Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1563
Jeg vet ikke om jeg plasserte denne tråden i riktig gruppe, men jeg spør allikevel.

Jeg utvikler en app for iphone og Android.
Har hørt mye om disse reklamenettverkene hvor en kan skaffe seg reklame til gratis-appene.

Hvordan fungerer dette?
Hvordan finner jeg dette?
google adsense
Trådstarter
Dette er hva som er vanligst å bruke?
AdSense er hvertfall det som er mest vanlig å bruke på nettsider, så kan i allefall bekrefte at de er ordentlige og til å stole på.
https://developers.google.com/mobile-ads-sdk/
Vet ikke hva som er "vanlig", men man er vertfall helt sikkert på at google er serriøse.
Sist endret av Katalysator; 26. februar 2013 kl. 13:30.
Trådstarter
Men dere nevner her nettsider. Er dette noe som vel så mye blir brukt på iPhone/Andoid apps?
Se på den linken som katalysator postet. Det er mye brukt til apps på Android værtfall. iPhone har jeg ikke peiling på.
For iPhone ville jeg gått for adMob. Med adMob får du mediation, og du kan legge til over 20 reklamenettverk. Blant annet iAd (Som er den du tjener mest på, men ikke tilgjengelig i så mange lang), adsense og mange andre. På denne måten vil du få nærmere 100% fillrate.