Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  64 14224
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Vi har bak garasjen en liten veranda som peker ut mot hagen
(denne er skrevet ned i plantegninger mm) som har stått siden huset ble bygget på 70-tallet en gang.

Denne verandaen var så råtten at vi valgte å rive den opp og bygge ny (lot det gamle reisverket stå før vi byttet dette ut).
Den nye verandaen er noe mindre enn den gamle.
Problemet er at den ligger kloss inntil gjerdet til en problemnabo, som nå vil klage til plan og bygg på "ulovlig oppført veranda"

Han har blant annet vært på vår eiendom og tatt bilder mm.

Vi har tidligere sendt ut nabovarsel om bygging av kjeller og utbedring av platting+veranda som han ikke hadde noen innsigelser imot (vi nevnte også denne verandaen her).

Jeg lurer bare om vi vil kunne komme i heisen for dette, da jeg mener at dette burde kunne gå under normalt vedlikehold.

Kan som en tilleggsopplysning nevne at denne naboen har gjort flere ting uten noen form for nabovarsel eller melding til plan og bygg.

- Ulovlig ekspropriering av felleseiendom
- Utbedring av uteareal
- Maling av gjerde med kreosot
- Beskjæring av trær på vår eiendom
- Utbygging av gjerde på vår eiendom

Har vi loven på vår side her?
Eller må vi værste fall rive hele greia?
Det er ikke ulovlig å pusse opp/restaurere. Tror dere er rimelig trygge.
En terrasse med høyde på inntil 0,5 meter over terreng, og avstand til nabogrense på minst 4 meter er ikke søknads- eller meldepliktig.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Trådstarter
Den ligger desverre kune 0.5m - 1m fra nabogrense.
Sitat av Leiha Vis innlegg
Det er ikke ulovlig å pusse opp/restaurere. Tror dere er rimelig trygge.
En terrasse med høyde på inntil 0,5 meter over terreng, og avstand til nabogrense på minst 4 meter er ikke søknads- eller meldepliktig.
Vis hele sitatet...
'

Sitat av Bill_Gates
Problemet er at den ligger kloss inntil gjerdet til en problemnabo
Vis hele sitatet...
Det er mulig at det kan bli problemer. Har du snakket med naboen?
Mange slike problemer kan få en løsning hvis man tar en prat og legger seg flat for å få til en grei ordning. Vil også gjøre at det kan bli bedre stemning ved fremtidige tilfeller... Er selvfølgelig ikke så kult for stoltheten å gjøre dette, men det er ikke spesielt festlig å rive ned det man har jobbet hardt for å få til.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Trådstarter
Tro meg, vi har forsøkt å legge oss paddeflate og sagt ja og amen. Sett igjennom fingrene med diverse usmakelig og ulovlig oppførsel.

Samme naboen nektet de som byget huset her å legge rettmessig vei slik at de måtte bære alle byggematerialer opp en bratt skråning ved bygging av huset.
Når de senere gjennom en rettslig kjennelse fikk rett til vei som senere ble bygget ut torpederte han dette hele tiden ved å ødelegge grunnarbeidet på veien mm.

Når så veien var laget gjorde han det i å blokkere den ved å parkere egen bil midt på den evt få gjester til å gjøre det samme. Husbygger ble tilslutt nødt til å kontakte politiet for å få orden i dette.

Andre finurlige ting han har gjort har vært å plukke opp poser med hundebæsj fra vår søppelkasse... for så å spre bæsjen utover oppkjørselen vår (dette er bevitnet av andre naboer).
Samt blokkere for måkebilen så den ikke fikk brøytet ned vår del av veien.

Så etter 20år med problemer tviler jeg på at prating vil gjøre noe særlig fra eller til (desverre).
Siden den allerede er oppført ifra tidligere, så vil du ikke få noen problemer..

