Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1229
Søkt om å få lappen tilbake, fikk brev der det sto " Under henvisning til at din førerett ble tilbakekalt på bakrus av din bruk og besittelse av ulovlige rusmidler, legges det til grunn at du skal ha begrenset førerett på 1 år, forutsett at helsekravene er oppfylt." Skal prøve å lagt til et bildet men er på mobilen, noen som veit om jeg har lappen eller ikke?
Trådstarter
Skjønner forsatt ikke om jeg har lappen eller ikke? ��
Du har ikke sertifikat pr dags dato, du må gjennomføre en helsesjekk hos fastlegen din og dra til Statens vegvesen. Avhengig av om du har vært fri i over 6 måneder må du kanskje kjøre opp igjen.
Trådstarter
Vært hos fastlegen å fått gjennomført en helsesjekk som jeg har levert hos politiet. Sto på brevet jeg fikk " at du nå oppfyller helsekravene for å inneha førerett"
Da har du lappen i ett år. Så må du levere ny helseattest. Du kan også bli innkalt til urinprøver i prøveperioden, så best å holde seg nykter.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Regner med du har dokumentert rusfrihet i et halvt år og søkt om dispensasjon. Du har nå førerkortet med gyldighet 12 måneder, under denne perioden forutsettes det at fastlege vil kalle deg inn til uanmeldte kvartalvise kontroller (evt. hyppigere dersom fastlegen måtte ønske dette). Dette må gjøres i 3 påfølgende år, etter dette kan du få førerrett med 5 år varighet(noe uklart i forskriften om du skal avlevere stikkprøver disse 5 årene). Er du da fortsatt rusfri får du førerkortet med vanlig gyldighet.

Mvh.
lege