Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 6628
Hvorfor er det ikke alltid speeden gir den effekt/virker slik den skal? Jeg kan ta litt speed en dag, og det funker kjempebra, men neste dag når jeg tar av den samme speeden blir jeg bare svimmel og trøtt.... kan det ha noe med at jeg spiser lite for tiden? eller tåler jeg mer enn det jeg tar?
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Hvorfor er det ikke alltid speeden gir den effekt/virker slik den skal? Jeg kan ta litt speed en dag, og det funker kjempebra, men neste dag når jeg tar av den samme speeden blir jeg bare svimmel og trøtt.... kan det ha noe med at jeg spiser lite for tiden? eller tåler jeg mer enn det jeg tar?
Vis hele sitatet...
Det kalles dagsform, og den blir verre for hver dag du missbruker speed. Ta deg en ukes pause og prøv igjen, så ser du at det funker som det skal
Som mannen sier - dagform er alt- spes med speed, kroppen justerer seg urovekkende lett mot det.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det kalles dagsform, og den blir verre for hver dag du missbruker speed. Ta deg en ukes pause og prøv igjen, så ser du at det funker som det skal
Vis hele sitatet...
Hm, det blir nok litt vansklig... er det noe annet jeg kan ta i mellomtiden da?
Ja, vet jeg kommer til å få mange svar om at speed ikke er bra osv, det vet jeg veldig godt, men er blitt vant til rusen den gir hver dag, så viss jeg tar pause fra det må jeg ha noe annet.
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Hm, det blir nok litt vansklig... er det noe annet jeg kan ta i mellomtiden da?
Ja, vet jeg kommer til å få mange svar om at speed ikke er bra osv, det vet jeg veldig godt, men er blitt vant til rusen den gir hver dag, så viss jeg tar pause fra det må jeg ha noe annet.
Vis hele sitatet...
For noe jævla piss. Kjenner jeg blir provosert over at folk kan nedverdige seg selv til å faktisk mene noe så idiotisk, og i tillegg skriver det på et forum.

Du trenger ingenting annet. Du trenger ikke trappe ned heller, du trenger bare å ta et enkelt valg: Vil du være en patetisk narkoman som ikke klarer en dag uten rus, eller vil du gjøre det de fleste er mann nok til å klare, nemlig kutte ut bruken og komme videre med livet? Med mindre du har holdt på daglig i en god stund er det ingen grunn til å engang trappe ned. I motsetning til f.eks benzoer og heroin vil du ikke bli syk eller få betydelige abstinenser. Klarer du ikke en uke uten speed kan du egentlig bare komme deg på rehab asap, med mindre narkoman for livet frister?

(PS: Dette kan kanskje virke urettferdig for de som virkelig er avhengige av speed, så må bare skyte inn at jeg med utgangspunkt i hva TS skriver har vurdert det dithen at han ikke er noen tung missbruker. For de som virkelig er avhengig er det selvsagt ikke så lett som det fremstilles her. )
Sist endret av Tøffetom; 18. februar 2012 kl. 04:11.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
For noe jævla piss. Kjenner jeg blir provosert over at folk kan nedverdige seg selv til å faktisk mene noe så idiotisk, og i tillegg skriver det på et forum.

Du trenger ingenting annet. Du trenger ikke trappe ned heller, du trenger bare å ta et enkelt valg: Vil du være en patetisk narkoman som ikke klarer en dag uten rus, eller vil du gjøre det de fleste er mann nok til å klare, nemlig kutte ut bruken og komme videre med livet? Med mindre du har holdt på daglig i en god stund er det ingen grunn til å engang trappe ned. I motsetning til f.eks benzoer og heroin vil du ikke bli syk eller få betydelige abstinenser. Klarer du ikke en uke uten speed kan du egentlig bare komme deg på rehab asap, med mindre narkoman for livet frister?

(PS: Dette kan kanskje virke urettferdig for de som virkelig er avhengige av speed, så må bare skyte inn at jeg med utgangspunkt i hva TS skriver har vurdert det dithen at han ikke er noen tung missbruker. For de som virkelig er avhengig er det selvsagt ikke så lett som det fremstilles her. )
Vis hele sitatet...
er veldig enig i det du sier men uanset så er det offtopic

finnes endel rc du kan bruke men om det er en god ide er noe helt annet
regner med det er opp du vil å da er vell alternativet cola å meath men igjen ingen god ide
men er nok mye dagsformen som spiller inn men ellers er det mulig å ha forskjelige typer pepper å bytte litt på
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
er veldig enig i det du sier men uanset så er det offtopic

finnes endel rc du kan bruke men om det er en god ide er noe helt annet
regner med det er opp du vil å da er vell alternativet cola å meath men igjen ingen god ide
men er nok mye dagsformen som spiller inn men ellers er det mulig å ha forskjelige typer pepper å bytte litt på
Vis hele sitatet...
- Å anbefale RC'er som hverdagsdop er helt idiotisk.

