Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 6130
- SPOILERS BELOW -

Kom nettopp ut av kinoen. Og det sekundet filmen var ferdig var da jeg sluttet å tro på filmkritikere.. Dette var definitivt en bra film! Den var litt treig i starten, men når robotene begynte å angripe utviklet den seg sinnsykt bra. Jeg synes slutten var kongebra! Så i den andre tråden at hanasand syntes at den ikke var "revulosjonerende" nok. Litt enig, men tror ikke det var det den trengte. Ikke en ny sannhet som ble åpenbart, men at det ble fred. Noen av de jeg så den med som ikke likte starten helt, men jeg syntes den var nødvendig, og egentlig ganske bra.

Hva synes dere (som har sett den )

Vet det er en annen revolutions tråd, men det var en før tråd, dette er en ettertråd, ikke klag
Sist endret av Skyfex; 5. november 2003 kl. 21:34.
Jeg syntes den var mye bedre enn det kritikerne sa.
Ikke like bra som den første, men bedre enn nummer 2.
Litt lite kamp i matrixen, men det som var likte jeg veldig godt.
Det står allerede en spoiler-warning her så:

Slutten var tåpelig. Først ble alle venner, så kom en fin regnbue. jippi. selv toern var bedre, eneren forblir øverst på pallen, ettersom det nærmest virker som en annen type film en oppfølgerene.
Jeg er helt enig kritikerane, møkkdadårlig film, har sett alt før, storyen var dårlig, dårlig slutt, ser nesten ikke noe slåssing og skyting, tvillingane fra 2'ern er ikke med, mye piss om at neo er frelsern og drit.

Eneste bra med filmen er at hu Trinity sklia dauer, hu har ikke gjort annet enn å trekke ned de to andre filmane så hu fortjente og dø!
Synes filmen gjorde alle dårlige kritikker til skamme. Den var faktisk veldig, veldig bra slik jeg ser det. Omtrent ingenting jeg har å utsette på den. Og effektene...... herregud. Heelt villt. Synes det var en skikkelig verdig avslutning på konseptet, som gir grobunn for utallige spekulasjoner og teorier. Akkurat slik jeg og sikkert mange, mange andre liker.

Alt i alt: Helt konge!
Er enig i at slutten var litt teit, ja.
Men den slår jo toeren da..
Filmen var en bra film. Ikke en av de beste jeg har sett, men er over midten. Mye Bedre enn 2eren men samtidig ganske mye dorligere enn 1eren.

------------------------>Mulig Spoiler<------------------------------

Jeg synes filmen var litt for bibelsk jeg. David mot goliath. At jesus dør for alle. Jesus(dvs Neo) vil komme tilbake. Dette som er noe som jeg ikke tror på falt ikke helt i smak hos meg. Men som anmelderene sa: Effektene veier opp for manglende innhold.
Syns den var dårlig jeg. Det har plutselig blitt så veldig kristent, ikke at jeg har noe imot kristene folk da.
Syns de kunne kalt filmene the bible isteden jeg.
den var genial..
reloaded var for det meste bare masse action og rot..(likte den alikevel) hadde ikke noe i mot slutten egentlig.. kunne vert bedre men..
for de som ikke fikk det med seg så var hun lille jenta programmet som holdt orden på sol oppgang og solnedgang.. (som orakelet sa i reloaded)
Vel, alle som syns dette er en veldig dårlig film med dårlig story bør vel egentlig sette seg ned å tenke litt mer syns jeg.. Og prøve å se alt i en stoor sammenheng.. Utrolig mye skulte ting, akkurat som i de 2 andre.. Elsker sånne små kommentarer som du må tenke over.. Men syns de ble litt for opplagt i denne filmen..

Syns det var bra alle tingene de tok fra 1'eren og puttet i 3'eren, som når Neo figther smith på slutten inni den bygningen, reiser seg opp og står i en eller annen kung fu stilling og vinker for å få han til å angripe..

