Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3739
Jeg har Western Digital Live men der er det ikke tilgang til tv2 sumo. (Mulig å legge inn dette manuelt?)

Apple TV har nå sumo, men det er så dyrt.

Chromecast funker ikke til sumo. Er vel bare YT og Netflix som det funker greit til.

Lang HDMI kabel fra pc'en er jo et alternativ, men det er så upraktisk.

Hvorfor finnes ikke trådløs HDMI? Vi lever jo tross alt i 2013.

Noen andre alternativer?
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Jeg bruker sumo på apple TV. Det er ikke noe dyrere enn vanlig sumo bare man ikke kjøper sumoen på selve Apple TVen slik jeg har fortstått det. Jeg kjøpte min tilgang på mac, og logget på gjennom Apple TVen idag for å se Liverpoolkampen.

Så for meg funker det gull hvertfall Sjekk det ut!
Sitat av godtspørsmål Vis innlegg
Hvorfor finnes ikke trådløs HDMI? Vi lever jo tross alt i 2013.
Vis hele sitatet...
Ja, det kan du si

PS4 er et alternativ, men det er jo dyrt. De jobber også med å utvikle et app til PS3, men jeg vet ikke hvor lenge det er til den kommer.
Sitat av godtspørsmål Vis innlegg
Hvorfor finnes ikke trådløs HDMI?
Vis hele sitatet...
«Bitrate up to 18 Gbit/s in HDMI 2.0» (ref: http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI)

Derfor får du ikke overført HDMI-signalet trådløst.

Kjøp en billig maskin, f.eks en Intel NUC, og plasser i umiddelbar nærhet av TV-apparat. Det er den desidert mest egnede løsningen.
Sist endret av liasis; 31. august 2014 kl. 22:24.
Selverklært noob
Apter_2416's Avatar
Så nå at det du mente var kanskje at selve Apple TVen var dyr. Dette kan jeg ikke hjelpe med, beklager hvis jeg misforsto.. Lar uansett svaret stå, hvis det er noen andre som lurer på det
Sitat av godtspørsmål Vis innlegg

Hvorfor finnes ikke trådløs HDMI? Vi lever jo tross alt i 2013.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet er det 2014 nå :P
Sitat av Whisplash Vis innlegg
Såvidt jeg vet er det 2014 nå :P
Vis hele sitatet...
Tenkte jeg bare skulle se hvor lang tid det tok før noen la merke til det.

Sitat av moridin Vis innlegg
«Bitrate up to 18 Gbit/s in HDMI 2.0» (ref: http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI)

Derfor får du ikke overført HDMI-signalet trådløst.

Kjøp en billig maskin, f.eks en Intel NUC, og plasser i umiddelbar nærhet av TV-apparat. Det er den desidert mest egnede løsningen.
Vis hele sitatet...
Ja, faen. Kanskje jeg bare skal bygge meg en stue-pc.

Har allerede:

Prosessor
RAM
Skjermkort
HDD
Ekstern HDD
og en sugen PSU.

Tror jeg rett og slett bare lager en ny tråd i morgen om forslag til setupet.
Sist endret av godtspørsmål; 31. august 2014 kl. 22:54.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
PS4 er et alternativ, men det er jo dyrt. De jobber også med å utvikle et app til PS3, men jeg vet ikke hvor lenge det er til den kommer.
Vis hele sitatet...
Funker TV2 Sumo via PS4???
I så fall så er jeg deg evig takknemlig for tips Er på jobb nå så får ikke testet, men jeg har dillet med lang HDMI kabel fra PC hver gang jeg skal se fotballkampene mine.
TV2 sumo virker via Chromecast..
Sitat av godtspørsmål Vis innlegg
Chromecast funker ikke til sumo. Er vel bare YT og Netflix som det funker greit til.
Vis hele sitatet...
TV2 Sumo fungerer bra på Chromecast. Du kan også få NRK til å fungere, men da via en tredjeparts app som dessverre ikke gir tilgang til direktesendingene.
NFFs husbedreviter
Jeg vil også slå et slag for Chromecast!

Sumo med chromecast fungerer både fra android og pc, men jeg har lagt merke til at spesielt sport premium kanalene skaper mye støy på signalet, uten at jeg forstår akkurat hvorfor den sliter med det.
Det er da altså slik at signalet uten å ha bedt chromecasten sende det, har fint bilde, med en gang jeg ber casten om å sende det, så kom det grønne bilder i noen sekunder, endel lag, etc. Men tv2 opplyser om at dette er beta og at det er under utbedring. Dog har jeg ikke hatt noen problemer med å caste noen andre ting fra sumo. Kun sport premium kanalen direkte.

Nrk fungerer også vida denne nrk-cast appen, men da ikke direktesending. Men, har man en rask data, så er det null problem å bare caste fanen via chrome.

Samtidig, så funker popcorntime, casting av html5 videoer fra android - nesten alt av videoer på nett - og selvfølgelig ting som netflix osv.

Så om jeg skal anbefale noe, så må det bli en chromecast.
Sist endret av Dsverre; 1. september 2014 kl. 15:09.
Kjøp apple-tv. Da får du ganske mange andre artige ting med på kjøpet. Også mulighet til å streame amerikansk iTunes innhold.
Ser chromecast er nevnt, men et annet billig alternativ kunne kanskje vært Raspberry pi?
Noen som har erfaring med streaming av HD via en Raspberry PI?
Sitat av Jefferson2k Vis innlegg
Ser chromecast er nevnt, men et annet billig alternativ kunne kanskje vært Raspberry pi?
Noen som har erfaring med streaming av HD via en Raspberry PI?
Vis hele sitatet...
Det fungerer helt utmerket for meg. Kjører OpenELEC med VGTV, YouTube, TV3, NRK TV etc. Men har ikke prøvd TV2 Sumo, og vet heller ikke om det finnes en egen addon for det. TV2 bruker vel Silverlight, noe som Linux egentlig ikke støtter. Tror man kan bruke Raspbian og Pipelight (se siste post) for å få det til å funke..
Sitat av Jefferson2k Vis innlegg
Ser chromecast er nevnt, men et annet billig alternativ kunne kanskje vært Raspberry pi?
Noen som har erfaring med streaming av HD via en Raspberry PI?
Vis hele sitatet...
Jeg har den første versjonen og jeg syns den er litt for svak rett og slett. Ikke så snappy som jeg skulle ønsket...
Sitat av godtspørsmål Vis innlegg
Det er allerede en Apple tv her i huset.

Har også chromcast.

Mener jeg prøvde sumo med engang jeg kjøpte den, og det sugde balle.
Vis hele sitatet...
Prøv på ny nå. I starten fungerte ikke streaming av live-sendinger i HD, men dette er rettet opp i i senere tid.
Sumo-appen til Chromecast er i BETA, og relativt begrenset i forhold til hva du kan gjøre på på en PC. Det er uansett helt levelig, og ikke merkbart om du kun ser på opptak. Kvaliteten på direktesendinger går litt opp og ned underveis, og varierer fra oljemaleri til øyehår-tellende HD. Du kan heller ikke spole tilbake i et program som går direkte.
Sist endret av Dyret; 1. september 2014 kl. 21:16.