Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 491
Hallo alle freaks!

Jeg har nettopp satt opp custom vannkjøling på pc'en min og klarte å kverke grafikkortet og hovedkortet mitt som var ett windforce r9 290 grafikkort og ett msi z87-g85 gaming hovedkort.
Jeg har allerede kjøpt ett nytt hovedkort (Asus maximus vii hero) men ser etter ett nytt grafikkort.
Jeg ser etter ett grafikkort jeg burde skaffe meg som fungerer bra med oppsettet jeg allerede har:

Hovedkort: Asus Maximus VII hero
Prosessor: Intel Core i7 4770K
Ram: 16GB DDR3
PSU: Corsair RM850W
Lagring: 2 x 256GB Samsung Evo 840 Pro SSD

Noen forslag til ett ideelt grafikkort til gaming i oppløsning 1920x1080? Jeg har sett litt på GTX 780ti og R9 290x, jeg har også tenkt litt på SLI, men da må det utkonkurere disse 2.
Noe som ikke er for kraftig eller for svakt i forhold til prosessoren min.
Jeg har ikke akkurat noe budsjett, men gjerne ett sted under 7000,- alt over vil jeg tenke jeg må oppgradere prosssoren min, som ikke er aktuelt på det nåværende tidspunktet. Jeg kan være villig til å oppgradere RAM'en, hvis det er nødvendig.
Sist endret av 982289; 2. september 2014 kl. 18:13. Grunn: Ekstra info.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Begge de kortene du nevner er gode kort, jeg er dog nvidia fanboy, og liker de best, dersom du skaffer et av de kortene vil de ikke noe annen maskinvare væreflaskehalsen vil jeg tro.

Hvordan klarte du å kverke hovedkort og skjermkort egentlig?
Jeg har sett og lest litt om begge kortene, eneste jeg har finni ut er r9 290x er litt bedre på høy oppløsning, men er ikke så alt for fan av AMD Catalyst. Og jeg kommer til å overklokke, så vet ikke hvem av dem som egner seg best til det heller. CPU'en min (4770k) er overklokka til 4,6 GHz og kjører på rundt 45 grader på full. Så det kommer ikke til å gå for varmt.

Ehh.. Detta blir flaut
Jeg var litt noldus å klarte å rive av PCI-Express'en fra hovedkortet når jeg skulle legge vannslangen.. Når jeg gjorde det klarte jeg samtidig å ødelegge PCI-Express utstikket på grafikkortet, regner med det er ett brudd ett sted
Sist endret av 982289; 2. september 2014 kl. 18:45.