Men syns absolutt ikke det var en dårlig film.. Utrolig bra, jeg satt spent igjennom hele filmen, og kjedet meg ikke et sekund.. Var spennende fra begynnelse til slutt, og det skjedde noe hele tiden..

BTW; hun lille jenten var vel bare et gammelt program for å styre soloppgang og nedgang, i og med at hun skulle slettes..
Skjønner fortsatt ikke hvordan Neo fikk superpowers in the real world..
Visuellt sett var filmen en perle men tatt i betrakning at dette skulle være en trilogiavslutter til en av filmhistoriens mest omtalte prosjekter så var det en relativt laber film.
Laaange scener og forutsigbare øyeblikk trakk noe ned. ("Who are you?" og "Why am I here?" må være gjentatt til det kjedsommelige iløpet av trilogien)
Enkelte kritikere skjønte ikke slutten. Jeg synes ikke den var så konfus som enkelte ga uttrykk for. (tror jeg ihvertfall )
Skal det bli terningskast kan jeg strekke meg til en firer. En skuffende avslutning på trilogien.
PISSEfilm... Dårligste i hele trilogien..
Sist endret av Goda; 5. november 2003 kl. 22:25.
cyber: jeg tror den lille jenta var den nye "the one"
Da er vell det sant at oppfølgere er å blir oppfølgere, ikke det samme som den første filmen
En oppfølger er en oppfølger uansett hvordan du snur og vender rundt på det.. er vel ikke mange filmer som har hatt oppfølgere som ahr overgått den første..

Xylo: det er jo og selvfølgelig en mulighet.. men litt mindre sjangse for det i og med at Neo ikke var et program men et menneske.. men igjen fikk vi jo aldri noe skikkelig svar på om hun var et program eller ikke.. men er jo mest sansynlig at hun var det i og med at begge foreldrene var det..
det skal være sikkert og visst. Det gikk ikke ann å overgå eneren. Den var for genial og nyskapende.
Slenger meg på kermit- sin omtale, jeg syns denne slutten ikke var triologien verdig. Men filmen var nokså fornøyelig alikevel med sine actionpregede scener, følelsesladde øyeblikk og dyktige skuespillere (?). Kurant og i stil med mine forventninger.

LotR neste, gleder- og gledet meg mer til denne enn Matrix.

*Worship*
Men er det noen som skjønte hvorfor Neo greide å ødelegge maskinene i the real world og hvordan han kunne "se" selv om han var blind?
Så vidt jeg skjønte det, funket bare superkreftene hans i Matrix..
Er det ingen som har fått med seg at Reloaded og Revolutions er en film? i eneren hopper handlingen ganske langt fram i tid, men i revolutions fortesetter den 10sek etter der hvor reloaded sluttet, de må bedømmes sammen.

uansett, jeg syns det var en bra film, ganske mange opplagte scener though.
Eneren var for nyskapende til å kunne bli målt med oppfølgerne.
Ikke like innviklet som reloaded da men.

Twins ble jo drept ffs!

Grunnen til at Neo klarte å manipulere maskiner kan jo være at han gjorde noe som ingen andre "the ones" hadde gjort før han. Eller det kan hende at han og smith hadde en link av et slag som gjorde at han kunne det, husker ikke slutten på reloaded helt.
Nei, det var det de ikke gjorde. de funket utenfor å. Orakelet sa det jo "The ones power goes beyoned this world" eller noe sånn, vet ikke om det var rett skrevet en gang.. Hvorfor det vet jeg ikke. er vel fordi han er avviket. En regne feil, en feil i den store ligningen som gjør at han kan bestemme over maskinene. og få de til å sprenge og bli ødelagt..
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Slutten kunne ikke vært annerledes.. Og jeg synes den var bra og. Skulle Neo ødelagt alle maskinene? For usansynlig og brutalt. Jeg synes dette er en av de bedre oppfølgerne til en film jeg har sett. Eneste som klarer å måle seg er Ringenes herre.. men jeg har blitt litt lei av storyline til den og den forandrer seg så lite, mye mindre spent til Atter en konge enn to tårn. Sikkert noen som blir provosert av det

