Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 995
Hallo! Min bror har glemt produktnøkkelen til sin windows xp. En XP han kjøpte for 1,700 kroner.
Nå har han blitt nødt til å formatere pcn sin (den slo seg vrang og det var eneste utvei), og vi sliter med å aktivere windows.

Fant en key for installasjonen på internett, men vi vet ikke hva vi skal gjøre med aktiveringen. Kundeservice sa vi var blitt "offer for pirater" og ba oss kontakte vår nermeste microsoft kundeforhandler.


Hvordan kan vi få løst dette problemet med minst mulig stress?
Sist endret av McRad; 30. mai 2010 kl. 00:40.
hva med å ringe microsoft? eller har de sluttet med support på win xp? (noen som vet?)
Sitat av xhacktly Vis innlegg
hva med å ringe microsoft? eller har de sluttet med support på win xp? (noen som vet?)
Vis hele sitatet...
Supporten til Windows SP1 utløper 13. Juli 2010, slik jeg har forstått det. SP3 vil fremdeles bli støttet.
Sist endret av staM; 30. mai 2010 kl. 00:43.
Trådstarter
Vi ringte jo kundeservice, og da fikk vi en maskin som ba oss skrive ned Installasjons-ID'n som sto på skjermen vår. Det var han som nevnte pirater.

Var forresten SP2 på den
Hva er neste?
ranvik's Avatar
har du klistre lappen på pc'en med nr ? hvis ja
installer pc'en MED den keyen , så ring support.
få ny key av support, alt er happy
Trådstarter
Nei, desverre. Han bygde pc'n selv.
Er lisensnøkkelen borte så er den borte. Nytter ikke å ringe Microsoft og si "Hei, jeg rotet bort windows-lisensen min, kan jeg få en ny?" da dette ville gjøre at hvem som helst kunne få gratis Windows. Kjøp Windows 7. Bedre, ikke dyrt, og absolutt verd pengene som oppgradering.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Kråketær Vis innlegg
Er lisensnøkkelen borte så er den borte. Nytter ikke å ringe Microsoft og si "Hei, jeg rotet bort windows-lisensen min, kan jeg få en ny?"
Vis hele sitatet...
Been there done that, de gav meg en ny key. Dog hadde jeg registrert keyen min online.
Faktisk så fungerer det å ringe MS å forklare situasjonen at lisensen er mistet osv. Får ny der å da.
Har gjort dette et par ganger. En gang for meg selv - mistet lisensnøkkelen i flyttelasset.
Tilbydde meg å sende over kvittering på kjøpet men de ville ikke ha den
Jeg mener det skal finnes et programm som finner lisens key'en på maskina di. Søk litt på google og se hva du finner. ..
ohh... edit: fikk ikke med meg at dere hadde formatert maskina, da funker ikke denne metoden desverre..

XNShady
Sist endret av xnshady; 30. mai 2010 kl. 17:40.