Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 852
Hei!
Fikk nettopp 2 x Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB.
Fra før av hadde jeg 2 x Corsair xms2 DDR2 PC6400 1024MB

Det jeg lurte på var, kan jeg trykke inni de Corsair'ene jeg hadde fra før av, og få tilsammen 6GB minne?

Eller blir dette helt kræsj?

Mvh. Polka
Bare alle brikkene er pc6400 og DDR2 så ser jeg ingen grunn til at det ikke skulle fungere.

(Utenom hvis mainboardet støtter kun 4gb,noe jeg tviler på siden du har 4 ramslots)
Sist endret av frgz; 13. november 2008 kl. 20:59.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Ok, da tester jeg nå etterpå, hva er det verste som kan skje om det ikke går?

Og om det står 6GB minne, er det fullt 6GB minne da, eller er det ikke fullt så masse?
husk også at 32bit os kun yter på 3,3GB av rammen
Verste som kan skje er at det ikke virker.

Evelen2: 3,5Gb, 4Gb med PAE.
Sist endret av drittunge; 13. november 2008 kl. 21:18.
Vel... Nå kan vel xp bare bruke 3 og vista kan bruke 4...
Så med mindre du har linux tror jeg ikke du vil ha noen nytte av det.
Men ja, det går men du får nok ikke bruk for det
Du over meg, hørt om Windows 64-bits ?


En annen metode du kan bruke for å få 6 GB da er det vel 2*1 gb og 2*2 gb minne. Men tipper alt funker ok, er å instalere enten vista 64-bits eller xp 64-bits.
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Minne(RAM): 6GB

Da er systemet mitt klar over at jeg har 6 GB!
Men er det bare bortkastet, eller er det forskjell på 4Gb og 6Gb ram, utenom tallverdien?
Hvis du ikke driver med litt avansert regning, videoredigering, eller drar tunge programmer så ja.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Hvis du ikke driver med litt avansert regning, videoredigering, eller drar tunge programmer så ja.
Vis hele sitatet...
Eventuelt bruker et OS som har fornuftig filecaching, som f.ex vilkårlig unix eller win vista...
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Trådstarter
Gamer en del, men det er bare CS:S.
Driver også med en del bildebehandlig i PS..
Så jeg bruker masse minne til tider.

Men hvordan får jeg 64 Bit da?
jeg har produktnøkkel til denne pc'en(opprativsys.), men kan jeg oppgradere uten å betale da?
Sist endret av PolkagrisLaila; 13. november 2008 kl. 21:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
I data verden får man nok aldrig nok av noe, verken minne, prosessor hastighet, lagrinsplass osv...