Har også merket at de som har fulgt med i filmen og kan diskutere den litt, syntes den er bedre. Mange som synes trinity og det kjærlighetsgreiene i filmen var noe dritt, men det er jo halve meningen med trilogien. Det er det som skaper forandring fra mønsteret. Det var også mange gode filosofier.. Ikke bare "hva er virklighet" greiene. Men den omtalte jo om vi har en sjebne, altså om valgene er lagt foran oss (som ble ganske godt svart på) som vi hadde en diskusjon om her på forumet. Og faktisk også meningen med livet egentlig. Hvis du fulgte godt med.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Forresten.. Matrix skal være en trilogi.. men hvis reloaded og revolutions er en film (noe det ER, og som mange ikke skjønner). Kommer det da en til? Håper ikke det. Var en veldig bra slutt.
Matrix var en skute som seilte på havet, men den begynte å lekke inn vann i film 2. Nå ligger den på havets bunn.
Skyfex: det som kom frem nå i 3'eren var jo det at maskinene faktisk viste hva kjærlighet var.. Og faktisk viste hva det betydde og hvordand et var.. Programmene gjorde ihvertfall det.. Det viste jo den indiske familien i subwayen ganske godt..så da blir kanskje betydningen av kjærlighetsscenene litt annerledes?

jeg tror kanskje at all kjærligheten bare var for å vise hvor mye de var villig til å gjøre for hverandre.. Hvor langt man er villig til å gå for den man elsker eller det man elsker, og for det man tror på.. Det er vel kanskje noe av moralen i filmene, er jo mange bevis på det: Morpheus som aldri gir opp, Trinity og Neo som aldri gir opp hverandre og selvfølgelig Neo som gir opp livet sitt for at Zion skal overleve.

Mener ikke at maskinene hadde regnet med at Neo skulle gå ut feil dør i reloaded, men de var kanskje klar over at muligheten var der? noe å tenke på?
Opprinnelig postet av SkyFex
Forresten.. Matrix skal være en trilogi.. men hvis reloaded og revolutions er en film (noe det ER, og som mange ikke skjønner). Kommer det da en til? Håper ikke det. Var en veldig bra slutt.
Vis hele sitatet...

Fra www.filmanmelderen.no:
"The Matrix Revolutions" blir den aller siste filmen om Neo og de andre, lover produsent Joel Silver.

På verdensbasis spilte den første filmen inn 456 millioner dollar , film nummer to greide 735 millioner. Slike ting blir det oppfølgere av, se f.eks på "Terminator"- og "Indiana Jones"-seriene hvor det planlegges en fjerde film.

- Dette er slutten på "Matrix"-historien. Sagaen er over, sa Silver nylig til nyhetsbyrået Reuters.
Vis hele sitatet...
Betyr ikke zion en på hebraisk?
01 og zion, neo og smith... To sider av samme forsøk på å balansere en ligning?
Opprinnelig postet av IvIoyner
Betyr ikke zion en på hebraisk?
01 og zion, neo og smith... To sider av samme forsøk på å balansere en ligning?
Vis hele sitatet...
Hva er 01 da?
må si meg enig i alle som sier slutten var dårlig... man forventer en litt mer konsekvent slutt... Men alt i alt synes jeg denne var godt over 2.

Min karakter: 4/5
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
01 er Maskinbyen... se The animatrix
Opprinnelig postet av SkyFex
01 er Maskinbyen... se The animatrix
Vis hele sitatet...
Har sett animatrix, men husker den ikke så godt..hmmz, har jo faktisk dvden liggende her..har jo lånt den.. kanskje jeg skulle se den en gang til? hvilke episoder er det forklart i da?
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Cyber: Den om hvordan krigen startet... husker ikke hva den het.
Ye, ser no bare igjennom jeg.. gleder meg litt nå.. og gledr meg enda mer til å se revolutions for andre gang..
"You have to make a choice, Neo"
"What choice?"
"You already know"

Typisk Matrix filmene; gjøre seern mer forvirret enn dem allerede er..
syns filmen var genial jeg .. på den måten av at nå sitter vi alle her å diskuterer hva de forskjellige tingen betyr .. det kan du ikke etter å ha sett feksp ringenes herre ..det er ingen spørsmål som ikke blir besvart i den ...

enig med at 01/zion og neo/smith er balansering av ligningen ....
støtter også teorien om at hun lille jenta er et programm som skulle sørge for sol oppgang ...

