Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2665
Hallo i luka.
Kort fortalt har Pål Reinert Johansen ringt meg opp - og det endte opp med at han sa han skulle anmelde meg.
Pål Reinert Johansen er - etter det jeg har forstått, eier av egmont serieforlag, og dermed popit.no som er igjen skapt av egmont.
Det jeg har gjort er å ha brukt en simpel html-script som gjør at jeg kan chatte med hvilket som helst nick jeg vil ha...
Kunne også ha hatt tilgang til å lage ventuelle rom osv, som jeg holdt meg unna.
Bannet ingen, sparket ingen osv (Har ikke en gang tilgang til dette).

Er dette nok for å anmelde meg?
Og på hvilket nivå kommer straffen til å ende opp på?
Jeg er 15 - altså ikke myndig.

En "vakt" ble også "hacket" (e.l) senere, og det fikk vist jeg skylden for...
En fra popit kom plutselig med men kommentar over msn "Hvorfor banna du meg a?"
Og sansynligvis har Pål fått med seg dette - og missforstått.
Dette er snart 2 eller 3 uker siden
Liar.
HTML er ikke et scriptspråk.
Nå har jeg nettopp formatert pcen (etter jeg installerte vista - som sugde ).
Men applets var det jeg brukte..
Fikk det egentlig av en venn, så er ikke helt sikker på hvem hva hvor
Lokaliseringen av jar-filen osv var også der..
Jeg er vel det man kaller en script-kiddie

Edit: Nå skrev jeg: jeg. Men mente det scriptet inneholdt.. Hva med å fjerne skeptismen og bare svare meg? :P
Prøver ikke å skryte på meg noe som helst - lurer bare på om dette er nok til å bli "dømt" altså få bot e.l
Sist endret av Xma; 28. mars 2007 kl. 19:20.
Tror nok det er mye tomme trusler for å skremme deg til ikke å gjøre det mere.
Virker sånn ut på meg - siden jeg har da gjort alt for lite?
Trodde man måtte komme seg inpå "sensetiv info" eller ødelegge for firmaer osv~ for å bli tatt på alvor, jeg.
Men hvis han faktisk har tenkt til å anmelde meg - hvorhen ligger jeg egentlig da?
Takk for responsen anyways.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Spørs... har de bevis?
Hvis han har tatt opp samtalen - ja
Var mange uker siden jeg hadde vært der, så var ikke klar for at noen ringte om noen politianmeldelse og kinda busta meg selv :P
Trodde egentlig dette ikke kunne bli brukt som bevis så lenge det ike er tatt opp fra en politistasjon~ Siden det finnes så mye man kan gjøre for å manipulere samtaler?
Vel anyways - Han har egentlig flere bevis ja, siden jeg ikke tenkte på at jeg kunne bli politianmeldt for noe så idiotisk ettersom en venn av meg har gjort mye værre ting...
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
En bussjåfør gikk til angrep på meg, det ble henlagt
Folk har blitt voldtatt det har blitt henglagt. Tviler på at de prioriterer den saken.
Sitat av comi
En bussjåfør gikk til angrep på meg, det ble henlagt
Folk har blitt voldtatt det har blitt henglagt. Tviler på at de prioriterer den saken.
Vis hele sitatet...
Når du sier det sånn - skal jeg tenke på å gå til avisen ihvertfall, hvis dem setter saken her fremfor virkelig viktige saker...
Du er heldig med årstiden. På slutten av året, pleier de og drive med mye "fille" saker, for og bruke opp budsjette. Det er ikke noe pluss og sitte igjen med penger etter et endt år, noe som kan føre til at de får mindre ressurser osv neste år. Da er det vanligvis masse overtidsarbeid osv. Men det har vel ganske lite med det du spurte om egentlig, når jeg tenker meg om...
Neida, det øker jo sansynligheten for at jeg blir politianmeldt - som er nettopp den type informasjon jeg ønsket å få tak i, men har fått det jeg hadde misstanke om bekreftet nå

Edit: På en positiv måte. Altså at de burde prioritere helt andre saker foran dette, spesielt siden jeg så og si ikke har gjort noe.
Sist endret av Xma; 28. mars 2007 kl. 19:52.
Om han har tatt opp samtalen dere hadde på telefon uten og informere deg har faktisk han begått et lovbrudd også.
Det beviset ville blitt forkasta i retten ettersom det er ervervet på ulovelig vis.
Ettersom jeg husker om du skal ta opp en samtale skal begge parter informeres og godta at samtalen blir tatt opp.

Om han i det hele tatt skulle gidde og annmelde deg tror jeg nok politiet vil gi blanke faen i det og etter 3 måender får han brev i postkassa ''Saken er henlagt pga bevisets stilling'' Eller ''Inget straffbart forhold'' eller noe annet politi pjatt.