Og om naboen vil gå så langt som å klage, så er det bare å sende inn listen din med de ulovligheter han har gjort, så vil det nok svi en god del mer for han enn det vil svi for deg.
Sitat av Bill_Gates Vis innlegg
Tro meg, vi har forsøkt å legge oss paddeflate og sagt ja og amen. Sett igjennom fingrene med diverse usmakelig og ulovlig oppførsel.

Samme naboen nektet de som byget huset her å legge rettmessig vei slik at de måtte bære alle byggematerialer opp en bratt skråning ved bygging av huset.
Når de senere gjennom en rettslig kjennelse fikk rett til vei som senere ble bygget ut torpederte han dette hele tiden ved å ødelegge grunnarbeidet på veien mm.

Når så veien var laget gjorde han det i å blokkere den ved å parkere egen bil midt på den evt få gjester til å gjøre det samme. Husbygger ble tilslutt nødt til å kontakte politiet for å få orden i dette.

Andre finurlige ting han har gjort har vært å plukke opp poser med hundebæsj fra vår søppelkasse... for så å spre bæsjen utover oppkjørselen vår (dette er bevitnet av andre naboer).
Samt blokkere for måkebilen så den ikke fikk brøytet ned vår del av veien.

Så etter 20år med problemer tviler jeg på at prating vil gjøre noe særlig fra eller til (desverre).
Vis hele sitatet...
Gå ned til naboen din, ring på døra, og gi ham knyttneven idet han åpner!
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Trådstarter
Tro meg det har vært fristende....

Men vi har nå bestemt oss for å ta han

Vi og noen andre naboer vil på mandag sende klage til Plan og Bygg ang hans ulovligheter
Så lenge dere lot reisverket stå og byttet ut dette etter resten var satt opp, altså ikke rev hele byggverket og bygde nytt, så kan det etter min forståelse av denne slags saker ikke anses som nybygging, men må defineres som vedlikehold. Mtp. at den ikke har blitt noe større heller kan jeg umulig se for meg at han vil komme noen vei med en eventuell klage. Har vært borti lignende saker bl.a. med et falleferdig naust ved mine foreldres hytte, hvor én og én vegg ble revet og bygget opp på nytt for å kunne klassifisere det som vedlikehold.
Sitat av Bill_Gates Vis innlegg
- Utbygging av gjerde på vår eiendom.
Vis hele sitatet...
Jeg ville tatt tak i denne saken om gjerdet hans, og fått alle fakta på bordet. Så ville jeg sendt en forliksklage om dette gjerdet hans, og i forliksklagen krevd at han river gjerdet.

Det som kan skje med noe slikt (koster deg 900 kr); er at han ikke ønsker å møte i konfliktrådet, noe du gjør. Når du da sitter der og venter sammen med lekdommeren, vil det hele resultere i at du får dine krav oppfylt, og du får en DOM på han, der han må rive gjerdet.

Hvis du opplever mer bråk fra han, så tar du turen bort til han og vifter med dommen.

Eventuelle fallgruver:
- Han blir forbanna og lager enda mer bråk.
- Han møter opp, og du kan tape de 900kr ved at han har saken på sin side.
- Han riper bilen din, o.l. - ganske likt første fallgruve, men høres nokså realistisk ut.

Forøvrig: Når du sier at verandaen står i de orginale plantegningene fra 70-tallet, så høres det ut som dette regnes som vedlikehold. Han kan ikke klage på en veranda 40 år etter, det høres ikke ut som "i rimelig tid".
Trå forsiktig nå Bill_Gates! Jeg har blitt stevnet av min nabo fordi jeg har revet en liten forstøttningsmur i MIN oppkjørsel.. Denne muren stod på min og tredjeparts eiendom, men likevel starter naboen sak på dette. Til nå er saksomkostningene oppe i 75.000,- og vi har hatt en runde i forliksråd og tingrett.. Uansett om jeg vinner må jeg ut med minst 20.000,- i egenandel..
Sjekk grundig hva lokalt plan & bygning mener om saken FØR du lager mere bråk! Tror det er lurest å være trygg på et retslig utfall FØR du starter en sak....
Sist endret av woff; 11. juli 2010 kl. 14:21.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Trådstarter
Takk for nyttig info.