Dark*
På Rottentomatoes.com er Revolutions akkurat nå nede på 36% (113 reviews)
Til sammenligning fikk Reloaded 73% (207 reviews) og den orginale The Matrix 86% (108 reviews).

Skal ikke legge så mye vekt på slike rankinger, men det sier litt da..
filmen var genial!
effektene sinnsyke. digge den scenen der de fløy mot alle maskinene som skøyt bomber mot de og neo brukte kraften til å sprenge alt. ser helt klart at anime style har en finger med i spillet =)

når det gjelder det at alle sier at den ikke var like bra som 1'ern.
det går ikke ant å overgå nr 1 pga nr 1 er den som fenger din nysgjerighet pga av sin nyskapenhet. de neste filmene bygger videre på dette..

og for de som ikke har forstått det så blir det sagt igjen: matrix = nr 1 - matrix reloaded = nr 2 del 1 - matrix revolution = nr 2 del 2

en av grunnene til at folk ikke likte filmen er nok at det pågikk så sinnsykt store diskusjoner om hva som skulle skje i neste film anngående paralelle univers og en matrix inni en matrix at forventningene overgikk filmen sin genialitet.

noe som jeg kom på da jeg gikk ut derfra er :
vist en AI blir laget. vil den da begynne og utrydde menneskeheten og oppføre seg som arkitekten som ikke forstår følelser, eller vil den slutte fred som på slutten i filmen. noe som i så fall betyr at den ser et behov for mennesket i den logiske tankegangen og levemåten dens ?

gikk litt i sur der men men,..
Kan smith ha vert en tidligere the One (på en eller annen sær måte, selv om han er et program) Tenker på slutten da han sier at dette har skjedd før. Og da han begynner å tvile er på grunn av at han "ser seg selv" på en måte. At da var det han som lå der og visste hva han skulle si og gjøre?.... bare en teori
han sier han har sett det før .... han har sett det fordi han tok over orakelet ,...

Dark*
Orakelet visste jo ingenting om utfallet av den kampen...
likte eneren best fordi, den var litt enklere.
toeren og treeren er bare en stor orgie av effekter, de er jævli bra men alt var bare så mye "renere" i eneren...
Vel, d er bare en ting å si: Den var knallbra!
Litt mye jabbing, men action biten var helmax!
:-)
Opprinnelig postet av Anarcho_Defect
Orakelet visste jo ingenting om utfallet av den kampen...
Vis hele sitatet...
mulig det ... men slik jeg oppfattet det fikk han hennes "egenskaper" .... mulig at hun kan ha sett det også .. hu sa jo at det var ikke alt som var "klart" enda da hu snakket med neo.....

Dark*
Aldri vært fan av matrix...
http://www.xzaust.com/index.php?page=matrix

Den linken ble postet i en annen tråd. Der forklarer de jo masse som ikke var i filmen jeg så hvertfall..



Jeg mener at Wachowski bør legge ut noe form for "Superanswers.txt", eller noe, for seern sitter igjen med mange spørsmål. Det føles nesten som om de bare måtte dra ut filmen og dermed bare hev inn masse bullshit for fun.

Opprinnelig postet av m0nTaNa
Aldri vært fan av matrix...
Vis hele sitatet...
Og det brydde alle andre jævlig mye?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
JEg så den på premieren i går. Må si jeg er mektig skuffet.

