Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4484
jeg prøver å formater win 7, men kommer bare frem "required cd/dvd device driver is missing windows 7"
jeg har lasta ned SATA driverne og USB drivere og lagt dem inn på egen booteble usb, ikke bootlebe usb, inn på samme USB som jeg prøver å instalere windows fra, men kommer ingen vei videre.
når jeg er i windows instalen så finner ikke den USB pinnen som jeg har lagt filene på, eller så finner den ikke filene i USB pinnen med windows. mens når jeg er i BIOS så finner jeg begge USB pinnene

beklager.. det vart dobbel post...
Sist endret av Despooh; 9. juli 2017 kl. 16:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
litt rotete det her, men tror jeg forstår hva som er problemet. du må lage deg en bootable win usb, det kan du gjøre med et program som heter Rufus ( lages med win iso fil du har på pc) du booter opp pc fra usb når du skal installe
Trådstarter
27 0
det har jeg allerede gjort. jeg får starta formateringen, men kommer ikke noe lenger enn til da jeg skal velge hvilken HDD jeg skal instalere win på. er da jeg får feilmelding om de driverne som mangler. problemet er at jeg ikke finner driverne jeg laster ned, uansett om jeg legger dem inn på en annen bootable usb, en helt ren usb eller den usb som jeg har win 7 på
Test ut usb 2.0 stick om du bruker 3.0
Skjer hele tiden på laptopen min. Jeg bare lukker installasjonen (avbryter), flytter minnepenna til en annen USB-port, gjerne på en annen side av laptopen, starter install på nytt. Fikset.
Trådstarter
27 0
prøvd både 2.0 og 3.0
prøvd å bytta usb innganger men ikke noe fremgang. btw det er ikke en laptop er en ny stasjoner pc
Sist endret av Despooh; 9. juli 2017 kl. 19:01.
Brenn dvd istedenfor hvis du kan det.
Trådstarter
27 0


[IMG][/IMG]

har ikke cd/dvd rom.. hvem gidder å kjøpe med det når alt i dag går på usb ?:P
Sist endret av Despooh; 9. juli 2017 kl. 19:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Forsøk, som nevnt tidligere her, en annen USB-port. Ofte så er det så enkelt som det.

Hvis ikke det fungerer, så forsøk å laste ned imaget og skriv det på nytt til minnepinnen.

Med Windows 7 har jeg best erfaring ved å installere fra DVD, USB kan noen ganger by på litt utfordringer - selv med det offisielle Microsoft-verktøyet. Er det detoffisielle verktøyet du bruker?
Sist endret av Will.I.Jam; 11. juli 2017 kl. 23:24.
Fant denne som du kan teste, hjulpet 2000 andre med samme problem.

"
When Windows is asking for driver, just click Cancel. You will be brought back to the welcome screen. At the welcome screen, remove your USB drive, insert it back to DIFFERENT USB PORT. Click Install Now again. The installation process will be likeusual.
"
Det som har hjulpet meg tidligere med samme feilmelding, er å formatere disken først, før man starter windowsinstallasjonen.
Formatering med feks. dette her; https://www.pendrivelinux.com/instal...using-windows/
Uvaksinert 👍
Ny pc med kanskje bare USB 3.0 porter? Da må du legge til noen filer manuelt i iso fila for Windows 7 støtter ikke USB 3.0 orginalt.
Dette skjer også noen ganger når du prøver å installere 32bit versjonen på 64bit pc, sjekk at du har riktig versjon
Sist endret av plohg; 12. juli 2017 kl. 13:19.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Fant denne som du kan teste, hjulpet 2000 andre med samme problem.

"
When Windows is asking for driver, just click Cancel. You will be brought back to the welcome screen. At the welcome screen, remove your USB drive, insert it back to DIFFERENT USB PORT. Click Install Now again. The installation process will be likeusual.
"
Vis hele sitatet...
Det var dette jeg foreslo til trådstarter.
Sitat av daffe Vis innlegg
Ny pc med kanskje bare USB 3.0 porter? Da må du legge til noen filer manuelt i iso fila for Windows 7 støtter ikke USB 3.0 orginalt.
Vis hele sitatet...
Jeg tør å vedde på dette selv hehe Samme som at hvis du får blåskjerm så er det Ram eller PSU 99% av gangene
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Det var dette jeg foreslo til trådstarter.
Vis hele sitatet...
Jeg som ikke kan norsk, alt er bedre på Engelsk.