Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1423
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Jeg har en Irsk arbeidkollega som vil reise til norge på ferie. Hun fortalte at hun skulle reise med sin mor og se alle de vakre fjordene vi har. Men hun ville reise til Rygge flyplass (ryanair er billig vettu).

Er det noe som er verdt å se på den siden av landet. Det jeg antar at hun vil se er sognefjorden o.l.

Så da er vel spørsmålet. Hvor ville du anbefalt henne å dra?

Takker for alle svar
vel, rygge er ved moss. Og der er det absolutt ingenting å se (bor der) Men hun kunne jo dratt inn til Oslo, selvom det skikkert er kjedelig. Hvis hun vil se det vakre norske landskapet så anbefaler jeg en tur med hurtigruten selvom dette er veldig dyrt, det er uforklarlig Må oppleves!
Det er jo ikke langt fra Rygge til Tønsberg, Norges eldste by. De kan f.eks ta en tur for å se Slottsfjellet.
(Bare pass på å ikke dra dit i tiden 14-16 juli. Da er det en stor festival der.)

http://www.valenweb.no/img/slottsfjell.jpg

Eller hva med en båttur i Oslofjorden?
Hvis hun ville se typiske norske fjorder ville jeg anbefalt hun å dra til vestlandet og ikke Moss.
Sist endret av KreaDep; 7. juli 2011 kl. 14:06.
Hvorfor ikke få med seg Lofotveggen, svolvær og Henningsvær? Går fly Bodø-Svolvær, lei bil for 2 dager Evy sykkel. Er en av de vakreste stedene på jord!
Klart dama må dra til Slottsfjellet, fremdeles dagsbiletter til torsdagen igjen. Tror det er ganske unikt for en Ire å oppleve en festival på et fjell i unike omgivelser.

Buss fra Rygge til Moss havn.
Ferje fra moss- Horten.
Buss til Tønsberg.(overnatt på vandrehjem på Bolærne øy, går shuttelbåt relativt ofte.)

Så ville jeg tatt toget til Drammen, videre med Bergens banen (kanskje hoppe av ved Finse og sykle litt) til eh, ja, Bergen.(kul by!)
Derifra er veien kort til fjordene enten via Hurtigruten, eller NSB, Flåmsbanen(?).
Oslo kunne en ta på tilbaketuren hvis man fikk tid..
Norsk kultur I verdal, vømmøl og rånere.
Trondheim, drikke karsk å snuse som faen!
Finnmark? Evt leie bil å kjøre gjennom finnmark å avslutte med honningsvåg å nordkapp.
Kragerø! Idyllisk om sommeren:-)
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
eller kanskje Gjøvik og lete etter et søskenbarn?

OT

Be henne sponse på seg noen hundrelapper ekstra i flyreisen så hun lander ved stavanger/bergen, deretter leie en bil og kjøre selv og se på fjordene? det koster uansett ikke all verden å fly med noe annet enn ryanair heller
Ryan Air flyr også til Haugesund, men dessverre bare fra Stansted, London. Om Ryan Air flyr fra Irland og dit kan jo det være en mulighet.

Haugesund er ikke akkurat verdens navle, men er ikke så langt fra Lysefjorden med Prekestolen og slike ting.
Hvis hun vil se rå vakker natur og flotte fjell uforstyrret av andre turister, så er Gryllefjord i Torsken kommune i Troms definitivt plassen hun bør dra.
Sitat av drugly Vis innlegg
Finnmark? Evt leie bil å kjøre gjennom finnmark å avslutte med honningsvåg å nordkapp.
Vis hele sitatet...
støtter den litt

kom til Finnmark, men for guds skyld, ikke dra oppover til kauto/karasjok/vadsø osv..
Dra nedover mot troms kysten, lei deg båt, det for du leid på de meste kyst plassene, også drar dere og ser fjordene, og hva Norg-Norge har og tilby, ikke sitt i Trondheim og se på folk drikk og spy, og snakke et forferdelig dialekt, dra oppover mot Nord - Norge sine kyster, du vil ikke selv angre.

Anebfales ++
Sist endret av justastonedhuman; 7. juli 2011 kl. 21:54.