Matrix 1 hadde nyskapende visuelle effekter, et sterkt plott, og sterke, nye karakterer i filmen. Dessuten inneholdt den en populistisk forklaring på "Brain in a jar"-teorien.

Matrix 2 var langt, langt dårligere, men var fortsatt en undeholdende actionfilm. Litt VEL mye lovey-dovey kyssedrithelvete, men bortsett fra det var den grei nok. Den hadde arkitekten's syn på saker, som var verd hele kinoturen, og i tillegg hadde den en del ekstra filosofiske spørsmål. Filmen hadde altfor sterke religiøse undertoner, og det kommer litt vel sterkt frem i handlingen at det er en post-9/11 film, i det at patriotismen blir litt drøy til tider.

Matrix 3 sugde kølle. Fra å være en rags-to-riches en-mann-mot-systemet film i M1, gikk den til å være en tåpelig og bedrøvelig romantisk starwars-klone. Hvorfor? Hvorfor? Hele kjærlighetshistorien var håpløs, karakterutviklingen var triste greier, vi blir ikke forklart motivasjonen til Agent Smith, og slutten var til å grine av.

Nei, hadde det vært opp til meg så skulle wachowski-gutta holdt seg til Matrix 1, for så å finne seg nye jaktmarker.

(sterke meninger? Jeg?)
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
En annen ting også:

M1: Neo var en datahacker som var temmelig normal. Han hadde en 9-4 jobb hos et firma han hadde lite respekt for og ikke likte noe særlig, men "noe var galt".

i M2 har han plutselig blitt superhelt. Han kan fly, slåss mot hundrevis av agenter og er arrogant som bare faen. Hva skjedde med hacker-mentaliteten hans? Hva skjedde med tvilen og de andre menneskelige egenskapene han hadde?

i M3 er han plutselig full av tvil igjen, men uten å ha noe av sjarmen han hadde da han var en "lonely geek" som var litt på kanten av loven.

Jeg synes i det hele tatt at karakterutviklingen i de forskjellige rollene i filmene - både filmene seg imellom og innen samme film - er særdeles lite troverdig. I motsetning til f.eks Kill Bill, hvor det virker som om karakterenes utvikling er bedre forklart og bedre sammenflettet.

HJ
Sharq: Vel, jeg syns no Neo var litt mer en det i M1 på slutten.. Og i 2'eren hadde det gått 6 måneder fra 1'er og på den tiden hadde han utviklet seg noe sykt.. I M3 kommer selvfølgelig tvilen tilbake igjen fordi alt det han trodde på i M2 var jo plutselig ikke sant, og tingene var mye mer innviklet en det han hadde lært.. Han trodde han var den eneste The one.. men det viste seg jo at det hadde vært mange før han.. Hvorfor skulle han ikke tvile da?
De menneskelige egenskapene forsvinner helt vekk fra han fordi han forstår at de egentlig bare var falske, og alt inni the matrix var falskt.. Han blir en mer stille og rolig person. Det er jo selvfølgelig fordi han vet hvor mye ansvar han har og hvor mye som viler på hannes skuldre.. ville ikke alle blitt litt innelukket hvis livet til en million mennesker hadde stått på deg? og det viser de bra i M2 og M3.. det er jo derfor han er arrogant og stille..

når det gjelder kjærlighetshistorien så gidder ikke jeg å gå inn på den igjen, føler vi gjorde oss veldig ferdig med den forrige gang Matrix diskusjonen var i gang her på forumet..
Jeg var også på premieren igår og jeg må si jeg digget det
OMG, satt der med frysninger på ryggen og måtte holde pusten opptil flere ganger

Denne triologien var ivertfall noe for meg..
Hvor ble det av Smiths "menneskeutgave"? Han bare forsvant etter han blendet Neo. Hadde han tilegnet seg nok makt til å kunne gå inn og ut av Matrix av seg selv?

Duxo: Det er nok fordi en del i den spoileren ikke skjedde i filmen. Sluttscenen i spoileren er jo helt på jordet.