- Over halvparten av all amfetamin i Norge er methamfetamin. Men om så det var en reell mulighet å veksle bevisst mellom meth og amf ville det fortsett være det bortimot eneste tipset som er mer idiotisk enn det ovenstående.

- Cola fungerer ikke som et substitutt for amfetamin på noen måte. Dessuten koster det flere tusen daglig hvis du faktisk skal være påvirket hele dagen, slik man er med amfetamin.

- Å bytte mellom forskjellige typer pepper er bare noe narkiser har fått for seg at fungerer. Amfetamin, det være seg methamfetamin, l- eller d-isomeren av amfetamin, eller tilogmed efedrin for den saks skyld, vil nedregulere stort sett de samme reseptorene og dermed bidrar de til hverandres toleranse.
Selvom tøffetom virker krass må jeg si meg enig.
Kanskje leveringen av sannheten kunne vært litt mildere, men hvis du ikke klarer deg uten speed en uke har du et kraftig problem og kanskje du burde revurdere rusmiddel situasjonen din.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
- Å anbefale RC'er som hverdagsdop er helt idiotisk.

- Over halvparten av all amfetamin i Norge er methamfetamin. Men om så det var en reell mulighet å veksle bevisst mellom meth og amf ville det fortsett være det bortimot eneste tipset som er mer idiotisk enn det ovenstående.

- Cola fungerer ikke som et substitutt for amfetamin på noen måte. Dessuten koster det flere tusen daglig hvis du faktisk skal være påvirket hele dagen, slik man er med amfetamin.

- Å bytte mellom forskjellige typer pepper er bare noe narkiser har fått for seg at fungerer. Amfetamin, det være seg methamfetamin, l- eller d-isomeren av amfetamin, eller tilogmed efedrin for den saks skyld, vil nedregulere stort sett de samme reseptorene og dermed bidrar de til hverandres toleranse.
Vis hele sitatet...
for det første så ambefaler jeg ingenting men svarer på det ts spør om
å regner å med at du leste posten min hvor det står tydelig at dette er ingen gode idere

for det andre så er det vell ingen god ide å ruse seg på noe somhelst dagelig eller?

så kansje du skal legge bort den negativeholdningen din å komme litt ontopic

at du mener ts ikke skal ruse seg dagelig er jeg veldig enig i men det har lite med tråden å gjøre å er heller ikke din sak

det er det som er så fint med forumet her at man kan spørre om slike ting
selv om resten av verden måtte mene dette er dumt å feil er dette totalt opp til ts å regner å med at ts vet hva pepper gjør med kroppen ved dagelig inntak

Sitat av Mowglid Vis innlegg
Selvom tøffetom virker krass må jeg si meg enig.
Kanskje leveringen av sannheten kunne vært litt mildere, men hvis du ikke klarer deg uten speed en uke har du et kraftig problem og kanskje du burde revurdere rusmiddel situasjonen din.
Vis hele sitatet...
det er godt mulig men det hører vell hjeme i en annen tråd?
Sist endret av dildo-jonny; 18. februar 2012 kl. 05:01.
Absolutt.
Jeg beklager moraldritten.

Edit: For å svare på spørsmålet.

Kokain er et dårlig valg som tøffetom har allerede påpekt.
Det er dyrt og effekten varer ikke så altfor lenge, hvis du har råd fungerer det kanskje men rusen er ganske så annerledes.
De jeg kjenner som bruker amfetamin ofte, bytter det gjerne ut med cannabis og/eller rivotril/valium når de bestemmer at nesa skal få en pause.
Hvorpå han ene mener at amfen blir mye bedre hvis nesa får hvile i ny å ne.

