Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 373
Hei

Har de siste årene brukt en Laptop koblet til TVn for å streame film fra Netflix, Headweb, film2home, HBO NOrdic etc. Denne laptopen har tatt kvelden, og man er på utkikk etter noe som kan erstatte den.

Vil ikke bruke så mye penger på dette, og nei: NUC er ikke aktuelt. Selv om det sies å være billig, så blir det en del lapper før hele burken er satt sammen og man har fått (en lisensiert) Windows installert på den (nei: Linux er ikke aktuelt)

Har kastet mine øyne på denne, selv om også denne koster hakket mer enn jeg liker å bruke, men særlig billigere går det vel ikke an å få det:

https://www.komplett.no/asus-vivo-pc-vm60/811224

Spørsmålet blir da: er denne burken kraftig nok til å streame HD-film fra nevnte kanaler? CPUen er en i3, altså ikke så veldig kraftig, men kanskje kraftig nok? Da er det kanskje større grunn til å være bekymret for grafikkløsningen, eller? Skal for øvrig også brukes til å streame musikk fra Spotify. Skal ikke brukes til andre ting som gaming, videoredigering etc


Noen som har meninger eller erfaringer de kan dele?
Såvidt jeg ser er det skal den maskinen passe til alt det du ønsker at den skal gjøre. Grafikkløsningen er Intel sin HD Graphics 4000 som tydeligvis skal være ganske grei til å være en integrert gpu i en i3.