Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 726
Hei! Kjøpte nylig SSD til stuemaskinen min, og installerte Win7 (kjørte Win8 Beta frem til jeg kjøpte ny disk). Men det ble ikke så mye raskere som jeg håpet på... Installasjonen gikk i normalt tempo, men allerede første oppstart var maskinen treg. Sjekket i Task Manager, og CPU går i praksis aldri lavere enn 75% i tillegg til at den stort sett legger seg på 100% ved første tegn til anstrengelse. Kan dette være knyttet til SSDen? Eller må det være noe annet?

Maskinen det er snakk om er en Asrock HT-330(?) med førstegenerasjons ION-chipset. Den har 2gb DDR2-ram, dual core Intel Atom klokket til 1.9ghz (via presets i bios) samt Samsung 830-Series SSD. Kan det hjelpe å oppdatere BIOS? Setter pris på tips...
Sjekk hvilken prosess det er som bruker så mye CPU da..?
Tipper det er Windows Update BTW.
Skrudde på visning for "alle brukere" nå, og det er System som bruker 75%. "NT Kernel & System"...
Greit at det er brukeren "SYSTEM" som gjør det, men sjekk hva prosessen heter. Det står gjerne .exe på slutten av navnet.
Kan vere litt forskjellige systemoppgaver som kjører eller feil/dårlig driver til ett eller annet.
Noen tips: http://www.howtogeek.com/forum/topic...-is-it-running
Prosessen heter som sagt kun System, brukeren er SYSTEM og beskrivelsen er "NT Kernel & System". Denne hogger konstant 75% av CPU. Ser at andre med lignende problemer har oppdatert drivere, men alt av drivere på maskinen min er oppdatert. Finner dog ingen "driver" til SSDen, men regner med at det ikke finnes noen annen enn den som ligger i Win7.
Har du 2 eller flere virus program på pcen?
Virus programm krøsjer ofte med hverandre. ..
Sitat av WhyNot! Vis innlegg
Har du 2 eller flere virus program på pcen?
Virus programm krøsjer ofte med hverandre. ..
Vis hele sitatet...
# offtopic
Jeg føler nesten at jeg må si fra, fordi det skapte en del forvirring i en annen tråd nå nylig.

Virus program = BAD, dette vil du ikke ha
ANTI-Virus = GOOD

skriv heller antivirus, enn virusprogram, det er til og med kortere.

#ontopic

Hvis du nettopp har formatert ville jeg gjort det en gang til, reinstallert windows altså
Problemet løste seg etter at det ble verre. Etter at maskinen våknet fra dvale virket ikke noe tilkoplet USB heller (deriblant mitt tastatur/mus). Etter å ha koplet til/fra og tatt strømmen et større antall ganger fungerte det igjen, og når maskinen da startet opp fungerte Win7 som det skulle! (men tror jeg legger inn Win8 igjen likevel, hentet lovlig versjon fra skolen nå..)