Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1858
Har nå mitt femte(?) HK som "funker" i forhold til de andre jeg har hatt, men den får jeg ikke no videosignal på. Det er en Asus P8H67-MPro, jeg hadde den for litt lenge siden, men da funka den med en gang. Så jeg tenkte jeg skulle spille litt og teste den innebygde GPU'en, da gikk jeg på intels side og lasta ned driver der. Når det ble installert, ble skjermen helt svart, jeg freaka , venta litt og så skrudde jeg av pc'en. Så jeg gikk inn på biosen og inn på windows greia og gikk tilbake til før jeg installerte drivern. det funka en liten stund, men så blei den svart igjen og det funka aldri igjen. Sendte den og fikk tilbake penga.
Kjøpte nytt, MSI, defekt, skrudde seg av og på. penga tilbake.
Fikk igjen det første kortet jeg kjøpte, gigabyte p67, som skrudde seg av og på og det gjorde den da jeg fikk et nytt et og. kjøpte no billigere fra gigabyte, h67 samme skjer der og. sender det tilbake nå.


Tilbake til situasjonen nå. Jeg har testa på to tv'er, med både skjermkort og det på HK, prøvd med avi og hdmi. Brukt høyttaler for å sjekke om den booter riktig, fail. MemOK lyser rødt. Har sjekka uttallige ganger om alt sikker riktig eller er på; 24-pin, cpu-pin, kabler sitter riktig og ordentlig i. bruker to pci kabler på 5870'en. Prøvd begge ram'ene

Det jeg sitter med nå innni kabinettet:

HK: ASUS P8H67-Mpro
GPU: XFX 5870,
RAM: Crucial 2x2gb pc3 10600, 2x2gb Corsair XMS3 PC3 12800 (bruker dem ikke samtidig!)
PSU: NZXT HALE 90 Series 650W PSU
HDD: Samsung Spinpoint f3 1tb


Så, det eneste som har "funka" er asus, så det jeg gjør nå er å kjøpe en ny PSU, Corsair CX V2 600W(holder den til et 5870 kort?), ny HDD, Samsung F3 500gb
Jeg ser ikke noe om hvilken CPU du har?

5870 har 500W som anbefalt PSU. Så 600W skal da holde det
Når du er i tvil så kan du alltids ha denne i bakhodet som en hjelp
http://www.corsair.com/learn_n_explore/?psu=yes

Ang problemet ditt:

Prøv å start i minimumsconfig. Du burde også holde inne MemOK til den slutter å lyse.
Mr. D's Avatar
Trådstarter
Selvfølgelig! glemte CPU

i5 2500k

Sitat av Ruudi Vis innlegg

Prøv å start i minimumsconfig. Du burde også holde inne MemOK til den slutter å lyse.
Vis hele sitatet...
Trykker jeg MemOK etter jeg har starta pc'en skrur den seg av med en gang og rebooter. da blinker lysa og etter en stund skrur den seg av igjen og så på og så igjen, og sånn fortsetter det
Sist endret av Mr. D; 23. juni 2011 kl. 23:01.
Og om du har PCen av også trykker på den?

Test også denne minimumsconfigen
Mr. D's Avatar
Trådstarter
har alltid hatt minimumsconfig skjer ingenting hvis jeg trykker MemOK når pc'en er av....
Du skal holde den inne til den begynner å blinke..

Da må du prøve å flashe BIOS og eller resette CPU.
Mr. D's Avatar
Trådstarter
yea yea, jeg holdt den inne og, loooooooool

flashe bios hørtes ikke dumt ut

garantien blir vel ikke borte vis jeg flasher?

men faen, jeg får jo ikke gjort det når jeg ikke får sett en dritt på den dritt pc'en
Får du ikke sett BIOS engang?

Og nei, garantien stikker ikke


Når du tester RAM, bruker du da 1 og 1 brikke?
Etter det så må du bruke 2. Da av samme brikker.

Funker heller ikke det så må du prøve å resette CPU.
Mr. D's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Får du ikke sett BIOS engang?

Og nei, garantien stikker ikke


Når du tester RAM, bruker du da 1 og 1 brikke?
Etter det så må du bruke 2. Da av samme brikker.

Funker heller ikke det så må du prøve å resette CPU.
Vis hele sitatet...
Får ikke sett BIOS...

bruker 1 og 1 brikke av corsair og crucial. får prøve å bruke 2 brikker av hver da.

hater å resette CPU, du skulle visst hvor mange ganger jeg har gjort det! arghhhhhhhhh
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Slutt å send inn hovedkortene dine. Finn heller ut av hva du gjør galt. Feilraten på hovedkort er på omlag 2% og inkludert i disse prosentene er det nok mange hovedkort som faktisk kun har minimale feil. At du skal ha fått hele fem defekte kort er rett og slett umulig.
Mr. D's Avatar
Trådstarter
vel. problemet lå ikke i hverken PSU'en eller HDD'en. Er det noen som bor i nærheten av Lillestrøm som kan hjelpe meg. Noen som har en sandy bridge pc som fungerer, som jeg kan feilsøke med?

