Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1441
Mener å huske for en tid tilbake at kona til Bill Gates fikk en eller annen pris for å ha startet ett selskap hvor du kunne teste deg for risikoen til å få diverse sykdommer. Bl.a kreft, Alzheimers og div sykdommer man helst ikke vil ha.

Opplegget var at du betalte en sum, fikk ett reagensrør i posten, spytta nedi glasset og sendte det tilbake. Etter noen måneder skal du få svar på hvor stor prosentandel du har på alle disse sykdommene.

Har egentlig aldri tenkt tanken på å spoile livet mitt, men nå i kveld fant jeg ut at en plass må grensa gå. Fikk vite om kreft i nesten alle ledd på tippforeldre, kreft hos oldeforeldre og Alzheimers/demens på begge sider av familien. Mener selv jeg ikke er hypokonder, da jeg kun er hos legen for allergimedisiner og ryggen min. Men er derimot nysgjerrig, og mener det virker å være en fin måte å følge ekstra godt med på lymfeknuter etc. Eller forhindre/redusere sykdommer du allerede er disponibel på. Er ikke så kult å stryke med i en alder av 40 med tre unger, hvis du kunne forhindret det.

Må slenge på at jeg har brukt en time på å prøve å finne denne siden, så om noen allerede vet hva jeg snakker om eller har brukt det før, del linken til nettstedet;-)

Så hva synes dere andre om det å teste seg selv for arvelige sykdommer og sykdommer man kan være disponert på? Vil det ødelegge livet ditt eller forbedre det?
Decodeme er ett av de mest populære, kanskje blant de mest seriøse og.
Kunne tenkt meg å ta en slik selv om den ikke er så nøyaktig.
Takk takk!
Den så relativt proff ut, er veldig mye rart man ikke behøver å sende DNAet sitt til.