Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3559
Hei. Er på jakt etter en skikkelig stor tv som kan gi meg de beste fotballopplevelsene i min stue Har sett litt på denne: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-...tv-lc-70le741s

Og lurer derfor på om noen kan gi meg en vurdering på om den er verdt pengene, og om det er en god TV?

På forhånd, takk
jeg synes ingen tv er vert 25 lapper ;D
hvor langt unna sitter du ?
Trådstarter
25 0
Rundt 2,5 meter unna TVen nå.
Dersom du bor i ett digert palass må du nesten ha såpass! Gjør du ikke, er det virkelig ikke noe poeng
Trådstarter
25 0
Hehe, kan være at jeg kan gå for 60" modellen, som forøvrig er identisk med denne, bare størrelsen som skiller de
du skal jo sitte en ca meter unna for hver 10 tommer, 2,5 meter unna så ser du vel bare korn på tvn
bedre bilde på 60" pga pixlene blir mindre. selv ville jeg gått for en 42" eller en prosjektor hvis du må ha det stort.
Jeg har 42", det er ikke veldig stort. Vil heller si at veggen min ser stor ut, noe den ikke er.
Blir 50" - 60" tommer på meg neste gang.

70" til 25k blir nok en gedigen skuffelse, du sitter for nærme og vil bare se korn.

Sitter ca 3 meter unna tv.
Jeg sitter tre meter unna min 50" og en større skjerm på den avstanden er helt utenkelig. En fotballkamp hadde kanskje gått bra men og fysisk bevege hodet når man ser film er selvplaging.
Bare kjøp 70". Jeg har en 63" og sikkler på større etterhvert. Du blir fort vant med størrelsen. Go for it

Max
Jo større jo bedre, sålenge det ikkje går utover bildekvaliteten. Sitter selv 2 meter fra min 50", og kommer nok til og gå opp til 60", evt. 70" etterhvert.
Hvorfor ikke kjøre på med prosjektor istedet?
Hvis du skal kjøpe smart-tv, burde du ikke se litt på Samsungs modeller? Jeg har ikke skrevet noen masteroppgave om emnet, men sitter likevel med inntrykket av at Samsung ligger litt foran med tanke på applikasjoner etc.
Trådstarter
25 0
Er ikke så veldig opptatt av applikasjoner osv. Det viktigste for meg er at TVen leverer god bildekvalitet og har bra 3D funksjon.
Romantisk Gamer
Gamer_hero's Avatar
90 6
Hjelpes da jeg klarer meg fint med min 42 tommer jeg Holder i massevis...
husk ! det er ikke størrelsen som teller men hvordan du brker den
Sitat av nebbjur Vis innlegg
Er ikke så veldig opptatt av applikasjoner osv. Det viktigste for meg er at TVen leverer god bildekvalitet og har bra 3D funksjon.
Vis hele sitatet...
Er ikke lengre så oppdatert på TV-fronten, men om bildekvalitet virkelig er prioritert fra din side burde du kanskje revurdere? En 70" til under 30 lapper og ikke minst fra merket "Sharp"...og du skal sitte bare 2.5 meter unna så all form for dårlig bildebehandling vil bli klart synlig. Jeg ville tatt en titt på 50-55" plasma. Du får en veldig god 50 eller 55 tommer til 20-25 lapper. Kan mer eller mindre garantere deg bedre bilde, og litt mer komfort mtp du kun sitter 2.5 meter unna og da blir 70" helt latterlig stort.

Plasma er (var iallefall) også bedre enn LCD\LED når det kommer til film og sport på tven, mens LCD\LED er bedre i godt belyste rom da Plasma-tver ikke er like lyssterke.
Trådstarter
25 0
Denne her har jeg sett på før, og kanskje er den et godt valg også?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745633#extra
Sist endret av nebbjur; 9. juni 2012 kl. 03:15.
Sitat av Yorke Vis innlegg
Jeg har 42", det er ikke veldig stort. Vil heller si at veggen min ser stor ut, noe den ikke er.
Blir 50" - 60" tommer på meg neste gang.

70" til 25k blir nok en gedigen skuffelse, du sitter for nærme og vil bare se korn.

Sitter ca 3 meter unna tv.
Vis hele sitatet...
Wooooot?

Vennligst ikke svar på ting du ikke har greie på-ø--ø--ø---
Det vil ikke bli behagelig å sitte 2,5 meter unna en 70tommer. Her har jeg 60tommer hvor jeg sitter 3 meter unna, å det var noe jeg måtte venne meg på fordi det ble for mye i starten. Kommer aldri til å trenge noe større en 60" da den funker like greit 10 meter unna.
Sitat av okkla Vis innlegg
jeg synes ingen tv er vert 25 lapper ;D
Vis hele sitatet...
Ok. Men er de verDt det?

Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Jo større jo bedre, sålenge det ikkje går utover bildekvaliteten. Sitter selv 2 meter fra min 50", og kommer nok til og gå opp til 60", evt. 70" etterhvert.
Vis hele sitatet...
IKKE hør på dette. Det er kun meget sære mennesker som liker å sitte så nære skjermen.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2006/12/resolution_chart.jpg
jeg ville ALDRI kjøpt LEd, greit de er smale osv, med svart nivået er ikke sååå kjempe bra, kontra en like stor og dyr plasma.

en kompis av meg kjøpte 60" led, kobla opp og satte seg til rette 45 min etter var vi påvei te butikken for og bytte, kom tilbake med plasma og damn det var som natt og dag mtp svart nivået og hadde endel etterslep på led`n en eller anna samsung sak til 20k.
Trådstarter
25 0
Hehe, det er mange delte meninger her, så blir ikke lett å bestemme seg for hva man skal gå for.
Sitat av nebbjur Vis innlegg
Hehe, det er mange delte meninger her, så blir ikke lett å bestemme seg for hva man skal gå for.
Vis hele sitatet...
Bare gå for det ditt hjerte og hjerne vil, alle har forskjellige meninger. Med en 70" blir du fort tv sjefen i gata(så lenge det varer)

Max
Sitat av nebbjur Vis innlegg
Denne her har jeg sett på før, og kanskje er den et godt valg også?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745633#extra
Vis hele sitatet...
Den er ikkje dum den der, en kamerat av meg ahr den, pent bilde

Sitat av Pledrik Vis innlegg
IKKE hør på dette. Det er kun meget sære mennesker som liker å sitte så nære skjermen.
Vis hele sitatet...
And why is that? Noen liker ting større enn andre, akkurat som lydnivå, noen liker og ha det HØYT når en ser på film, andre ikkje. Alt går på smak og behag, og sålenge bildekvaliteten er bra ved avstanden du sitter på så ser eg ingen problemer med det.
Sist endret av JVMyhre; 9. juni 2012 kl. 17:12.
TS spurte om den er verdt pengene og om det er en god tv! ikke hvor dum han var fordi han skal bruke 25 lapper på det..

syntes virkelig du burde går for 70" hva er vel ikke bedre en en skarp og stor tv nå i disse EM dager?

Inviter noen venner og ta noen pils og se på EM på en stor tv, det vil nok bli suksess!

GO FOR IT!
Sist endret av wizhl; 9. juni 2012 kl. 18:05.
Når du kjøper deg TV er det flere ting som er vesentlig viktigere enn størrelsen.
Og skal du først punge ut med flerfoldige tusen kan det være verdt å ta en titt på projektorer også.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt turen over til avforum.no og fått hjelp av folk som virkelig vet hva de snakker om.
Sitat av jpano Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Hvorfor stoppe på 80"? De har en 103" TV på Elkjøp ved Slependen(599.999 kr), har aldri sett like dårlig bilde på en TV før
Sitat av wizhl Vis innlegg
TS spurte om den er verdt pengene og om det er en god tv! ikke hvor dum han var fordi han skal bruke 25 lapper på det..

syntes virkelig du burde går for 70" hva er vel ikke bedre en en skarp og stor tv nå i disse EM dager?

Inviter noen venner og ta noen pils og se på EM på en stor tv, det vil nok bli suksess!

GO FOR IT!
Vis hele sitatet...
Da burde han vel virkelig IKKE gå for en 70". Man får jo ikke bedre bilde med en større skjerm hvis man sitter alt for nærme, da ser man piksler.
Sitat av Generation Vis innlegg
Hvorfor stoppe på 80"? De har en 103" TV på Elkjøp ved Slependen(599.999 kr), har aldri sett like dårlig bilde på en TV før
Vis hele sitatet...
Da slipper man også panelovner og andre varmekilder på vintern! For den 103" spruter jo ut varme!
Jeg lover deg, kjenner en som har 70 tommer og det er faktisk helt grusomt å se på den tven. Sitter vel ca 2-3 meter unna på den, og man er faktisk nødt til å bevege blikket når en ser film. Jeg får også veldig vondt i hodet av å se på den i over 30 minutt.

Angrer selv veldig på at jeg kjøpte 50 tommer til rommet mitt, sitter ca 1,5 meter unna og er bare et slit å se på den.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Wooooot?

Vennligst ikke svar på ting du ikke har greie på-ø--ø--ø---
Vis hele sitatet...
Lyst å fortelle meg hva som var problemet?