Sitat av 83leo Vis innlegg
Slutt å send inn hovedkortene dine. Finn heller ut av hva du gjør galt. Feilraten på hovedkort er på omlag 2% og inkludert i disse prosentene er det nok mange hovedkort som faktisk kun har minimale feil. At du skal ha fått hele fem defekte kort er rett og slett umulig.
Vis hele sitatet...
Hvor har du fått det fra? MSI'en kan ha vært min feil, der tukla jeg veldig mye med vannkjølern min som kan ha ødelagt sokkelen, det var det som var feil på den(Det er et helvete å sette på vannkjøler!(fikk ikke penga tilbake på den da)

Penger vil bli inkludert om du er villig til å hjelpe meg

den var ikke retta mot deg 83leo, men de som kan hjelpe meg med å feilsøke
1. Mener du DVI->HDMI? (Andre veien rundtom?)
2. Vurdert å sjekke at LEDNINGEN ikke er problemet?

Har samme problem med en tv her.. HDMI->DVI funker fett på laptop, men kobler jeg inn stationær eller PS3 funker det rett og slett ikke..! Er et par forskjellige DVI kabler om jeg ikke husker feil..!

Kjører TV'n på MERE enn 60Hz?
Mr. D's Avatar
Trådstarter
TV'ene er 100Hz og 200Hz. den ene hdmi'en er 1.4 eller hva det er(3D støtte) den andre er en helt vanlig HDMI. Ja, det ble en liten blanding av DVI og VGA. har prøvd alt, still nothing.

Men det med laptopen. hva må du bruke for å få den til å funke?
Hvordan gikk det med RAM testinga?

For å oppsumere:

Test 1 brikke.
Test 2 brikker fra samme merke. 1 i A1 og 1 i B1.

Også bytter du om merkene.
Laptoppen vet jeg ikke hvorfor funker, den kjører HDMI fra maskin og DVI inn på TV. Men sjekk at tven din ikke kjører på allt for høy Hz enn det innebydge grafikk kortet ditt kjører på, kan være et problem. Vet ikke hvilken TV du har Sto på hovedkortet 60Hz mener jeg.

Jeg ville prøvd å kontaktet kunde support på først TV også for grafikkkort leverandør og spurt hvilke HDMI kable de støtter. For jeg vet at Out of the box gen1 ps3 klart å kjøre på denne tvn min som har kun DVI inngang.
Mr. D's Avatar
Trådstarter
Problem ligge i HK. Kan ikke se for meg noe annet. 5870 støtter jo 100hz, definitivt. Så jeg tror ikke problemet ligger der

Sitat av Ruudi Vis innlegg
Hvordan gikk det med RAM testinga?

For å oppsumere:

Test 1 brikke.
Test 2 brikker fra samme merke. 1 i A1 og 1 i B1.

Også bytter du om merkene.
Vis hele sitatet...
Ingen endring, men det står på bruksanvisninga at om MEMok lyser, så støtter er ikke ram'en compatible med HK. Det er jo feil. HK støtter 1333mhz. så jeg trykka MEMok. PC slår seg av og på og av igjen også lyser den igjen.
Problemet må absolutt ikke ligge i HK.

Hører snakk om å teste med div. kabler osv., men du sier at du ikke kommer i BIOS? Du hører ingen lyder når maskinen starter opp? Poster ikke maskinen kan du glemme alt som heter skjerm og kabler ihvertfall.

Fortell også om det lyser/blinker noe på hovedkortet.

Vær veldig nøye med å være konkret og beskrivende mtp. hva som skjer når du prøver å starte maskinen.

EDIT: Jeg beklager om det jeg spør om er besvart allerede, men tråden er litt rotete.
Sist endret av httpwhat; 30. juni 2011 kl. 15:06.
Mr. D's Avatar
Trådstarter
Nå begynner den å reagere som de andre HK'ene som jeg hadde. Når jeg trykker MEMok

Hva mer skal jeg si?

Sitat av httpwhat Vis innlegg
Problemet må absolutt ikke ligge i HK.

Hører snakk om å teste med div. kabler osv., men du sier at du ikke kommer i BIOS? Du hører ingen lyder når maskinen starter opp? Poster ikke maskinen kan du glemme alt som heter skjerm og kabler ihvertfall.

Fortell også om det lyser/blinker noe på hovedkortet.

Vær veldig nøye med å være konkret og beskrivende mtp. hva som skjer når du prøver å starte maskinen.