Kjenner også andre som bare upper dosen til de får funk.
Sist endret av Navnl0s; 18. februar 2012 kl. 05:12.
Sitat av dildo-jonny Vis innlegg
for det første så ambefaler jeg ingenting men svarer på det ts spør om
å regner å med at du leste posten min hvor det står tydelig at dette er ingen gode idere

for det andre så er det vell ingen god ide å ruse seg på noe somhelst dagelig eller?

så kansje du skal legge bort den negativeholdningen din å komme litt ontopic

at du mener ts ikke skal ruse seg dagelig er jeg veldig enig i men det har lite med tråden å gjøre å er heller ikke din sak

det er det som er så fint med forumet her at man kan spørre om slike ting
selv om resten av verden måtte mene dette er dumt å feil er dette totalt opp til ts å regner å med at ts vet hva pepper gjør med kroppen ved dagelig inntak



det er godt mulig men det hører vell hjeme i en annen tråd?
Vis hele sitatet...
Så selvsagt at du påpekte det ikke var en "god ide", men du la det fortsatt frem som alternativer. Jeg ønsket bare å påpeke at alternativene var på linje med "du kan jo bytte ut vodka'en med whisky" som råd til en alkoholiker.

Og dette er et forum. Når diskusjonen driver helt vekk fra trådens utgangspunkt, da er man off-topic. Det er ikke sånn at fordi trådens eier spurte "Hva annet kan jeg ta?" så er forslag til amfetaminsubstitutter det eneste som ikke er offtopic. Å påpeke hvorfor alt du sa var ubrukelige forslag som ikke er reelle alternativer for noen oppegående mennesker er akkurat like ontopic som å påpeke hvor patetisk og selvdestruktiv holdningen til TS er.

Når jeg først er i gang: å påpeke at noe er idiotisk er ikke nødvendigvis moralisering. Når noe virkelig er idiotisk så benytter jeg meg av yttringsfriheten min og påpeker det. At jeg f.eks mener at dette her er helt på trynet så har det ingenting med moralisering å gjøre, bare sunn fornuft.

Slutt å lek forumpoliti og overlat det å stemple folk som off-topic til noen som faktisk vet hva det innebærer. (dette var forøvrig litt off topic).
Sist endret av Tøffetom; 18. februar 2012 kl. 05:38.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Så selvsagt at du påpekte det ikke var en "god ide", men du la det fortsatt frem som alternativer. Jeg ønsket bare å påpeke at alternativene var på linje med "du kan jo bytte ut vodka'en med whisky" som råd til en alkoholiker.

Og dette er et forum. Når diskusjonen driver helt vekk fra trådens utgangspunkt, da er man off-topic. Det er ikke sånn at fordi trådens eier spurte "Hva annet kan jeg ta?" så er forslag til amfetaminsubstitutter det eneste som ikke er offtopic. Å påpeke hvorfor alt du sa var ubrukelige forslag som ikke er reelle alternativer for noen oppegående mennesker er akkurat like ontopic som å påpeke hvor patetisk og selvdestruktiv holdningen til TS er.

Når jeg først er i gang: å påpeke at noe er idiotisk er ikke nødvendigvis moralisering. Når noe virkelig er idiotisk så benytter jeg meg av yttringsfriheten min og påpeker det. At jeg f.eks mener at dette her er helt på trynet så har det ingenting med moralisering å gjøre, bare sunn fornuft.

Slutt å lek forumpoliti og overlat det å stemple folk som off-topic til noen som faktisk vet hva det innebærer. (dette var forøvrig litt off topic).
Vis hele sitatet...
så kom med noen brukelige alternativer til TS du da mr har så mye dedre forslag ? at mine er ubrukelige beskyter ikke mangelen på dine

Sitat av Mowglid Vis innlegg
Absolutt.
Jeg beklager moraldritten.

Edit: For å svare på spørsmålet.

Kokain er et dårlig valg som tøffetom har allerede påpekt.
Det er dyrt og effekten varer ikke så altfor lenge, hvis du har råd fungerer det kanskje men rusen er ganske så annerledes.
De jeg kjenner som bruker amfetamin ofte, bytter det gjerne ut med cannabis og/eller rivotril/valium når de bestemmer at nesa skal få en pause.
Hvorpå han ene mener at amfen blir mye bedre hvis nesa får hvile i ny å ne.

Kjenner også andre som bare upper dosen til de får funk.
Vis hele sitatet...
jo abselutt enig der gikk bare ut ifra at TS skulle ha noe som fikk han opp hvis ikke er det en hell drøs av alternativer
Jeg holder helt klart med TøffeTom her, jeg spiste masse benzo over 3 års tid.
Jeg var grise hekta og ble syk som f hvis jeg ikke fikk i meg det kroppen skrek etter, sa til meg selv ganske enkelt og greit at dette vill jeg f ikke mere og stoppa på dagen.

