Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 8495
Heisann!
Rundt denne tiden i fjor var det mange poster der folk lette etter
filmer som handlet om forskjellige ting. feks. rusmisbruk, holocaust, aliens osv.
Jeg hadde bestemt meg for å lære mer om webprogramering og databasedrevne nettsider så tenkte å slå to fluer i en smekk og lage en nettside til freak der du kan søke etter filmer som handler om forskjellige temaer.

Prosjektet var veldig aktivt i to måneder, så lå det dødt lenge. Jeg tok det opp igjen for noen uker siden og gjorde den ferdig, så nå tenkte å dele den med dere. siden heter http://www.movies-about.com
har til nå lagt inn ca 1000 filmer men tenkte å få inn litt fler i helga.
Så om du har lyst å se en film om aliens, mafia, 70-tallet, weed eller hva det nå skulle være kan du finne det der.

Kom gjerne med tilbakemeldinger på funksjonalitet dere kunne tenkt dere på siden
det syns jeg var et veldig tøft konsept, det blir også mye bedre når du får lagt inn nye filmer kp til deg
Kult! Lagret i favoritter
så bra ut dette kp til deg
Veldig bra side! KP!

For å pirke litt: Welcome!
If you are looking for movies about a particular subject you have come to the right place! Some might say that "The God Father" is about Mafia and Family, Love, Loss, Friendship, Wedings, Money, Power, Dreams, a Horse and a Heart attack

Hvis det er bryllup du mener der så er det vel med to d'er?

men det rettes jo fort, så veldig super side synes jeg!
Muligens litt mørke knapper og skrift i det øvre knappepanelet? Fin side er det i alle fall.
Genialt, dette er noe jeg og vi alle trenger egentlig!
Takk for det, Weddings er fiksa
La Freak hjelpe til å bygge databasen?
Teksten der det står: Home, add a film etc. burde være i hvit. Vanskelig å se når fargen på skriften er lik som bakgrunnen.
Sitat av binkabi Vis innlegg
La Freak hjelpe til å bygge databasen?
Vis hele sitatet...
Er jo en "add film" knapp der
Xernox: Skal se om jeg får den teksten litt lysere etterhvert, men må inn i photoshop å fikkle og er ikke så god på det,
så blir i morgen da kan jeg få litt hjelp til det.
Binkabi: Om noen på freak har lyst å være med å bygge databasen er det veldig veldig kult, har laget et verktøy mest til eget bruk for å legge inn filmer, men om andre har lyst å legge inn noe er det bare å gå til http://www.movies-about.com/-addfilm å legge inn.
Det er litt buggy, men virker bra på passe kjente filmer, om filmen ikke er så kjent og den bommer kan du bare trykke "no" og sende inn så skal jeg legge det inn ordentlig.
Sist endret av kidz; 10. september 2011 kl. 17:31.
Veldig bra!

Noe jeg ser for meg kunne vært lagt til på de forskjellige filmene er link til filmen på IMDB og kanskje til og med en link til en trailer på Youtube?
Det er link til imdb, rotten tomatoes og netflix. bare å trykke på boxen der det står imdb.
Men er sant at jeg kanskje burde tydeligjøre det ved en link under synopsisen også så en skjønner det.
Støtter youtube trailer link! Du fikk meg til å lære meg å adde bookmarks på ipadda med den siden der
Knallside! Lagt til i favoritter
Hvordan klarer folk å tenke ut slike kule konsepter? Kpkpkpk
Prøvte å søke etter filmer i "Superhero, superheroes" men kom ingenting. Der har du en ny kategori som du kan putte masse filmer i
Kanskje lurt å basere siden på en gigantisk ordbok der du plasserer filmer for hvert ord i boken? GENIOUS!
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Bra iniatiV! kp :O)
Takk for flotte tilbakemeldinger her, mange som har lagt inn ny filmer, det er veldig kult, har endret litt på hva filmen handler om på noen av de som dere har lagt inn så det blir litt letter å søke.
Har putta inn litt filmer om superhelter nå http://movies-about.com/superheroes alternativt kan du søke på super powers http://movies-about.com/super+powers som er filmer som handler mer om vanlige mennesker som får en superkraft.
Hva med en mulighet for å dele filmen med andre? F.eks at man kan klikke på navnet og komme til en egen side for filmen med utvidet info og knapper for å dele på facebook og twitter? Ekstra reklame for siden også da
Sist endret av hosjmeister; 10. september 2011 kl. 19:39.
Kjempe bra side! Jeg la inn et par filmer for å teste, så ut til å virke bra. Men er det ikke mulig å søke etter filmer? Det hadde jo vært greit å kunne søke opp en film du har sett for så å finne lignende filmer. Hvis jeg har sett en litt merkelig film så er det jo ikke så lett for meg å vite hvilken kategori du har lagt den under, det er jo en del å velge i på siden.
Fy søren, dette var genialt! Ser for meg at dette blir standardsvaret på mange tråden om folk som leter etter filmer.
det burde vært mulig og laste opp filmer med bilder når folk laster opp filmer slik at du slipper og søke opp bildene. ellers så hadde det ikke vært så dumt med film trailere
Sitat av kidz Vis innlegg
Det er link til imdb, rotten tomatoes og netflix. bare å trykke på boxen der det står imdb.
Men er sant at jeg kanskje burde tydeligjøre det ved en link under synopsisen også så en skjønner det.
Vis hele sitatet...
Ahh, se der! Bare meg som ser dårlig =p Men du kan sikkert gjøre det tydeligere ja :-)
En side jeg absolutt kommer til å bruke fremover, så lenge den blir oppdatert regelmessig! KP!
Dette var virkelig bra! Angående kritkk så kommer jeg vel egentlig bare på 2 små ting, den teksten under knappene burde som nevnt tidligere endres til en farge som er lettere å lese / se.
Også samme som nevnt ovenfor for sort by knappene
Nyttig side og pent design!
Som nevnt tidligere burde det være mulig å søke på filmer.
Sweet! Veldig grei side, havner helt klart i favoritter.

