Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2234
Hei,

Jeg har litt problemer nå. Av en eller annen grunn så kan jeg ikke logge på nettbanken min. Da jeg skal logge på så får jeg beskjed om
"Bruk BankID ifra -- Terragruppen AS, Eller Postbanken.

Uansett hva jeg velger, så hopper den automatisk tilbake på "Velg", og jeg får ikke logget meg inn.

Noen som vet hva dette betyr? Er det fordi jeg bruker safari?

Har søkt men ikke funnet noe.
Har dette noe med mega DDoS av Visa og mastercard kanskje?
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av perols_ Vis innlegg
Har dette noe med mega DDoS av Visa og mastercard kanskje?
Vis hele sitatet...
Tenker du på om noen har forsøkt å benytte seg av kontoen?
I hate Theater.
Henrik-Vanger's Avatar
Trådstarter Donor
Aha..............

Takk skal du ha!

Skal rote meg i banken i morgen.
Faen. Sparebank1 nettbank funker heller ikke.
Ikke DnbNor heller. Etter masse prøving kommer jeg til frem siden, men ikke lenger.
disse Anonymous må ha noen skikkelig gode bot nets for å ta ned disse sidene...

Viss dette fortsetter lenge nok komme master card til å sette PR folka sine i sving, skifte logo osv...

Siden de fleste aviser omtaler dette angrepet som "hacked" så begynner folk å tvile på sikkerheten til nettbanken derest og sakser kortet, til nå fungerer de kjempeflott.
Syns det er meningsløst å gjøre noe slikt, enn om det er noen som på død og liv trenger pengene sine som er i banken.
da går de i banken å tar de ut.
Sitat av fatboyjim Vis innlegg
Syns det er meningsløst å gjøre noe slikt, enn om det er noen som på død og liv trenger pengene sine som er i banken.
Vis hele sitatet...
Kanskje dette er en pekepinn på at vi absolutt ikke bør avskaffe kontanter og heller ikke stole såpass mye som vi gjør på de systemene vi bruker til dagen?

For det har jo og vært en diskusjon. Så ser vi hva som skjer med systemene når et fåtalls tusen mennesker utrykker sin misnøye med enkle midler via intenett. Det òg gjorde at dette ikke på noen måte var meningsløst.-
Så lenge lønna mi kommer på fredagen gjør det meg fint lite. Hvis ikke må jeg bare ta et litt ufrivillig slag for ytringsfriheten>.<
Sitat av pidget Vis innlegg
Kanskje dette er en pekepinn på at vi absolutt ikke bør avskaffe kontanter og heller ikke stole såpass mye som vi gjør på de systemene vi bruker til dagen?

For det har jo og vært en diskusjon. Så ser vi hva som skjer med systemene når et fåtalls tusen mennesker utrykker sin misnøye med enkle midler via intenett. Det òg gjorde at dette ikke på noen måte var meningsløst.-
Vis hele sitatet...
Jo, det er jo en fin pekepinne på at vi bør ha kontanter.

Men hvilket system er det du snakker om og hvilken misnøye er det?
Jeg kommer inn.. Ørskog Sparebank, terragruppe
Sitat av perols_ Vis innlegg
disse Anonymous må ha noen skikkelig gode bot nets for å ta ned disse sidene...

Viss dette fortsetter lenge nok komme master card til å sette PR folka sine i sving, skifte logo osv...

Siden de fleste aviser omtaler dette angrepet som "hacked" så begynner folk å tvile på sikkerheten til nettbanken derest og sakser kortet, til nå fungerer de kjempeflott.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke et vanvittig nettverk for å kunne ta ned en side, og jeg tror heller ikke at Master Card lider noen umiddelbar nød nå som angrepene pågår, men det er vel noen som ser for seg at de skal revolusjonere verden... Og jeg tror vi med ganske stor sikkerhet kan si at angrepene på VISA og Master Card har lite med trådstarters problem å gjøre. Noe mer naturlig svar er nok at nettbanken er under vedlikehold eller at noe rett og slett bare er feil.
Var ikke noe problem å logge på DNB igår.
Det hva store problemer hos meg og logge inn i går kveld. Men nå funker det igjen.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Du trenger ikke et vanvittig nettverk for å kunne ta ned en side, og jeg tror heller ikke at Master Card lider noen umiddelbar nød nå som angrepene pågår, men det er vel noen som ser for seg at de skal revolusjonere verden... Og jeg tror vi med ganske stor sikkerhet kan si at angrepene på VISA og Master Card har lite med trådstarters problem å gjøre. Noe mer naturlig svar er nok at nettbanken er under vedlikehold eller at noe rett og slett bare er feil.
Vis hele sitatet...
Nei, det er rett og slett et imageboard som ser for seg at de skal kuke rundt med folk rett og slett fordi de synes det er artig. De stemte også på lano-ungen mikael og rick astley til mtv awards. Dette er kun trolling på et litt høyere nivå enn å poppe inn her og spør om hjelp til overdoser. 'I did it for the lulz' som de sier. Sikkert effektivt også ettersom det sikkert er mange som er en tanke irritert over dette.