Var syk lenge og hadde abstinenser som du bare kan drømme om.

Men poenget mitt er, at alle kan slutte med hva som helst, NÅR dem selv vill!
Det hele koker ned til en ting og det er ett lite/stort valg.
Ta deg en skikkelig pause! Sov og spis. Så får du effekt igjen... Det tar ca 3 døgn og få det ut av kroppen.
Sitat av biotika Vis innlegg
Ta deg en skikkelig pause! Sov og spis. Så får du effekt igjen... Det tar ca 3 døgn og få det ut av kroppen.
Vis hele sitatet...
72 Timer sånn cirka
Sitat av MrM Vis innlegg
72 Timer sånn cirka
Vis hele sitatet...
3 døgn er 72 timer!
Skjedd med meg mange ganger også, en klassiker det der gitt.
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Hvorfor er det ikke alltid speeden gir den effekt/virker slik den skal? Jeg kan ta litt speed en dag, og det funker kjempebra, men neste dag når jeg tar av den samme speeden blir jeg bare svimmel og trøtt.... kan det ha noe med at jeg spiser lite for tiden? eller tåler jeg mer enn det jeg tar?
Vis hele sitatet...

Spiser du lite for tiden så er det ikke rart. Kalorier = energi.
Noe helt annet å speede på fullmage kontra tom mage. På tom mage ender du som regel opp slik du beskriver her.
Klarer du ikke en uke uten pepper- og har du ikke hatt en uke uten pepper på lenge - da er er nok veien til DPS kortere enn du selv er klar over ... Lykke til...

Sitat av Commendatore Vis innlegg
Jeg holder helt klart med TøffeTom her, jeg spiste masse benzo over 3 års tid.
Jeg var grise hekta og ble syk som f hvis jeg ikke fikk i meg det kroppen skrek etter, sa til meg selv ganske enkelt og greit at dette vill jeg f ikke mere og stoppa på dagen.

Var syk lenge og hadde abstinenser som du bare kan drømme om.

Men poenget mitt er, at alle kan slutte med hva som helst, NÅR dem selv vill!
Det hele koker ned til en ting og det er ett lite/stort valg.
Vis hele sitatet...
Akkurat samme greia her .. var grisehekta på benzo og ble dritsjuk når jeg skulle slutte... å slutte med pepper er ingen stor sak. Benzo derimot... som du sier, alle kan slutte med det de vil- bare de går skikkelig inn for det
Visst ingen her ser TøffeTom sitt poeng, så begynner jeg å lure, han forklarer så enkelt som mulig, og har ganske så rett.

Må tilføye det at å gi seg med Peppern, er kanskje lett for de fleste, men f*** ikke kom her og fortell meg at det berre er til og legge det fra seg, da har du faen ikke vert langt nok ute på peppern, brukte peppern fast i flere år ( 5-6 ) og var avhengig, så var det ikke berre til og legge det på hylla, og ikke få abstinenser. for abstinenser fikk jeg, tru meg. Poenget mitt er at det fleste varierer fra person til person, om ein person ruser seg på pur f, for å ha det gøy, så ja, kanskje lett og ha kontroll. Men om personen ruser seg for selvmedisinering, som eg selv gjorde en periode, så er det vanskelig, og ingen trenger og kopiere mitt sitat, og kommenter utifra det, for dette vet jeg, har tross alt vert borti drite selv.

Har personlig begynt og røyke pot/cannabis, for å ikke føle meg som ein narkoman lenger!

Tøffetom, enig med deg!
Det rare er at vi som bruker tyngre stoffer, ikke ser på cannabis produkter som narkotika. Kanskje det bare er meg?

Max
Sitat av A-tillah Vis innlegg
3 døgn er 72 timer!
Vis hele sitatet...
Jo men er man våken teller man timer
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Sitat av Max_Minus Vis innlegg
Det rare er at vi som bruker tyngre stoffer, ikke ser på cannabis produkter som narkotika. Kanskje det bare er meg?

Max
Vis hele sitatet...

