Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 769
Hei!

Skal gi vekk en gammel laptopp, men jeg har ikke en ekstra lader å gi vekk.

Lurte på om noen av dere vet hvor jeg kan få kjøpt en slik lader? Er ikke noe særlig flink med slikt, hadde satt pris på litt hjelp!

Her er ett bilde av laderen:



(Trykk for å få større bilde og riktig vei)

Takker for svar!
Så lenge pluggen passer, volt og ampere på outputen passer, så kan en bruke en annen lader

Nå vet eg ikke kossen plug du har på laderen, men det finnest flere multiladere der ute.

Edit: Første søk på google, https://altitec.no/pc-lader-til-pc-a...nkelplugg.html ?
Sist endret av memento3110; 3. september 2014 kl. 21:08.
Gå på Clas Ohlson. Der har du multiladere. Fungerer fjell.
4.7A er et relativt stort power, så du må passe på at du får et som er kraftig nok til å dra maskinen din.
Får du et som er for lite, så vil det gå varmt og etterhvert gå i stykker. Får du et som har for høy Ampere så spiller det ingen rolle, da maskinen ikke vil dra mer enn hva som er max forbruk.
4.7 er vel 90W? på 19v såklart da.
Sist endret av Hager; 3. september 2014 kl. 22:07.
start-calc
19v * 4,7A = 89,3

Så ja, 90W psu vil nok fungere på denne. Men vær obs på at "billig" power ikke yter det som er trykket på de.
Så man bør velge noe som har god margin på effekten.