Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 902
Jeg er på utkikk etter filmer eller Tv-serier verdt å se, noe med handling eller en historie som er gripende på sitt vis. Liker egentlig ganske mye, men har mye tid foran meg så jeg vil forhøre meg hva dere anbefaler.

Jeg har allerede satt "Breaking Bad" på listen etter en tidligere tråd her inne, men da jeg har over 150 timer foran meg (inkludert sovetid) vil jeg gjerne finne noe mer.

Underholdning basert på effekter kjeder meg i lengden, så dere slipper å rope ut de samme filmer som blir nevnt i alle tråder her inne; Avatar, 2012, etc.

Jeg liker filmer med mysterium, filmer en må tenke, og filmer en kan bli rørt av på en eller annen måte. The Curious Case of Benjamin Button, The Notebook, The Illusionist er filmer jeg kan si jeg har likt.

Det samme gjelder Tv-serier, selv om at sitcom serier kan ha sin underholdningsverdi. Er egentlig veldig glad i Lost, og vurderer fortsette der jeg slapp. Fringe har jeg sett litt på, og vurderer ta opp.

Uansett, jeg trenger noe å begynne med, og der vil jeg ha tips fra dere. For jeg finner ikke motivasjonen til å starte stort, men noe må jeg gjøre for å få tiden til å gå. Og det å finne på annet er vanskelig for meg akkurat nå, så jeg håper på god respons.

Takker på forhånd
Jeg digger serien "House M.D." og tror du også vil like den.
Handler om en "medisinsk detektiv" som må finne ut hva som feiler en person før h*n dauer.
Mysterium + humor + drama =
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom anime er et alternativ kan jeg anbefale :

Naruto (skip fillers hvis du vil)
Naruto Shippudden (skip fillers hvis du vil)
Bleach (skip fillers hvis du vil)
Full Metal Alchemist
Full Metal Alchemist : Brotherhood
Ghost Hound
Ghost Stories

Alle disse inneholder en bakenforliggende storyline som lar deg lure på ting (f.eks mysterier som blir oppklart underveis)
Og flere av disse inneholder compelling stories (rørende på noen vis).
Fringe, som du nevnte selv, FlashFoward og Lie To Me.
waf
Ocupado...
waf's Avatar
Trådstarter
@Turbolego: Ja, House M.D. er et veldig bra alternativ. Serien har også veldig mye underholdningsverdi!

@AtXbYeA: Anime har egentlig aldri vært helt min ting. Steamboy (film) kan jeg gi to tomler opp for, men ellers blir det for mye avsporing for hva jeg finner underholdende, men jeg kan gi det et forsøk. Takk uansett.

@Miyamoto: FlashForward har jeg alt fått sett første episode av, men kan legge til at jeg holder på med flere serier sammen med madammen, så denne er inkludert i denne listen. Om hun ikke viser mer interesse for denne kan det nok fort hende at jeg fortsetter, ja. Skal sjekke Lie To Me. Takk.
Sist endret av waf; 10. mai 2010 kl. 14:26.
Vil også anbefale House MD, i tillegg til Dexter, Psych, Chuck og The Mentalist.
The Sopranos
Serier
Entourage
The Big Bang Theory
Death Note (Anime)
Avatar: The Last Airbender (Animeinspirert tegneserie)
The Mentalist og Dexter er jo to utrolig bra serier! Dexter er vel en av de beste jeg har sett. The Wire kommer tett mot Dexter.
Litt usikker på om dette er helt hva du er ute etter, men jeg vil anbefale deg det meste av regissøren David Lynch. Hvis du ikke har sett serien Twin Peaks så anbefales denne på det sterkeste og filmer som Blue Velvet, Mulholland Drive og Lost Highway vil få deg til å tenke (og muligens utsette deg for litt mindfuck).

Hvis du liker politiserier med spennende/dyptgående handling så vil jeg anbefale The Wire og The Shield. Disse treffer kanskje ikke helt når det gjelder mysterium, men det er absolutt verdt å ta en titt. Noen oppfatter The Wire som litt treg i starten, men ikke gi opp før du har sett hele sesong 1

Har du forresten sett Memento?
Supernatural? Veldig underholdende serie som ikke er pøst med for mye effekter.
Av serier som ikke er nevnt så vil jeg anbefale Jericho! Begge sesongene er spekket med drama, action og mysterier. Du blir veldig glad i karakterene, og det er en fantastisk historie om et usa som blir nuket.
The Twilight Zone kanksje?
Sitat av McRad Vis innlegg
Av serier som ikke er nevnt så vil jeg anbefale Jericho! Begge sesongene er spekket med drama, action og mysterier. Du blir veldig glad i karakterene, og det er en fantastisk historie om et usa som blir nuket.
Vis hele sitatet...
Nå skal jeg ikke svare for trådstarter, men jeg så et par episoder av denne serien og inntrykket var at både handling og karakterer var relativt platte. Mulig at dette tok seg opp etterhvert, men ser serien har blitt kansellert etter to sesonger så jeg vet ikke.
Ja, den tapte vel kampen mot Lost eller noe. Jeg likte serien fordi den tok for seg hvordan den lille byen møtte på utfordringer og gjorde sitt beste for å overleve i en plutselig helt ny verden.