Føler personlighetsforskjellen fra edru til ruset er ganske drastisk med pepper, cola, alkohol og x enn det cannabis er.
Kanskje det bare er meg?
Sitat av Navnl0s Vis innlegg
Føler personlighetsforskjellen fra edru til ruset er ganske drastisk med pepper, cola, alkohol og x enn det cannabis er.
Kanskje det bare er meg?
Vis hele sitatet...
høres ut som det bare er deg, nå har jeg lagt pepper'n på hylla ,snorter meg noen brøytekanter en gang i mnd eller mindre, men det slår fortsatt tankene mine mine minimum 5-10 ganger om dagen, å jeg har blitt mye mer glad i alkohol etter slutt. Samme det, men det er ikke SÅ lett å slutte med som dere skal ha det til. Jeg MÅTTE ha nytt land nytt miljø for å klare det, å jeg har aldri prøvd å skyte det engang. Men det jeg skulle quote deg på : Kanskje det bare er deg, Men jeg merker nesten ikke forskjell på vanlig form å pepper form lengre om jeg ikke drar på overdrivde mengder, som kan gjøre meg gira (standard) og kanskje litt mer aggresiv, røyker jeg weed så blir jeg helt blæsta, å det solgte jeg å røyka jeg i 5-6 år i strekk ironisk nok, så jeg må nok si deg imot
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Sitat av hustlern Vis innlegg
Kanskje det bare er deg, Men jeg merker nesten ikke forskjell på vanlig form å pepper form lengre om jeg ikke drar på overdrivde mengder, som kan gjøre meg gira (standard) og kanskje litt mer aggresiv, røyker jeg weed så blir jeg helt blæsta, å det solgte jeg å røyka jeg i 5-6 år i strekk ironisk nok, så jeg må nok si deg imot
Vis hele sitatet...
Dette har med toleransen og erfaringen din med dopet.
Men er ganske sikker på at folk flest merker større personlighetsforskjeller på kjemiske rusmiddler enn cannabis før de utvikler en toleranse og opparbeider seg personlige erfaringer med hva som skjer med kroppen når rusmiddlet inntas.
Jeg er ganske sikker på at du ikke har særlig erfaring med amfetamin hvis du tror rusen påvirker personligheten din mer enn cannabisrus. Men hvis du er vant til å røyke weed er forskjellen naturlig nok mindre, fordi du utvikler en toleranse og opparbeider deg personlige erfaringer med hva som skjer med kroppen når rusmiddel inntas.
Sitat av Navnl0s Vis innlegg
Føler personlighetsforskjellen fra edru til ruset er ganske drastisk med pepper, cola, alkohol og x enn det cannabis er.
Kanskje det bare er meg?
Vis hele sitatet...
Synes cannabis og alkohol forandrer langt mer en amfetamin og cola :/
Det er vel individuelt, vil jeg tro. Samt dosering, selvfølgelig. Er ikke rart man blir en smule skrudd når man får i seg litt for mye MDMA eller Amfetamin. Det går også litt på toleranse. Jeg, som har røyket en god del (trappet ned nå i det siste, dog) og har erfaring blir ikke like tussete av en joint som en nybegynner. Det skal en god del til med mindre det er en skikkelig feit blunt med god, stinkende skunk. Selvfølgelig kan man gjerne bli litt overrumplet av en rus man ikke er vandt med. Jeg personlig blir en hvileløs skikkelse med klaprende, anspent kjeve og tallerkenrunde pupiller på sentralstimulerende. Det psykomotoriske tempoet blir helt forvridd. Greit, jeg er vanligvis pratsom. Men når det kommer til det punktet der jeg blir like skravlete som en ensom, gammel kjerring på bussen, da...
Sist endret av Lucy In The Sky; 5. mars 2012 kl. 09:23.
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Sitat av Stratops Vis innlegg
Jeg er ganske sikker på at du ikke har særlig erfaring med amfetamin hvis du tror rusen påvirker personligheten din mer enn cannabisrus. Men hvis du er vant til å røyke weed er forskjellen naturlig nok mindre, fordi du utvikler en toleranse og opparbeider deg personlige erfaringer med hva som skjer med kroppen når rusmiddel inntas.
Vis hele sitatet...
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Synes cannabis og alkohol forandrer langt mer en amfetamin og cola :/
Vis hele sitatet...
Vel, her er vi rett å slett ikke enig kara.
Jeg har sett mange første gangen de har prøvd stimulerende og cannabis.
Etter mine egne erfaringer mener jeg at førstegangs brukere på stimulerende får større personlighets forandringer enn førstegangs brukere på cannabis.
Er vel individuelt pluss at på stimulerende blir brukeren våken sånn at du får med deg mer av hva som skjer med mennesket, hvis noen blir for fjern første gangen vil h*n bare bli stille å slappe av.
''Off Topic''