EDIT: Jeg beklager om det jeg spør om er besvart allerede, men tråden er litt rotete.
Vis hele sitatet...
Rotete er den vel ikke. Ja, MEMok lyser. HK lyser grønt.

Når jeg starter opp

Alt virker normalt når pc'en starter opp(Gpu'en høres ut som en turbo når den starter). På tv'en så hviser den at den får inn signal, på hjørne står det "kobler til..." og så kommer det"ikke signal, sjekk kabler bla. bla. bla. osv." jeg lar den stå en stund, men ingenting skjer

Men kobler jeg til vga, så viser den ikke noe tegn til singal
Sitat av Mr. D Vis innlegg
Når jeg starter opp

Alt virker normalt når pc'en starter opp(Gpu'en høres ut som en turbo når den starter). På tv'en så hviser den at den får inn signal, på hjørne står det "kobler til..." og så kommer det"ikke signal, sjekk kabler bla. bla. bla. osv." jeg lar den stå en stund, men ingenting skjer

Men kobler jeg til vga, så viser den ikke noe tegn til singal
Vis hele sitatet...
Men POSTer maskinen? Det skal nemlig pipe ganske kort idet du har startet maskinen. Piper det ikke, eller kommer det andre pipekoder, kan det gi info om hva som er galt.

Sitat av Mr. D Vis innlegg
Ja, MEMok lyser. HK lyser grønt.
Vis hele sitatet...
OK. Det er vel forøvrig DRAM-LEDen som lyser, ikke MemOK.

Fra manualen din, 1.11, om 'MemOK! switch':
During the tuning process, the system loads and tests failsafe memory settings. It takes about 30 seconds for the system to test one set of failsafe settings. If the test fails, the system reboots and test the next set of failsafe settings. The blinking speed of the DRAM_LED increases, indicating different test processes.
Vis hele sitatet...
Så du hadde trykket på MemOK og maskinen restarter etter litt. Hvor lenge har du latt den gjøre det? Jeg regner med at du har testet dette med flere brikker og kun en i av gangen (?).
Sist endret av httpwhat; 30. juni 2011 kl. 16:25.
Mr. D's Avatar
Trådstarter
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Men POSTer maskinen? Det skal nemlig pipe ganske kort idet du har startet maskinen. Piper det ikke, eller kommer det andre pipekoder, kan det gi info om hva som er galt.



OK. Det er vel forøvrig DRAM-LEDen som lyser, ikke MemOK.

Fra manualen din, 1.11, om 'MemOK! switch':


Så du hadde trykket på MemOK og maskinen restarter etter litt. Hvor lenge har du latt den gjøre det? Jeg regner med at du har testet dette med flere brikker og kun en i av gangen (?).
Vis hele sitatet...
Det piper ikke når den starter.

Har testet det med alle brikkene og i alle slot'ene. OG kun en brikke av hvert slag.

Når jeg trykker MEMok så rebooter den 2/3 ganger før den booter opp sånn den pleier(til Dram-leden lyser konstant)
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Har du prøvd oppsettet på en vanlig PC-skjerm?
Mr. D's Avatar
Trådstarter
har ikke vanlig pc-skjerm. kommer sannsynligvis ikke til å ha noe å si
Poster den ikke er det jo definitivt noe galt. Jeg setter en 11-kroning på at du har en fucked CPU, men det er bare gjetning egentlig.

Lån andre komponenter av venner og kjente og kryssbytt til du blir grønn. Sjekk at CPUen ikke har bøyde pins. Bytt kabler. Ta ut BIOS-batteriet og sett det på plass igjen. sjekk at det ikke er brent i noen av hullene ned til 24- og 8-pins ATX-kontaktene som går fra PSUen din. Ta ut hovedkortet av maskina og sett det i på nytt.

Du kan jo også jumpstarte PSU, bare for å se om den er OK liksom. Clear CMOS også.

Det eneste du nesten kan konkludere med etter å ha sendt inn HK x antall ganger, er at det ikke er der feilen ligger. Få tak i en random PSU først (du trenger ikke en stor for å starte opp maskinen).

----

Maskinen skal kunne poste uansett om du har tilkoblet av skjerm eller ei.
Har tenkt på det med CPU'en. Men har vært så naiv. Også har jo komplett sånne test folk som tester om det virkelig er noe galt med HK, kan CPU'ens piner ødelegge HK'et sitt? Men har ikke CPU'en høl og ikke piner? HK har jo pin'er

Har prøvd å cleare CMOS. Til ingen nytte..

Har allerede to PSU'er så det er nok ikke noe med det.

JEG kjenner INGEN som har sandy bridge PC. er ikke akkurat en pc by, Lillestrøm, men mere konsoll by......
Sist endret av Mr.D2; 30. juni 2011 kl. 18:53.