Det vi i første omgang kommer til å gjøre er jo å sende en forspørsel til plan og bygg ang dette, og evt ta det derfra.
Herregud for noen maktsyke søppelnaboer dere må hanskes med!
At dere klarer å unngå bruk av fysisk makt etter slik oppførsel til stadighet er utenfor min fatteevne, respekt fra meg.

Jeg ville ha rigget opp en felle for å få enda mere på naboen din, istedenfor bare dette med gjerdet og hundelorten.
Feks. ved å sette opp et skjult kamera på natten når han sover for så å sette ut litt "lokkemat" som han kan bite på.
La oss si at du setter ut litt verktøy eller noe i oppkjørselen din slik at han er nødt til å bli oppmerksom på dette så sitter du der og håper på at svinet stjeler eller ødelegger noe av dette når han filmes.

Ved en del slike episoder på film i tillegg til at du følger de gode rådene her i tråden vil jeg tro at du klarer å fremstille naboen din som det han er, en matsyk idiot.

Godt å lese at dere endelig tar tak i dette for å få bukt med en slik tosk.
Ja jeg er helt sjokkert selv. Hadde nesten sterkt vurdert å flytta. Det må da være mye sure blikk ute å gå i nabolagene
Helt enig med Nitro.. Ufattelig at du ikke har revet av drittsekkens hode og stappet det der sola sjeldent skinner. Jeg kan i hvertfall med 100% sikkerhet si at noen hadde blitt stygt skadd om jeg hadde måtte hanskes med noe slikt.

Få så mye dritt på han som du på noen måte klarer. Plant cannabis i hagen hans, strø speed på dørhåndtaket og ring politiet med mistanke om narkotikabruk.


EDIT: Typo.
Sist endret av Lille Nikotin; 11. juli 2010 kl. 14:49.
Du har en nabo fra helvete - og er ikke alene om dette.

Tanten min hadde selv en slik nabo i nabolaget sitt, men etter tid og stunder valgte de bare å overse vedkommende grunnet sin oppførsel. Så det kan være et alternativ for deg / dere (?)

Ta gjerne kontakt med kommunen og forhøre deg om dette er gjort etter forskriftene og få det på papir til neste gang naboen åpner kjeften sin.
Naboene til en bekjent av meg ville bygge ny hytte og fikk ikke lov til det. Så de rev hele huset utenom én liten vegg. Da var alt greit. Så alt som stod igjen var en liten vegg så fikk de bygge en helt ny hytte, med veranda og litt større.
Som tidligere nevnt, så lenge du lot noe stå igjen så tror jeg det skal gå greit.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Trådstarter
Våres taktikk helt fra begynnelsen var å (prøve) å overse han.

Dette resulterte bare i at han tok seg til rette og gjorde livet surt for oss og våre naboer.
Vi hadde dog fred en stund mens han lå i krig med en annen nyinflyttet nabo som totalrenoverte huset.

Han sendte bla en klage til plan og bygg da denne naboen flyttet ett vindu(!) en halvmeter bortover veggen, flyttet trappen, rev gjerdet ut mot fellesarealet og la brostein der det før var hage, lagde baluba da de flyttet postkassen fra gjerdet til garasjeveggen.

Noen mennesker har desverre altfor mye fritid!

