Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 916
Hei!
Jeg har lett etter løsninger på et problem med rekkevidde på trådløst nett i en leilighet med 2 etasjer, i andre etasje klarer jeg ikke å yte mer enn ca 50% av de 30 Mbps jeg har. Jeg har muligens funnet en løsning: powerline. Noen som har erfaringer med dette? Taper man mye netthastighet gjennom flere strømkretser i huset? Kan noen anbefale produkter? Setter pris på tilbakemelding
Prøvde dette på hybelen, som har relativt gamle elektriske kretsar. Homeplugen reklamerte med "opptil 200 Mbit/s", men på hybelen fekk eg berre 13 Mbit/s. Det kjem nok an på om kontaktene er i same krets og slikt, men når vi endeleg fekk oss 70 Mb/10 Mb frå Canal Digital måtte vi rett og slett skifte til nettverkskablar.

På den positive sida så var det i alle fall dønn stabilt. Kor bra hastigheit du får kan du ikkje vite før du prøver.
Sist endret av bronze; 3. januar 2013 kl. 20:13.
Ser på dette jeg også, da jeg også har problemer med å få nett på hemsen på garasjen.

Vet en kompis av meg har dette, og er veldig fornøyd. lav ping, og får ytelsen han betaler for. Men vet ikke hvordan det er på lengre distanser, og forskjellige strømkretser, da han har hybel tvers over gangen fra routeren.
Kjøpte nettopp en homeplugg fra develo på komplett.no funker helt ok, har 70/5 linje fikk 35/5 i stua, skulle bruke den til apple tv og den spillet lett av 1080p stream fra maccen min Kjøpte den med trådløs deling, kanskje man får bedre med kabel?
Sitat av Sebbai Vis innlegg
Kjøpte nettopp en homeplugg fra develo på komplett.no funker helt ok, har 70/5 linje fikk 35/5 i stua, skulle bruke den til apple tv og den spillet lett av 1080p stream fra maccen min Kjøpte den med trådløs deling, kanskje man får bedre med kabel?
Vis hele sitatet...
Tror du vil få mye bedre mad kabel, du får jo bare 50%
Sist endret av grillhøvel; 3. januar 2013 kl. 21:13.