Isteden burde du sagt til han at han burde være takknemlig for at du har påvist en svakhet i systemet hans og gi deg en liten belønning syntes nå jeg.
I usa er det flere og flere bedrifter som betaler hackere for å prøve og bryte seg inn i systemet dems og dermed kunne påvise hvor svakhetene ligger.
Sitat av mp34567

Om han i det hele tatt skulle gidde og annmelde deg tror jeg nok politiet vil gi blanke faen i det og etter 3 måender får han brev i postkassa ''Saken er henlagt pga bevisets stilling'' Eller ''Inget straffbart forhold'' eller noe annet politi pjatt.

Isteden burde du sagt til han at han burde være takknemlig for at du har påvist en svakhet i systemet hans og gi deg en liten belønning syntes nå jeg.
Vis hele sitatet...
Hvis det evnt hadde blitt no anmelding så hadde det blitt en bot, og siden du er under 16 så går den boten til foreldrene dine

Enig at han burde være takknemlig for at han har påvist en svakhet, men det at han burde få en "beløning" tviler jeg sterkt på.
Trukke akkuratt at politiet ville gitt deg en beløning etter å ha "hacka" deg inn på nettsidene dems ^^
Sist endret av kfc; 29. mars 2007 kl. 10:58.
Sitat av kfc
Hvis det evnt hadde blitt no anmelding så hadde det blitt en bot, og siden du er under 16 så går den boten til foreldrene dine

Enig at han burde være takknemlig for at han har påvist en svakhet, men det at han burde få en "beløning" tviler jeg sterkt på.
Trukke akkuratt at politiet ville gitt deg en beløning etter å ha "hacka" deg inn på nettsidene dems ^^
Vis hele sitatet...
Nå er jo den kriminelle lavalder 15 år da, så pappa kan nok ikke ordne opp denne gangen.

GLHF
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av mp34567
Om han har tatt opp samtalen dere hadde på telefon uten og informere deg har faktisk han begått et lovbrudd også.
Det beviset ville blitt forkasta i retten ettersom det er ervervet på ulovelig vis.
Ettersom jeg husker om du skal ta opp en samtale skal begge parter informeres og godta at samtalen blir tatt opp.
Vis hele sitatet...
Dette er feil, man kan ta opp egne samtaler uten å siifra til motparten. Men opptaket kan ikke brukes som bevis i en rettsak.
Sitat av Xma
...Og på hvilket nivå kommer straffen til å ende opp på?
Vis hele sitatet...
Hvis du er flink til å hacke og ikke bare har drevet med hærverk, kan du fort få deg en ny jobb.
Ja du er en skript kiddie, og jeg totalt skjønner frustrasjonen fra Pål sin side både det at du legger ut hans fulle navn her og at du faktisk har "hacket" en side. De har et tilbud da er det ikke meningen at du skal kødde med det.

Og Vista suger ikke, det er bare en vane sak.
Sitat av devotio
Dette er feil, man kan ta opp egne samtaler uten å siifra til motparten. Men opptaket kan ikke brukes som bevis i en rettsak.
Vis hele sitatet...
Det er no greier om at hvis opptaket er din private eiendom så kan det brukes i en rettssak, men jeg tviler sterkt på at noen vil anmelde deg for å ha hacket på popit.no, det er mer hvis du hacker deg inn på FBI.
Har forsåvidt ikke hørt om noen som er blitt dømt for hacking av private sider i norge...
Sitat av Xma
1. Pål's fulle navn er tilgjengelig på http://www.popit.no/Informasjon/Kontakt
2. Vista suger av flere grunner... Det koster mye, det er ikke ferdig, flere spill og programmer fungerer ikke (skikkelig) pga dem ikke er skapt for vista, vista skal vist også være kjent for å stoppe piratkopiering (ikke at jeg laster ned sånt )
Vis hele sitatet...
Off.topic: Nei nei er jo ingen av oss paa freakforum som laster ned warez:P
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av Drachir
Det er no greier om at hvis opptaket er din private eiendom så kan det brukes i en rettssak, men jeg tviler sterkt på at noen vil anmelde deg for å ha hacket på popit.no, det er mer hvis du hacker deg inn på FBI.
Har forsåvidt ikke hørt om noen som er blitt dømt for hacking av private sider i norge...
Vis hele sitatet...
Jeg har sjekka med politiet, beskjeden jeg fikk da var at jeg kan bruke det i en anmeldelse, men det er ikke gyldig i retten som bevis.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
devotio, i norge er det slik at det er opp til retten å vurdere kva som blir godtatt som bevis, så det kan variere litt frå sak til sak...
jeg leste ikke så godt igjennom men hvis du er 15 så kan du bli anmeldt og siktet og alt det der jeg er 15 og jeg satt på glattcella og de ransakte huset mitt og jeg skal få forelegg og oppfølging og alt det tullet.. Men nå var ikke dette for hacking akkuratt da
Sist endret av uncleG; 2. april 2007 kl. 16:00.