Husbygger var forresten pinsevenn av typen "definisjonen på vende det andre kinnet til" og selv de fikk tilslutt nok og ba han om å ryke og reise før de flyttet.
Det som er så forbanna synd er jo at vi bare prøver å få det bedre og finere.. Hadde jeg IKKE vært lovlydig så hadde nok naboen virkelig fått gjennomgå.
Sånn det er nå så må JEG punge ut med egen del til advokat selv om jeg vinner. DET er iallefall surt. Heldigvis har naboen solgt huset sitt og flyttet, men saken er ikke avgjort enda.... (Denne naboen jeg snakker om rakk å politiannmelde meg 3 ganger og annmeldte også 4 andre naboer før de nå flyttet. INGEN som savner de her nei!)
MISUNNELSE er nok en drivende grunn vil jeg tro.
(Hvis du gir opp Bill_Gates så får du kalle sammen til litt 'dugnad' fra folka her.. Sikkert noen som har god lyst til å 'ta' sånne naboer!)
Lykke til & hold oss informert!
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Herregud for noen maktsyke søppelnaboer dere må hanskes med!
At dere klarer å unngå bruk av fysisk makt etter slik oppførsel til stadighet er utenfor min fatteevne, respekt fra meg.

Jeg ville ha rigget opp en felle for å få enda mere på naboen din, istedenfor bare dette med gjerdet og hundelorten.
Feks. ved å sette opp et skjult kamera på natten når han sover for så å sette ut litt "lokkemat" som han kan bite på.
La oss si at du setter ut litt verktøy eller noe i oppkjørselen din slik at han er nødt til å bli oppmerksom på dette så sitter du der og håper på at svinet stjeler eller ødelegger noe av dette når han filmes.

Ved en del slike episoder på film i tillegg til at du følger de gode rådene her i tråden vil jeg tro at du klarer å fremstille naboen din som det han er, en matsyk idiot.

Godt å lese at dere endelig tar tak i dette for å få bukt med en slik tosk.
Vis hele sitatet...
Det er ikke lov å sette opp kamera uten å opplyse om det + at man må ha tillatelse fra Datatilsynet. Ev. bevis fra kameraet kan ikke brukes i retten osv. hvis det ikke er lovlig satt opp.

Men det er det ikke sikkert den fæle naboen vet, hvis dere bare konfronterer ham med opptakene.
Sist endret av Viva la Opium; 11. juli 2010 kl. 15:25.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Trådstarter
Ikke f om vi skal gi opp.
Vi har gjennom årenes løp fått så jævelig nok og dette var tilslutt dråpen.

Fikk også vite at han har vært i hagen vår med målebånd og målt at trappa til den nye verandaen over den nye kjelleren ikke var nærmere enn fire meter fra hans eiendomsgrense.

Vi har også en muntlig (bevitnet) avtale om at han ikke hadde noen innsigelser mot utbyggingen som vi sendte ut nabovarsel på hvor fristen er utløpt for lengst.

Det har heldigvis ikke kostet oss nevneverdig med penger, men det er jo ett gigantisk irritasjonsmoment som tar mye tid og krefter som en gjerne skulle brukt på andre ting.
Hvorfor er det alltid de lovlydige som vet å oppføre seg som blir sittende i saksa.
Dette høres jo helt vanvittig ut. Skulle nesten tro fyren har en tvangstanke om at ingenting kan endres på.

Som tidligere nevnt her så er forslaget mitt å gå sammen med andre naboer og prøve å få "tatt" fyren på mest mulig områder slik at han får smake på sin egen medisin.
Som en "investering" for fremtiden, kan det jo være en tanke å bygge gjerde mellom tomtene deres, gjerne i kombinasjon med en tett hekk, slik at han mister innsyn? Bygger du gjerde rundt hele tomten og setter inn en port, blir det også en vesentlig større grense for han å tråkke over (i overført betydning) for å ta seg inn på deres eiendom.

Ut i fra denne artikkelen er det lov å sette opp gjerder på inntil 1,5 meters høyde, samt levegger på 1,8 meters høyde og inntil 10 meters lengde, uten søknad.

