Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1643
Lønner deg seg å kjøpe inn iphones fra USA nå som dollarkursen er så lav eller burde jeg vente enda litt til? Noen som har litt peiling på børs her? :P
Peiling på børs? Tenker du å vente til dollaren blir lavere? Eller mener du å vente til den kommer i Norge?

For nei, det er minimalt du 'tjener' av å vente på at dollaren blir 0.20 lavere.
Dette har veldig lite med børs å gjøre, men valuta markedet har det derimot mye å gjøre med. Det å komme med spådommer om hvordan dollar kursen vil endre seg er som å kaste mynt! Veldig vanskelig å forutse med andre ord! Det jeg kan si er at kursen er veldig lav akkurat nå, men noen har sagt at den kommer til å gå under 5kr/$ (men som sagt du kunne like gjerne kastet en mynt selv for å anslå hvilken vei kursen vil svinge). Du må nesten bare ta en beslutning selv =)
Det du eventuelt sparer på å vente et halvt år er så ekstremt lite i forhold til all moroa du får med iPhonen i det samme halvåret. Løp og kjøp.
Ja, da er det bare til å bestille 3 iphone med en gang da

Noen som har brukt jetcarrier før? Hvordan kan jeg stole på at pakken kommer fram i god behold?
Sitat av thomson007
Ja, da er det bare til å bestille 3 iphone med en gang da

Noen som har brukt jetcarrier før? Hvordan kan jeg stole på at pakken kommer fram i god behold?
Vis hele sitatet...
Jetcarrier er til å stole på, men ryktene sier at Apple store ikke vil selge ting til postbokser etter spredningen av iPhone. Det kan derfor være lurt å vurdere andre metoder før du tyr til dem, som for eksempel slektninger, eBay osv. Det går også rykter om at norske betalingskort ikke vil bli godkjent i Apple store USA, av akkurat samme grunn.
Hadde vært gøy å sjekke hvor vidt "gratis frakt"-reglene til Apple gjaldt
Det står at det er free shipping, men det er jo da til ingen nytte for de som kjøper fra utland om de ikke godkjenner utenlandske betalingskort? :/

Hva bør jeg gjøre for å få iphonene hjem i posten på billigst og lettest mulig måte?
Sist endret av thomson007; 4. april 2008 kl. 23:56.
ebay eller slektninger. Ps: dette er skrevet på en iphone. Har hatt både Nokia N95 og Nokia N95 8gb, men ingen ting er som denne lille kjekkasaen.
Ebay+paypal er den greieste måten å gjøre det på. Hvis du er ute etter 8gb så koster disse ikke så mye mer enn 3-400 over butikkpris i USA. 16gb burde du vente lit tmed fra ebay, siden disse er ganske nye og derfor relativt overpriset. ca 640$ kontra 499$ i sjappa.
Jeg syns egentlig alle nye iphones på ebay var overpriset. Ingen andre steder å få tak i billig?
Ingen som vet om andre steder man kan få kjøpt iphones billig hjem til norge? Eller må jeg ty til ebay?
Vær klar over at du har ingen garanti på iphone dersom du kjøper den i USA. Du må og leige ein postboks i usa siden apple shop ikkje sender til adresser utenfor landet.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=517996 her kan du lese om ulike metoder for å skaffe deg ein iphone vist du ikkje klarer å vente
http://www.wireless.att.com/cell-pho...ntentId=900281

Vet ikke om de sender internasjonalt. Det står nok der enlarannen plass.
Sitat av B3nd1k
Jetcarrier er til å stole på, men ryktene sier at Apple store ikke vil selge ting til postbokser etter spredningen av iPhone. Det kan derfor være lurt å vurdere andre metoder før du tyr til dem, som for eksempel slektninger, eBay osv. Det går også rykter om at norske betalingskort ikke vil bli godkjent i Apple store USA, av akkurat samme grunn.
Vis hele sitatet...

Jetcarrier adressen din er ikke en postboksadresse, det er en fysisk adresse hvor folk tar imot budet som leverer pakken. Hva gjelder kortet kan jeg ikke svare, men jetcarrier bør ikke være en hindring.

Dog må man betale moms om man bestiller via jetcarrier fordi man må oppgi pris og vise til kvitteringer.
www.dealextreme.com har billige iPhones, free shipping er det og.
Sitat av karrage
www.dealextreme.com har billige iPhones, free shipping er det og.
Vis hele sitatet...
dealextreme selger ikke iphones
One of the good guys
2rs1's Avatar
men går rykter om 3g iphone skal komme de neste månedene (rundt månedskiftet mai-juni), kan være verdt å vente på.
Det nye 3g ryktet er vel også faktisk det iPhone ryktet med mest hold og mest sansynlighet i.

Det kan man jo ta fordel av om man skal kjøpe på finn.no. Si at han får 2000kr ettersom den kommer til norge om 30 dager. Og etter det er det nok ikke så lett og selge de.
Sitat av syre
http://www.wireless.att.com/cell-pho...ntentId=900281

Vet ikke om de sender internasjonalt. Det står nok der enlarannen plass.
Vis hele sitatet...
Tviler på at man får kjøpt til Norge via hjemmesidene til AT&T. De er jo enda strengere på det enn apple siden det er de som har abbonement knyttet til telefonen
Min spådom er at dollaren vil bunne rundt 4.5 kroner eller så i løpet av året (ligger rundt 5 blank nå, altså 10% ned). Dette sett at Fed ikke begynner å sette opp renta igjen med det første og at de fortsetter å pumpe penger inn i finansmarkedene en stund til.
Obs: Ville ikke vedda huset på at dette vil gå i oppfyllelse, da jeg ikke akkurat er noen proff valutaanalytiker.
Men si at jeg registrerer meg på jetcarrier og lager meg en adresse i usa så godkjenner vel apple.com det? Hva med norske kredittkort? Får jeg brukt det?
Det kommer helt an på om du er heldig eller ei faktisk. Noen jetcarrier adresser funker, andre ikke. Norske Visa er det heller ikke sikkert at de godtar. Det er mange som ikke har fått det til, men også mange som har fått det til
Hva med AT&T?
Noen som har bestilt fra Apple eller At&t i det siste?
Jeg spør like greit her og håper det er greit.

En venn av fatter bor i USA ett år for og jobbe, han sier at han kan sende en iphone til meg som firmagave elns. Noen som vet hvordan det funker?

Fant akkurat en iphone 16gb til 275 dollar!!! prisene synker sykt og med lav dollarkurs er dett gull.