Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2688
Er på jakt etter en DVD til å ha i stua. Så lurte jeg på hva dere har og hva dere anbefaller.

Den må ha DTS, Ta de fleste CDer, SVCD og mp3 Sonefri osv. Har lest på http://www.vcdhelp.com/dvdplayers
Er utrolig mye å velge i. Har blitt anbefalt Pioneer DV350 eller 454.
Men denne tar ikke subt. i SVCD
(Noen har sagt at Philips ikke er så bra lenger og JVC er vrien og få sonefri). Hva er deres erfaringer.



Hvordan er det med Xbox. Vet man får kjøpt noe infrrød boks som gjør at man kan spille DVD, men tar den Svcd plater også?
Hm.. Min anbefaling vil være en harman/kardon dvd25.

Den tar alt det du nevnte innkludert mp3cds.
Og det er null problem og gjøre den sonefri.

Et annet pluss er at den har progressiv scan på både pal og ntsc. Pris er ca 4.500-5000kr.


http://www.harmankardon.com/specific...D%2025&sType=C
http://www.apache.net/vision/
Hva med den kombi-greia, dvd+vhs, noen som veit noe om den? Og hvordan er evt x-boxen som dvdspiller? (regner med at den kan spille dvd, men husker faktisk ikke 100% nuh?)
Sist endret av atomet; 20. november 2002 kl. 13:49.
Xbox kan spille dvd hvis man kjøper fjernkontroll til 349,-

Du kan flashe xbox( endre bios) da kan man spille divX, svcd( er jeg ganske sikker på), laste ned spill fra nettet(noe som er forbudt)
og mye mer.....
Det går faktisk an å spille av DVD på XBOX uten å kjøpe fjernkontroll, men heller kjøpe en chip med Evo-X dashboard. (ikke at jeg har peiling, men Canon2k said so ^^)
det kan godt være mulig. EvoX er en chip som blir loddet inn så endrer man biosen også lodder man chippen ut igjen.. Garantien ryker selvfølgelig med en gang man åpner Xbox
Har selv xbox og må si at kvaliteten på dvd er utmerket! Spilleren kan foreløpig kun spille av sone2 filmer, men jeg kommer til å gå til innkjøp av en modchip som gjør den sonefri, lar meg laste ned spill fra nettet, lar meg spille mp3 osv, osv...

Hvis du kun er ute etter en dvdspiller, så har jeg gode erfaringer med KISS sine spillere.. Har ikke hatt en slik spiller selv, men en kamerat har en, og den fikk han sonefri med noen få tastetrykk på fjernkontrollen. Disse spillerne kan også spille mp3, vcd, og svcd. Tror også at de nyeste tilogmed kan spille DivX, men dette er noe jeg er litt usikker på og noe som du må sjekke selv
www.xbox-scene.com

står mye tøff info der ;D

evox er dash bord
x-ecutor... eller noe slik er modchip..
du kan bytte hd på den osv....
masse mp3... divx.... inne på maskinen ;D

til og med kjøre linux på den....


http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=2185759
hvis du vil ha en bra og billig dvdspiller som tar alt, vil jeg anbefalle mustek v560 (selges på telebutikken til 998 !)

Telebutikken.no:

Lekker Mustek V56S DVD spiller med display, til knusende lav pris!
Spiller DVD, CD, MP3, DTS, CD-R, CD-RW, VCD, S-VCD
Støtter NTSC / PAL og 16:9 / 4:3 format
5.1 channel (dolby) digital output og 2.0 Analog output
Composite Video og S-Video utgang
IR Fjernkontroll og OSD (On Screen Display)
Kan gjøres sonefri ved hjelp av noen tastetrykk.

(styr ihvertfall unna spillere til 4-5000 som har samme funksjoner/ kanskje mindre)

Sonefri?:
1. Make sure there is no disc in the player and the disc try is closed.
2. Press Setup on the remote control.
3. Press the volume + and - keys (not together, but one at a time) until you see the word "VER 2".
4. Use the cursor keys to cycle through until you get "VER 255" which is region free.
5. All other numbers correspond to the region codes.
Disable Macrovision:
1. Change the VER numbers seen in step 3 above from 3001 to 3000 and 4001 to 4000.
Trådstarter
X-box er et bra alternativ. Men finnes det noen som selger bra chip enda, og er det vanskelig? Hva koster det at andre mekker på x-boxen.

Playstatin 2 tok jo aldri helt av da man måtte lodde så sinsvakt mye for å få chipene til å fungere.

Noen bra sider om dette tas imot med takk.
nå har jeg faktisk også fått anbefalt x-boxen som dvd-spiller av en som jobber med den slags, så da tror jeg jeg stoler på at den er tess som dvd-spiller.

Modding er jo ekstra morsomt spes fordi ms ikke liker det sjekk www.enigmah.no ... men såvidt jeg kan forstå er det svinedyrt å få dem til å gjøre det for deg?? Får kjøpt en nyere og bedre chip som ikke trengs å loddes i det hele tatt til 59$, og en 120gig harddisk koster vel rundt tusenlappen? da er vi på ....hmm... 1700 + 1000 + ca500...=3200, mens de skal ha 4990,- for den med eldre chip?