Ut fra hundebæsj-stuntet du beskrev kan det virke som du har hund, og med gjerde kan hunden løpe løst inne på eiendommen, noe som kan være et ytterligere incentiv for at han skal holde seg utenfor (noe avhengig av typen hund, selvsagt).
Sist endret av Provo; 11. juli 2010 kl. 15:51.
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Det er ikke lov å sette opp kamera uten å opplyse om det + at man må ha tillatelse fra Datatilsynet. Ev. bevis fra kameraet kan ikke brukes i retten osv. hvis det ikke er lovlig satt opp.

Men det er det ikke sikkert den fæle naboen vet, hvis dere bare konfronterer ham med opptakene.
Vis hele sitatet...
Men jeg vil si denne saken er god nok begrunnelse til å søke datatilsynet om tillatelse; enkle hjemmeovervåkningssystemer får man kjøpt relativt rimelig (Logitech har bl.a. sett til et par lapper med utendørskameraer og software), og så lenge man overvåker egen eiendom og har en god grunn skal ikke tillatelse være det vanskeligste å få. Å sette opp et skilt med "dette området er videoovervåket" er heller ikke akkurat vanskelig ...
Sitat av Kråketær Vis innlegg
Men jeg vil si denne saken er god nok begrunnelse til å søke datatilsynet om tillatelse; enkle hjemmeovervåkningssystemer får man kjøpt relativt rimelig (Logitech har bl.a. sett til et par lapper med utendørskameraer og software), og så lenge man overvåker egen eiendom og har en god grunn skal ikke tillatelse være det vanskeligste å få. Å sette opp et skilt med "dette området er videoovervåket" er heller ikke akkurat vanskelig ...
Vis hele sitatet...
Men da er hele poenget med skjult kamera borte, og naboen vil ikke gå på agnet.
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Det er ikke lov å sette opp kamera uten å opplyse om det + at man må ha tillatelse fra Datatilsynet. Ev. bevis fra kameraet kan ikke brukes i retten osv. hvis det ikke er lovlig satt opp.
Vis hele sitatet...
Du trenger ingen tillatelse for å overvåke din egen eiendom.
Det gjelder kun hvis det dreier seg om næringseiendom som er åpen for allmenheten. Slik som butikker osv der det skal opplyses om at området er overvåket.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Trådstarter
Nye oppdateringer i saken:

- Vi ga ham etterhvert ett brev hvor vi skrev at hvis han sendte dette til plan og bygg, ville vi samle opp div ulovligheter vi har bevis på som han har gjort for deretter å selv kontakte plan og bygg.f

Har blitt stille etter det helt til idag.

Skulle ned og jobbe litt i hagen da vi ser at hjulet på den ene trillebåren er flatt...(!) ved nærmere inspeksjon er det hevet over enhver tvil at dette er skåret opp (relativt ny trillebår med myk gummi). Tviler sterkt på at det er noen ungdommmer el da vi bor i enden av en blindvei og en (for å komme ned i hagen) må gjennom en gang mellom garasje og hus, over en veranda forbi store panoramavinduer samt vinduer til hybel og ned i hagen forbi vinduer i kjelleren.

(har dog ikke hørt noe fra plan og bygg så tror ikke han har klaget)

Har jo desverre ikke noe bevis
Høh. Naboen min er en ordentlig jævel. For noen å tilbake flytta han på den der røde pinnen som markerer hvor tomta er, nærmere våres hus og lengre ut fra tomta. Bare så han kunne bygge en grillplass eller noe sånt, gidder ikke å snake med han gamle suringen
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Høh. Naboen min er en ordentlig jævel. For noen å tilbake flytta han på den der røde pinnen som markerer hvor tomta er, nærmere våres hus og lengre ut fra tomta. Bare så han kunne bygge en grillplass eller noe sånt, gidder ikke å snake med han gamle suringen
Vis hele sitatet...
bare å melde fra til kommunen og henvise til tomt-tegninger som viser hvor mange meter tomt dere egentlig har ut der han satte den pinnen det
Jeg hadde ikke kunnet bodd ved siden av så rasshøl naboer. Enten hadde jeg flytta eller tatt meg av naboen på en eller annen ekstraordinær inhuman måte.
BÅT BÅT BÅT BÅT BÅT
CakeZ's Avatar
Jeg er utrolig spent på hvordan dette utarter seg. Hadde en lik nabo som fikk et dusin familier til å flytte, inkludert min.. La ham brenne!
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Men da er hele poenget med skjult kamera borte, og naboen vil ikke gå på agnet.
Vis hele sitatet...
Kun skiltet "Eiendommen er overvåket" vil kansje være avskrekkende nok for denne naboen. Tror han at han blir sett på så holder han seg kansje bak sine egne gardiner.
Hadde jo vært synd om huset hannes startet å brenne..
Evt boden o.l