EDIT: Hvis du samtidig linket til en fungerende torrent til filmene også, er jeg sikker på at siden din få en ganske stor pluss for det. Jeg hadde hvertfall elsket en slik side.
Sist endret av phideph; 10. september 2011 kl. 20:25.
Supre tilbakemeldinger her! tusen takk.
Da har jeg en plan for morgendagen.
Først lage mulighet til å søke på filmer, så kikke på trailermuligheter.
Har tenkt på det før, men er ikke så lett å automatisere prosessen å finne trailere til filmer,
når en søker etter film+år+trailer på youtube finner en ofte ikke traileren øverst, men artige videoer bygget på trailern eller andre ting, men skal sette meg ned å se om jeg kan finne en bra løsning på det.
Så kikke litt på å få lyst opp teksten litt.

hosjmeister: har lagt inn mulighet til å 'like' søk så du kan feks like 'movies about superheroes',
tenkte det er bedre å like selve filmen på feks. imdb der det er litt mer info om filmen. Lurer dog på å legge inn
en like knapp for selve movies-about siden også.

Layzi: fint forslag med torrenter, men tror jeg skal holde siden lovlig så jeg slipper å få politiet på døra
Vet du hva.... jeg tror dette er noe som kommer til å ta av etterhvert. Få fjerna bugsa, akkurat som google gjør meg google+ nå, så blir det en rakett. Innen ett år har du fått bud på sia de med tilbud om MASSE cash Just sayin'.

Nydelig utseende, flott interaktiv side, gode features, ser utrolig bra ut!

Dette er en side jeg kommer til å bruke masse, tenke seg til at du har sett f.eks. fast five også har du lyst på flere filmer i samme genre, gå inn på siden->søk->racing+fast+five f.eks
Vet ikke om det har blitt nevnt, men kanskje adde en funksjon for å søke i serier også etterhvert?
Utrolig kult! Forhåpentligvis slipper vi også tusen tråder om folk som leter etter Weed-filmer !

Kp til deg!
Hva med en bar på høyresiden. Der kan oversikten over de nyeste innlagte filmene stå.
Øverste er de nyeste og nedover.
Driver å lager mulighet til å søke etter filmer nå, kanskje legge inn oversikt over nyeste filmer der så det ikke blir så mye på forsiden? Uansett datt servern plutselig ned akkurat nå. Er hosta hos domeneshop, og hele domeneshop er ser ut til å være nede. Får håpe det kommer opp igjen snart.
Noe jeg syntes hadde vært en bra ekstrafunksjon var om du hadde gjort slik som nevnt tidligere - at man kan søke på filmer.
Når man da søker på en film man liker, så viser siden forslag til filmer som ligner på det man søkte etter.
Deretter kryssjekker siden alle tagsene til filmen du søkte etter og viser filmer med 2 eller flere like tags.

Syntes siden var fet og tror jeg kommer til å bruke denne når databasen blir større og funksjoner som filmsøk osv kommer på plass.
Godt jobba.
Sånn, nå har jeg lagt inn så du kan søke opp filmer, så kan du bare trykke på hva de handler om for å finne andre filmer som handler om det samme temaet. linken til den siden ligger rett under browse all topics og heter search for movies
Kult

fått mange hits fra utlandet? Kan bli riktig populær ivertfall
Har vel bare hatt hits fra freak tror jeg. La den ut for noen dager siden, så tror ikke den er så lett å finne på google ennå, men må få lagt inn en like knapp til hele siden så den kanskje kan spre seg litt.
Awesome side, venta lenge på en slik en! kp til deg!
konge side! KP til deg. Lagra den som bokmerke og er allerede igang med å laste ned the union.

Hehe skal ikke lyve, det første jeg søkte på var "weed" somg a en god del treff
Genial side, bookmarked og KP!

Uten at jeg har lest alle innleggene på tråden, vil jeg bare tipse om at sjanger-søk eller sjanger sortering hadde vert prima!
Ellers var siden gull!

Takk, rett og slett.

Edit: Kunne kanskje lagt inn en "knapp" for hurtig søk på ThePirateBay, med mindre du synest det hadde blitt for "snuskete"
Sist endret av McHoover; 11. september 2011 kl. 16:57.
Genialt konsept. Keep up the good work, kp til deg
Super side. Kommer nok til å bruke den i fremtiden.

Edit: hadde likt en knapp som viser "Yesterday's topic of the day/Yesterday's topic"
Sist endret av jonnis; 11. september 2011 kl. 17:20.
Alternative spellings:
Alcoholics: alcohol addiction
American Football: football
Amnesia: loosing memory memory loss loss of memory
Assassins: hit men hired guns
Vis hele sitatet...
"Hitmen" skrives i ett ord, ikke to. Blir litt feil når man må stave ordet feil for å finne noe.

Ellers bra side. =)
Nå har jeg ikke lest gjennom hele tråden, men hva med å ta med serier også?
Har fikset hitmen, takk for at du sa ifra!
Serier kan en også legge til, kan egentlig bare legge de rett inn.
Var en god ide med yesterdays topic osv, skal implementere det nå.