Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1955
Anonym bruker
"Klein Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Heisann folks.

For en stund tilbake ble jeg stoppet av politiet i rutine kontroll når jeg var ute på kjøretur og politimannen misstenkte at jeg var ruset, noe som jeg ikke var (antagelig fordi han vet hvem jeg er) jeg ble så tatt med til legevakten for å ta blodprøve naturlig vis (og urintest til lab??)

Etter en stund så fikk jeg lappen tilbake i posten. Jeg misstenker at urinprøven som ble tatt kan ha slått ut på cannabis ettersom jeg røykte for en uke før jeg ble stoppet.

Jeg snakket idag med politimannen og han sa at jeg hadde flaks fordi jeg lå på 0,03 mens straffegrensen var på 0,04?? hva mener han med dette? snakker han om promille (i blodet?)? eller verdiene i urinen?

Jeg trodde først han snakket om promille å da har jeg trodd att det var verdiene i blodet det var snakk om? når det er rus kjøring han misstenker meg for så er det jo blodet som teller? å jeg kan jo ikke hatt noe i blodet når jeg ikke har røyket på 1 uke??

Jeg har egnetlig forventet meg ett forelegg for bruk av cannabis og en henleggelse når det gjelder rus kjøringen, kan det hende jeg slipper bot også, har jeg forstått det rett da?
han sa også at han ville ha ett avhør med meg uansett, hva burde jeg si? burde jeg nekte å forklare meg?

Hilsen fortvilet gutt som aldri vill kjørt ruset!
"Du har rett til å nekte avhør, og det synes jeg du bør gjøre
Det kommer sjelden noe godt ut av å la seg forhøre" - Gatas P.
Bare vær klar over at de mest sannsynlig krever at du må møte opp og signere på at du velger å ikke forklare deg, for å kaste bort tida di maksimalt.

0,004 µM (micro molar) THC i blodet tilsvarer 0.2 alkohol-promille (per Straffbarhetsgrenser fra 1. februar 2016). Grensene er harde, røyker du ofte kan lappen ryke flere dager etter sist bøtte-session
Hmm, jeg syntes du burde ha spurt mer, gjelder folk generelt, ikke krangle men spørre og grave hvordan og hvorfor bare slik at du kan danne deg ett bilde og lettere kunne søke deg igjennom lover i etterhånd.

For det første at det blir sporet THC i blod eller urin kan være at du har vært i ett annet land for alt de vet, så du kan ikke få eller bør hvertfall ikke godta en bot for bruk bare fordi det blir sporet en mindre mengde i urin.

For det andre, du sier det ble målt en promille på 0,03, hva hadde du inntatt og når? Er det snakk om at du hadde drukket dagen før? En valium kan ha halveringstid på 100 timer så for ex om du tar en pille på fredag og føler deg fin dagen etterpå kan du ha "promille" på mandag.

Alkohol promille grensen er forøvrig på 0,2%, usikker på om dette gjelder narkotika også, aldri hørt noe om noen 0,04% grense, men regner med han mener andre rusmidler enn alkohol, dette kan søkes opp på google så lenge du finner noe som står på lovdata og ikke forum.
Sist endret av deGrønne Skoger; 25. september 2017 kl. 23:16.
Anonym bruker
"Klein Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
tror det var snakk om 0,004 og ikke 0,04 husker ikke helt. Det gjelder cannabis. Så du mener jeg kan unngå bot for bruk ved å si jeg har røket i Danmark f.eks?
Digital nomade
trippy's Avatar
Jeg ble tatt tidligere i år med tilsvarende 1,2 i promille etter å ha røyka natta før jeg kjørte bil, satte meg bak rattet 14 timer etter siste trekk. 30 tusen i bot og tre nye punkter på rullebladet, hurra! Helt idiotisk hvordan de måler cannabis "promille".
Sist endret av trippy; 26. september 2017 kl. 16:34.
Jeg blei i fjor dømt i tingretten for å ha kjørt bil i ruspåvirket tilstand. 3 døgn etter at jeg hadde røyka cannabis. Blodprøven,som ble tatt på bakgrunn av at politiets prøveapparat slo fast at jeg hadde tatt amfetamin viste thc-innhold i blodet på o.004 micromol.altså ca 1000 (tusen!) ganger mindre enn i andre land i verden. Andre land har en grense på 1,000 micromol. I tillegg må de kunne bevise at du "fremstår som ruset". Jeg anket saken til lagmannsretten,idet jeg mente å kunne bevise at politiet selv la en amfetaminpositiv prøve i sitt måeleapparat, for å kunne ta blodprøve. I blodprøven fantes ikke spor av amfetamin. Dette visste antakelig politiet,og det visste jeg også på forhånd. (Jeg bor i ei lita bygd,politiet har oversikt) Anken jeg skrev til lagmannsretten ble imidlertid sendt til høyesterett,som slo fast at Norge er drevet av et facistisk styresett, og at ingen egentlig trenger å prøve seg på å få rettferdighet inn i domstolene. I tillegg til barnebortføringssaker gjennomført av barnevernet og politiet i fellesskap er vel cannabis det stoffet hver enkelt polititjenestemann/kvinne tjener mest penger inn i sine egne lommer på. At cannabisbruken her til lands er eldre enn landet selv (Norge,født ca år 885) blåser makthaverne fullstendig i. Ser ut for meg som at makthaverne nyter av å ødelegge livene til sine gamle landsmenn.Frykelig synd men kanskje sant.