Sitat av laxzzi Vis innlegg
bare å melde fra til kommunen og henvise til tomt-tegninger som viser hvor mange meter tomt dere egentlig har ut der han satte den pinnen det
Vis hele sitatet...
Ingen av foreldra mine som gidder det. Selv om bestemor tenkte å gjøre det mens hun enda bodde her
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Ingen av foreldra mine som gidder det. Selv om bestemor tenkte å gjøre det mens hun enda bodde her
Vis hele sitatet...
det er akkurat derfor slike tullinger som problemnaboer får holde på. folk klager og sutrer seg i mellom. men hvis det er snakk om å ta tak i det og gjøre litt for å få dette problemet løst uten unødvendig bruk av vold eller brenning av uthus, da blir det jo bare snakk det og

å ta en telefon til Onkel Blå eller Plan og bygg folka for å få satt igang noe problemløsing gidder visst ingen. i værste fall blir den en liten rettsak der du vinner.

har heldigvis ikke hatt eller har noen slik nabo. det er fordelen med å bo på bygda...
Sitat av F4celess Vis innlegg
har heldigvis ikke hatt eller har noen slik nabo. det er fordelen med å bo på bygda...
Vis hele sitatet...
Jeg bor på bygda:P

Men så skal det nevnes at denne naboen er klin gæren, sunnmøring(no offence) Kjefter opp kjerringa si, og jeg er ganske sikker på at han slår ho.
Så vi lar dem bare være i fred, så lenge de ikke irriterer oss ALT for mye. F.eks da han sa at vi måtte skjære ned alle trærne våre, fordi det blokkerte for en veranda han aldri bruker. Da svarte pappa bare at han ikke kunne noe for at de bodde i et slikt høl
Skikkelig Jensen-nabo.
Be han inn på en hyggelig kopp "kakao" som du legger no ulovligheter, gjør som Lille Nikotin sier. Da blir du nok kvitt han for ei litta stund.
Inviter naboen på kaffe. Gå ut og plukk deg litt Datura stramonium. Knus frøene og ha oppi en kopp kaffe som du gir bort til naboen. Hvis han ser frørester så er det jo bare kaffetraktern din som ikke har blitt rengjort på lenge og gruter litt?
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Å drepe/forgifte naboen er neppe noe løsning.
Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
Å drepe/forgifte naboen er neppe noe løsning.
Vis hele sitatet...
Det er en løsning, men kanskje ikke en god løsning. Uansett hadde det vel vært en opplevelse og se nabo mann økseskaft trippe på alle giftstoffene piggeple inneholder...
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Joda, viss det gjennomføres - film det. Legg ut (evt, ikke gjør det. Vi vet alle at politiet er her)
Det er folk som naboen din som gjør meg forbanna. Bare legg ut om all ulovlig oppføring han har gjort til plan og byggningsetaten. Forhåpentligvis vil han få store problemer. Pass på at du vil vinne hvis du stvner ham og at du har allt på din side når det gjelder verandaen. Det lureste ville vært hvis du sølte før du satte opp verandaen. Da ville du vært helt trygg.
Er dere gærne? Prøver å drepe naboen deres. haha, siste løsning?
Du burde ta krigen til ham.

