Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 16384
Heisan : ] her om dagen leste jeg bakpå en nyere snusboks (Skruf) og oppdaget at de har gått ned fra 24g/porsjoner pr boks til 22g/porsjoner, når skjedde dette? gjelder det bare Skruf eller andre snus sorter også ? hvorfor har det ikke blitt informert om at man betaler likt for mindre? er det bare jeg som har gått glipp av dette?

Mvh,

Haugland.
Det er for å slippe avgiftene.
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Det er for å slippe avgiftene.
Vis hele sitatet...
hvilke avgifter er så det?
Sitat av Haugland Vis innlegg
hvilke avgifter er så det?
Vis hele sitatet...
tobakksavgifter.
da henger jeg med : ] takker.
sitter med en skruf xtra sterk protion fra sverige og der står det " 24 portioner " kjøper ikke lenger snus i norge, men om det er tilfelle at de har gått ned med 2 snus per boks, da blir det jo enda mer lønnsomt og dra til sverige.
Sitat av Fanz Vis innlegg
sitter med en skruf xtra sterk protion fra sverige og der står det " 24 portioner " kjøper ikke lenger snus i norge, men om det er tilfelle at de har gått ned med 2 snus per boks, da blir det jo enda mer lønnsomt og dra til sverige.
Vis hele sitatet...
Visst bilen/bussen du kjører går på luft og kjærlighet, definitivt!

Kjøper man i store kvantum blir det selvsagt billigere
De fleste snusporsjonene er gått ned til 21.5gram, i sverige er det 24-26 gram per boks.
Sitat av tafsern Vis innlegg
Visst bilen/bussen du kjører går på luft og kjærlighet, definitivt!

Kjøper man i store kvantum blir det selvsagt billigere
Vis hele sitatet...
Det gjør den nok, når a mor og min kjære stefar er på tur, sender bare med de 600 kr, så kommer de hjem igjen med to herlige ruller med skruf
Dette er noe de gjør for å "lure" forbrukeren. Avgiftene går hele tiden opp på snus, og de velger heller å ta vekk litt i boksen og kjøre samme pris. Dette er derfor det "kun" er 45gram snus i General, og ikke 50gram som det var før.

Ringte til swedish match og spurte de, og en en liten diskusjon så var forsåvidt enig med at dette var for å "lure" forbrukeren. Betaler mer for mindre.
Sitat av Jhonnyboy Vis innlegg
Dette er noe de gjør for å "lure" forbrukeren. Avgiftene går hele tiden opp på snus, og de velger heller å ta vekk litt i boksen og kjøre samme pris. Dette er derfor det "kun" er 45gram snus i General, og ikke 50gram som det var før.

Ringte til swedish match og spurte de, og en en liten diskusjon så var forsåvidt enig med at dette var for å "lure" forbrukeren. Betaler mer for mindre.
Vis hele sitatet...
Du betaler det samme, for mindre Såfremt ikke prisen går opp så klart
Sitat av tafsern Vis innlegg
Du betaler det samme, for mindre Såfremt ikke prisen går opp så klart
Vis hele sitatet...
Den går opp Men ikke så mye om gangen. Skal forresten bli enda en økning i avgiftene på snus i sverige nå.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Jhonnyboy Vis innlegg
Den går opp Men ikke så mye om gangen. Skal forresten bli enda en økning i avgiftene på snus i sverige nå.
Vis hele sitatet...
Akkurat det irriterer meg noe voldsomt, hvorfor denne sakte økningen av avgiftene?
De begrunner jo avgiftsøkningene med at de vil at folk skal slutte, så hvorfor da ikke sette den opp med 100,- kr.

Men dette vil de jo selvsagt aldri finne på, da kan det jo hende at noen faktisk slutter. Ingen som slutter å røyke/snuse bare fordi prisen gikk opp med 10kr.
Dette var jeg overhodet ikke klar over.. Begynner å bli litt lei av økningen av avgifter på tobakk varer. Våre kjære politikere håper det vil få oss tobakkbrukere til å slutte å snuse/røyke med å sette opp prisene? Det eneste de får utav dette er å tjene masse penger av uskyldige mennesker som bare vil nyte en prell. Syntes de heller kan si det som det er at de øker prisene kun for å få mer penger inn til staten. Blir seriøst kvalm av moralprekene deres, det står ingen steder at man skal øke prisene for å få folk til å slutte å røyke/snuse. Det er vi som velger det selv.
Våre kjære politikere har lyst å styre livet til alle som bruker tobakk o.l. De liker og ha kontroll vet dere, avgiftene øker også hele tiden, det er det eneste Stoltenberg og gjengen kan...