Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2684
Hei, jeg har altså masse forskjellige problemer med PC'en så rett til poenget. Hver gang jeg skrur av pc'en så kommer det opp på skjermen "Forbereder konfigurasjon av Windows. Ikke slå av datamaskinen."
Så står det i 30-60 min (har ikke tatt tiden) før den faktisk slår seg av og når jeg skrur den på igjen så står det det samme i ca. 2 min!
Så når den først er på så vil den halvparten av tiden ikke koble til nettet, det skjer ingen ting når jeg prøver å åpne steam eller spill, får ikke engang alternativet "start in offline mode" så den midlertidige løsningen min har vært å gjenoprette maskinen til et tidligere tidspunkt og da bruker den like lang tid på å skru seg av og på men alt fungerer perfekt når den først er på igjen helt til neste gang den skrus av og på selvom jeg har skrudd av automatiske oppdateringer.

Pc'en er jo bare 1 og et halvt år gammelt, har helst lyst til å løse problemet siden jeg ser jo at den kan kjøre fint rett etter jeg gjennopretter til en riktig tidligere versjon!
Jeg kjører Windows 7 på ssd, er også så oppgitt nå så lurer på om det å bare formatere den og kanskje installere Windows 10 ellerno da vil få den på rett kjør igjen, jeg vil ihvertfall ikke gjøre det med mindre jeg er ganske sikker på at det vil fikse disse problemene!
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Tror ikke jeg ville startet å feilsøke før jeg evt hadde installert en fresh versjon av Windows 10.

Har du hatt disken din i et gammelt system før?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sjekk om windows update installerer drivarar. I så fall velg vekk driverane, og installer sikkerhetsoppdateringene.
Trådstarter
31 0
Har ikke hatt noe i et annet system før nei, skal sjekke det med om den installerer drivere, er ikke noen ekspert men virker jo litt rart om den gjør det når jeg har skrudd av oppdateringer!
Vet at Microsoft har tvunget gjennom noen sikkerhetsoppdateringer i forbindelse med siste ransomwsre angrepene, kanskje det er de som fucker opp. Har gjort det oss en god del av våre kunder, men det gjelder da servere