Først gå til innkjøp av ekstremt aggressive termitter og strø disse rundt på veggene hans på nattes tid, om du ikke får kjøpt termitter noe sted så gjør en avtale med et skadedyr firma om å eventuelt hente et stykke termitt infisert treverk hos dem når de har det.
Forsiktig med hvor du velger å plukke dem ut av treverket...

Kjøp disse billige humane rottefellene på chlas eller bilextra, fang 20-15 rotter for så å slippe disse fri utenfor kjeller vinduet hans etter å ha hevet kjøtt og lignende inn i kjelleren hans samt ha blokkert alle åpninger på bakke nivå hos deg selv.

Dekk bilen hans eller det generelt omliggende området med fuglefrø, fugler kan ikke kontrollere tarm systemet sitt og må drite hvert 15 minutt så dette burde bli et nydelig søl.

Lag smør syre og hell dette overalt på huset hans hvor det vil bli vanskelig å finne, vil gi han noe å lukte på om kvelden.

Anskaff gjerde som en nevnte tidligere og ha hunden din i hagen slik at det ikke blir like lett for ham å komme til deg å lage faen.

Gå til innkjøp av flom lys med bevegelses sensor og overvåknings kamera slik at han ikke kan fortsette å gjør herverk ustraffet.

Monter noen ikke dødelige feller på kanten av tomta di mot ham slik at han får seg noen ubehagelige og helst smertefulle overraskelser om han bestemmer seg for å prøve å gjøre noe.

Finn ut hvor vann ledningen kommer inn til huset hans og punkter denne med f.eks et spett og en slegge når han ikke er hjemme på en stund slik at hele tomten hans blir en eneste stor gjørme pytt.

Putt opp noe sannsynelig som drar strøm direkte fra strømledningen til noe på hans tomt slik at el-verket eventuelt kommer og han får straff for dette, eller snik deg inn til han når han ikke er hjemme og koble rundt strøm måleren i sikringsskapet hans.

Og husk, om du gjør noe av dette så ikke la noe bevis materiale ligge igjen hos ham eller oppbevar noe hos deg, gå heller ikke til innkjøp av utstyr på en butikk der du bor.

Lykke til, hadde det vært meg skulle jeg tatt stor glede i å "knuse" denne taperen men jeg kan bare håpe at du vil gjøre det istedet ^^
Høres ut som naboen din er syk i hode ut ifra noe av det du sier, tror Datura stramonium hadde gjort vondt verre.
Fra spøk til revolver.
Han har ikke noe dritt på seg selv? Med det mener jeg, siden han er en regelrytter og drittsekk. Men har han brutt regler han mener dere har brutt? Innenfor bygg etc?
Lag ett helvete for han, slik han gjør for dere. Viss dere er i det humøret.
Som personen ovenfor nevner. Prøv å film noen av ugjerningene hans.
wolty: Du kunne jeg tenkt meg å hatt som nabo. Ellers er du en trivelig person? hehe
Sist endret av sneipen; 25. juli 2010 kl. 01:14.
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Legg spiker under alle bilhjula hans og stapp noe opp i eksosrøret!
Sitat av kribw Vis innlegg
Legg spiker under alle bilhjula hans og stapp noe opp i eksosrøret!
Vis hele sitatet...
ikke gidd å legge spiker under hjulene på bilen ta heller ut ventilene.
Sist endret av Mathsterk; 25. juli 2010 kl. 01:24.
Stapp en 40mm ekspansjonsbolt opp i ræva hans og bolt ham fast til et fjell.


seriously guys!
Skriv et hat-dikt på plena med ugrassmiddel Gjør susen. Anbefaler å lese en side i "Hvordan sage en dame i to"; der står det om hvordan du kan plage naboen
Politisk ukorrekt
johante's Avatar
Byggskum i eksospotta