentlig kunne gå rettens vei med... Eller?
halla. ikkje så godt kjent med dette opplegget men tenkte dette var rette plassen. i helgen blei eg stoppa i bilen til gamlingen, uten lappen. er det da stander med 6 månder utsettelse? og va er som regel boten på?
Kompis av meg fikk vel 10 lapper i bot, men han hadde div. skjerpende omstendigheter.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av seppolaatle
Utrolig kipt akkurat den biten når alle kjenner alle i den situasjonen der, men uansett skal da ikke politiet ha lov til å gi deg noen utsettelse når de ikke har noen form for bevis.
Dette skulle da du egentlig kunne gå rettens vei med... Eller?
Vis hele sitatet...
Siden det var kontroll så kan jeg tenke meg at de har 2-4 politimenn som såg det(avhengig av størrelsen på kontrollen) og i tillegg et par villige bilister som såg hva som skjedde, så vil nok være jævlig skeptisk med å prøve å dra det inn i retten.
Kan også tenke meg at de noterte ned skiltnummeret, noe som til en viss grad beviser at han har kjørt forbi der.

Forsåvidt så såg det vel hvem som kjørte også
Var nettop en artikkel i avisen om en som hadde kjørt uten lappen 17 ganger. Han fikk vel 105 dager i fengsel. Det som overrasker meg er at han da må ha klart å bli tatt 17 ganger.. Har hatt lappen i 2 år og aldri blitt stoppet av noen grunn. Kjenner flere som kjører uten lappen av ulike grunner. Så lenge du ikke krasjer og har litt flaks bør det gå greit. En av grunnene til at de er så strenge med det er at dersom du kjører på en annen bil uten lappen, har du ingen ting å stille opp med ovenfor forsikringsfirmaet. Du kan dermed få en jævi regning fra den andre føreren. Merk dette gjelder faktisk også dersom bryter all vikeplikt og bare knuser bilen sin inn i deg. Du skulle ikke ha vært der og må dermed bære skylden.
Sitat av Graps
Var nettop en artikkel i avisen om en som hadde kjørt uten lappen 17 ganger. Han fikk vel 105 dager i fengsel. Det som overrasker meg er at han da må ha klart å bli tatt 17 ganger.. Har hatt lappen i 2 år og aldri blitt stoppet av noen grunn. Kjenner flere som kjører uten lappen av ulike grunner. Så lenge du ikke krasjer og har litt flaks bør det gå greit. En av grunnene til at de er så strenge med det er at dersom du kjører på en annen bil uten lappen, har du ingen ting å stille opp med ovenfor forsikringsfirmaet. Du kan dermed få en jævi regning fra den andre føreren. Merk dette gjelder faktisk også dersom bryter all vikeplikt og bare knuser bilen sin inn i deg. Du skulle ikke ha vært der og må dermed bære skylden.
Vis hele sitatet...
Om du må betale 500 000 for at du vraker bilen til en annen, så må du huske at det er en liten sum i forhold til om du hadde drept en, eller gjort en invalid (enda værre). La oss si at du flyr inn i siden på en bil, og påfører en kar hodeskader. Er du klar over hvor ruinert du er da? I allfall vis han overlever. Da snakker vi xx-milioner NOK. Men skal ikke komme med noen moral prek, kjørt uten lappen i mange år selv.