Men nå holder vi vel på å skli veldig off topic... Funker vel også bra med dvd-spiller + bra lyd & skjermkort på pc'en... har man de to siste, så slipper man unna med 600 eller så...?
Jeg har xbox selv å jeg må si det at xbox har en jækla god dvdspiller. den er langt bedere enn de fleste dvdspillerene jeg har sett til ca.5000 +/-

men det som er virkelig kult er når du begynner å modde på xbox'n. da trenger man som atomet så en ny hd til ca. 1000 kr. å en mod chip. mod chip får man for ca 850 kr på http://www.hammar.no/ de kan også lodde den inn for deg hvis det skulle være ønskelig. men det er bare 8 lodde punkter på exceuter chip'n så det burde man klare selv. men for å si det kort så er mulighetene evige når man har moddet xbox'n din.
x-box dvd'en har kjappere lese hodet, så den lleser bedre en ps2'en, men ps2'en er bedre anyway..ikke så stor forskjell...
r33l: da må du ha dårlig TV. for jeg har PS2 og XBOX å PS2 dvd spilleren suxxer i forhold til XBOX sin dvd spiller.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvilke soner spiller dvd spilleren i xbox ?(uten chip, modding osv)
Hørte noen sa den bare spiller sone2?
hvis du har kjøpt den i norge så spiller den bare sone 2 ja.
▼ ... noen uker senere ... ▼
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av n0||i
...
Lekker Mustek V56S DVD spiller med display, til knusende lav pris!
....
Kan gjøres sonefri ved hjelp av noen tastetrykk.

(styr ihvertfall unna spillere til 4-5000 som har samme funksjoner/ kanskje mindre)

Sonefri?:
1. Make sure there is no disc in the player and the disc try is closed.
2. Press Setup on the remote control.
3. Press the volume + and - keys (not together, but one at a time) until you see the word "VER 2".
4. Use the cursor keys to cycle through until you get "VER 255" which is region free.
5. All other numbers correspond to the region codes.
Disable Macrovision:
1. Change the VER numbers seen in step 3 above from 3001 to 3000 and 4001 to 4000.
Vis hele sitatet...

Sikkert at den sonefri saken funker? Min bror skal kjøpe seg dvd-spiller og han ville helst ha en sonefri til en 2-3 tusen. Iogmed at den bare koster 1000 så er jo det bare digg, men mustek 520 (til 1498) er allerede sonefri så jeg er litt usikker på hva jeg skal anbefale for han. Litt kjipt å kjøpe dvd som ikke er sonefri for så legge ut 1000kr til for å få den sonefri...
Hva enn du gjør, IKKE kjøp dyr "merke"dvd. Kjøp en United eller noe på Rimi. 1950 eller hva som selges på rimi er noe fattig på utganger, men hellers samme innholdet som andre united spillere. 3155 er enormt bra og sluker alt som du pjotter i luka.

Grunnen til at jeg iallefall synes at ukjente/no-name spillere er bedre er fordi når man driver et ukjent firma i Østen skal det mye til får å bli saksøkt så man stapper bare inn støtte for det som er uten å betale lisens for det Da blir de også billigere.
Min erfaring er at det er bedre med sonevalg enn sonefri, Da jeg vet det er en del problemer med nye vannmerkede sone1 dvder.

Har selv en Grundig Xenario GDP 5100 som jeg er meget fornøyd med. Den kostet ikke så mye (ca 2000,-) og spiller Mp3 (støtt på noen problemer her), VCD, SVCD.. den har DTS og Sonevalg.

Designet er også ganske stilig, sølvgrå.
Opprinnelig postet av atomet
Hva med den kombi-greia, dvd+vhs, noen som veit noe om den?
Vis hele sitatet...
Jeg har Samsung SV-DVD1E (kombo DVD - S-VHS), er fornøyd med den, liker den faktisk bedre enn den nye SV-DVD3E i utsende/løsning.

Det kjipe er at den ikke tar SVCD, men man har jo PC. S-VHS har jeg ikke testet enda, da jeg ikke har funnet en butikk som selger S-VHS kassetter.

Edit:
Men for faen, den takla jo SVCD, digg, i manualene står det at den ikke takler det, så leste jeg diverse 'reviews' av den på engelske sider, på noen av dem stod det at det var SVCD støtte.
Måtte bare teste, og det funka!

Jeg meg vara glad nuh
Sist endret av CerveZa; 4. januar 2003 kl. 20:55.
det var en eller annen dvdspiller til under en tusing som tok alt og som kunne disable macromedia sperren..

edit: leste litt på postene over, er visst den mustek'en
Sist endret av Nichotin; 4. januar 2003 kl. 21:39.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av Nichotin
det var en eller annen dvdspiller til under en tusing som tok alt og som kunne disable macromedia sperren..

edit: leste litt på postene over, er visst den mustek'en
Vis hele sitatet...
tror du tenker på macrovision