Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 7216
Hei. I forbindelse med legemøte må jeg reise ned til Nederland en kjapp tur. Jeg vil oppholde meg der 1 natt. Utifra hva jeg har lest så har mange land sterke innreise restriksjoner. Når jeg kommer tilbake vil jeg oppholde meg hjemme i minimum 14 dager for å ikke smitte folk med evt covid-19.

Jeg kom over denne oversikten da jeg skulle bestille flybiletter - https://www.iatatravelcentre.com/int...1580226297.htm

Slik jeg tolket den så kan jeg reise ned om jeg har familie som er engelsk statsborger eller har engelsk pass? Stemmer dette?

Jeg er halvt engelsk, med store deler av familien min fra england.

Ikke har jeg lyst til å ta flyet dit for å så bli sendt tilbake uten å få gjort det jeg skal gjøre, naturligvis.

Takk for evt svar

For de som ikke gidder å trykke på lenken å lese, så er det dette som står under Nederland:

NETHERLANDS – published 21.04.2020
1. Passengers are not allowed to enter the Netherlands.
-This does not apply to nationals of EEA Member States and Switzerland.
-This does not apply to British Nationals.
-This does not apply to passengers with a residence permit issued to long term residents of EEA Member States, Switzerland and the United Kingdom.
-This does not apply to passengers with a long-stay visa, including persons with a temporary residence permit (Machtiging Voor Voorlopig Verblijf - MVV).
-This does not apply to passengers in transit.
-This does not apply to :
- family members of nationals of Switzerland, EEA Member States and of British nationals;
- healthcare personnel;
- frontier workers;
- transport of goods personnel;
- diplomats;
- personnel of international and humanitarian organizations,
- military personnel;
- passengers traveling for emergency family reasons;
- passengers in need of international protection or for other humanitarian reasons.
2. A completed 'Health Declaration Form' for passengers departing from high risk COVID-19 countries must be presented prior to boarding any aircraft with destination the Netherlands.
Sist endret av ronny23; 26. april 2020 kl. 00:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ronny23 Vis innlegg
Hei. I forbindelse med legemøte må jeg reise ned til Nederland en kjapp tur. Jeg vil oppholde meg der 1 natt. Utifra hva jeg har lest så har mange land sterke innreise restriksjoner. Når jeg kommer tilbake vil jeg oppholde meg hjemme i minimum 14 dager for å ikke smitte folk med evt covid-19.

Jeg kom over denne oversikten da jeg skulle bestille flybiletter - https://www.iatatravelcentre.com/int...1580226297.htm

Slik jeg tolket den så kan jeg reise ned om jeg har familie som er engelsk statsborger eller har engelsk pass? Stemmer dette?

Jeg er halvt engelsk, med store deler av familien min fra england.

Ikke har jeg lyst til å ta flyet dit for å så bli sendt tilbake uten å få gjort det jeg skal gjøre, naturligvis.

Takk for evt svar

For de som ikke gidder å trykke på lenken å lese, så er det dette som står under Nederland:

NETHERLANDS – published 21.04.2020
1. Passengers are not allowed to enter the Netherlands.
-This does not apply to nationals of EEA Member States and Switzerland.
-This does not apply to British Nationals.
-This does not apply to passengers with a residence permit issued to long term residents of EEA Member States, Switzerland and the United Kingdom.
-This does not apply to passengers with a long-stay visa, including persons with a temporary residence permit (Machtiging Voor Voorlopig Verblijf - MVV).
-This does not apply to passengers in transit.
-This does not apply to :
- family members of nationals of Switzerland, EEA Member States and of British nationals;
- healthcare personnel;
- frontier workers;
- transport of goods personnel;
- diplomats;
- personnel of international and humanitarian organizations,
- military personnel;
- passengers traveling for emergency family reasons;
- passengers in need of international protection or for other humanitarian reasons.
2. A completed 'Health Declaration Form' for passengers departing from high risk COVID-19 countries must be presented prior to boarding any aircraft with destination the Netherlands.
Vis hele sitatet...
Det står jo der EEA medlemmer , inkludert Norge Bare å Google EEA members så får du opp en liste
Du vet at coffeshops er stengt?
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Du vet at coffeshops er stengt?
Vis hele sitatet...
Både coffeshopmenus og audiokushhq har postet menyer 20 april.
På Facebook ser det ut som Het Ballonnetje er åpen for 1 kunde om gangen.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Du vet at coffeshops er stengt?
Vis hele sitatet...
Du er klar over at han skal dit på legemøte og ikke røyketur?
Sist endret av Flaffersen; 26. april 2020 kl. 01:44.
Ja mange pasienter reiser ned i disse dager på 1 døgns turer for å snakke med lege og hente medisiner, det fungerer helt flott..
Du får 14 dagers karantene i det du kommer hjem..
God tur
Yeah! Drar neste mandag.

Yolo!!!
Rinkebysvorska‘n
Nederland har altså ingen restriksjoner på innreise for oss nordmenn? Man blir altså ikke satt i karantene når man kommer dit?

Jeg vurderer å dra ned og være en liten stund pga tørken her hjemme