Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 611
Hei Freaks!

Sitter i dag å surfer, spiller osv på en Samsung LS24B300.
Er veldig fornøyd, men har blitt fristet med en skjerm nummer to, som jeg kan gjøre forskjelling på mens jeg spiller , ser på stream etcetc.

Ser egentlig på alt av merker på skjerm. Tenker meg rundt 1000-lappen og LED.

Lurer derfor på om noen har noen innspill om hva/hvilken jeg burde gå for, som skjerm nummer 2?

Skjermen må gå igjennom VGA da min hovedskjerm er HDMI, og skjermkort har bare 1 hdmi.
Trur ikke det funker og ha en skjerm på VGA og en på HDMI, jeg har 2 skjermer og begge bruker DVI, de fleste skjermkort har 2 DVI Inputs.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Det lønner seg å ha to like skjermer sammen. Forskjellige skjermer har fort litt forskjell på bildet, noe som blir veldig synlig når de står sammen.

Sitat av Rizna Vis innlegg
Trur ikke det funker og ha en skjerm på VGA og en på HDMI, jeg har 2 skjermer og begge bruker DVI, de fleste skjermkort har 2 DVI Inputs.
Vis hele sitatet...
Mange skjermkort som selges nå har kun en av hver av VGA, DVI og HDMI.
Ofte fungerer det med to skjermer uansett kombinasjon, men det er ikke alltid det går med tre samtidig.

Hvis du har DVI på skjermkortet vil jeg anbefale deg det fremfor VGA.
Det er ikke sikkert det er noen synlig forskjell, men i teorien blir VGA en unødvendig omvei. Signalet i PCen er digitalt og skjermen skal ha et digitalt signal, så ved bruk av VGA som er analogt må signalet konverteres i begge ender med det tapet det medfører.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Det lønner seg å ha to like skjermer sammen. Forskjellige skjermer har fort litt forskjell på bildet, noe som blir veldig synlig når de står sammen.



Mange skjermkort som selges nå har kun en av hver av VGA, DVI og HDMI.
Ofte fungerer det med to skjermer uansett kombinasjon, men det er ikke alltid det går med tre samtidig.

Hvis du har DVI på skjermkortet vil jeg anbefale deg det fremfor VGA.
Det er ikke sikkert det er noen synlig forskjell, men i teorien blir VGA en unødvendig omvei. Signalet i PCen er digitalt og skjermen skal ha et digitalt signal, så ved bruk av VGA som er analogt må signalet konverteres i begge ender med det tapet det medfører.
Vis hele sitatet...

Takker for svar!

Adapter fra VGA til DVI, mye bildekvalitet tap? Ser det er en del skjermer som bare har VGA og HDMI
Som skjerm nummer to ville eg ambefalt ein 4:3 skjerm. Kjører sjølv med 23" i mitten, og to 4:3 skjermer på sidene (1280x1024). Dette fungerer veldig godt da 4:3 er ein perfekt ratio for alt anna enn speling og film. Desse kan også skaffast for ein veldig billig peng. Mine kjøpte eg for rundt 50-100kr per stk.