Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2840
Hei, har tatt Blå Valium og Lyrica i de siste dagene og må si når du kombinerer dette får du en veldig god mini-
eufori.

Har noen andre her blandet disse to preparatene? Isåfall, hva synes dere?
Er bare nysjerrig egentlig.

Og for de som lurer, jeg pleier og ta ca 150mg Valium og rundt 300mg Lyrica hvergang jeg ruser meg på Blå Valium.
150 mg valium? 15 tabletter???

Håper du mener 15mg..
Sitat av Purgatorio Vis innlegg
150 mg valium? 15 tabletter???

Håper du mener 15mg..
Vis hele sitatet...
Nei jeg har veldig stol toleranse for piller. Jeg kan ver rusfri i 2-3 månder og må uansett poppe i meg mange piller for og få rus. Untatt Oxycontin og sånn da.
Toleranse eller ei, dette er en oppskrift på store problemer. Alt for mye diazepam.
Kommer til å bli en lang nedtrapping eller en helvetes cold turkey hvis dette er doser du tar hver dag.

Jeg synes abstinensene jeg fikk av Lyrica var minst like ille som de fra benzodiazepiner, så anbefaler å ikke bruke dette hver dag.

Men enig i at Lyrica + Benzo er en av de deiligste komboene! En joint hadde toppet opplevelsen
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Kommer til å bli en lang nedtrapping eller en helvetes cold turkey hvis dette er doser du tar hver dag.

Jeg synes abstinensene jeg fikk av Lyrica var minst like ille som de fra benzodiazepiner, så anbefaler å ikke bruke dette hver dag.

Men enig i at Lyrica + Benzo er en av de deiligste komboene! En joint hadde toppet opplevelsen
Vis hele sitatet...
Takk for tipset! Men jeg ruser meg ikke hverdag. Er bare av og til når jeg får tak i noe stoff til en god pris. Sitter ikke hjemme hverdag ruset på piller

Jeg har bare stor toleranse for piller og jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg tåler så mye. Og for de som kommer til og spør: Ja, alt jeg ruser meg på er ekte varer. Jeg kjøper aldri løse piller. Alltid apotekvarer.
Holder meg også til apotekvarer når jeg først skal ruse meg nå for tiden! Da vet man hva man får og hva man kan forvente

Var noen år jeg ruste meg ukritisk på alt jeg fikk tak i og det er ikke en livsstil jeg vil tilbake til!
Har brukt beroligende i et kvart århundre,og vil nok neppe klare å komme meg av det.Har i perioder brukt høye doser,men nå har jeg skjerpet meg og holder meg til avtalt dosering.Vil bare på sidelinja advare mot Lyrica.Har gått litt av og på det i firedobbel dosering,og det er knallhardt å kutte ut på dagen.
Sitat av Chip Charley Vis innlegg
Har brukt beroligende i et kvart århundre,og vil nok neppe klare å komme meg av det.Har i perioder brukt høye doser,men nå har jeg skjerpet meg og holder meg til avtalt dosering.Vil bare på sidelinja advare mot Lyrica.Har gått litt av og på det i firedobbel dosering,og det er knallhardt å kutte ut på dagen.
Vis hele sitatet...
Synes du Lyrica eller Benzo er verst å slutte med?
Spurte du virkelig om det er værst å slutte med lyrica eller benzo? Svaret er benzo. For alle som svarer noe annet har ikke opplevd benzoabstinenser.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Synes du Lyrica eller Benzo er verst å slutte med?
Vis hele sitatet...
Mente at Lyrica er vanskelig å slutte med.Har aldri prøvd annet enn å redusere forbruket av benzo ved hjelp av antidepressiva.Etter det jeg leser her er det nok mye verre å kutte ut benzo.Håper jeg aldri må gjennom det etter halve livet på Sobril og Valium.
Anonym bruker
"Digital Nattravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lyrica(Pregabalin) kan gi kraftige abstinenser. Lillebroren Neurontin(Gabapentin) er mye tryggere og bruke, men gir ikke samme rus effekt. Personlig får jeg veldig god effekt av små doser Neurontin(C preparat) så valgte det fremfor Lyrica selvom legen var villig til å skrive ut Lyrica som er et B preparat.

Anbefaler deg sjekke ut denne videoen: youtube.com/watch?v=8fc8sXWopBs BBC's "Belfast’s Pregabalin Addiction | Drugs Map of Britain"
Sitat av Sondre Vis innlegg
Spurte du virkelig om det er værst å slutte med lyrica eller benzo? Svaret er benzo. For alle som svarer noe annet har ikke opplevd benzoabstinenser.
Vis hele sitatet...
Ro deg ned a gutt. Har vært gjennom abstinenser på begge deler, benzo sendte meg på avrusning.
Har i ettertid lekt litt med Lyrica under sprekker og synes abstinensene kommer jævlig kjapt og ligner veldig på benzoabstinenser både fysisk og psykisk.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Sondre Vis innlegg
Spurte du virkelig om det er værst å slutte med lyrica eller benzo? Svaret er benzo. For alle som svarer noe annet har ikke opplevd benzoabstinenser.
Vis hele sitatet...
Min erfaring er motsatt, Lyrica var hundre ganger jævligere å slutte med. Folk er forskjellige.
Enig med Vennlig Lodde over. Tror faktisk Lyrica har potensialet til å gi enda verre abstinenser enn Benzo om man går lenge på høye doser. Og det skal mye til..!
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lyrica er ikke en behovsmedisin som benzo kan være, og det blir dermed vanskelig å sammenligne disse to. Jeg antar for øvrig abstinensene har sammenheng med at lyrica oftere blir brukt forordnet fra lege med faste daglige og etterhvert ekstreme doseringer, mens at mange bruker benzo uten et fast, daglig regime.
Dersom man går på lyrica fast fra lege i noen år, vil det være verre å gå av enn benzo brukt her og der over samme perioden, kjøpt av en rc-dealer
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Innlegget over stemmer godt med min erfaring. Brukte Lyrica med god effekt mot angst i noen måneder ved behov, altså ikke sånn legemiddelprodusenten ønsker at man skal innta dem. Jevnlige pauser mellom større doser. Bestemte meg for å høre på legen/pakningsvedlegget, og etter tre uker med daglig bruk forsvant effekten, jeg trappet ned og fikk ekstreme abstinenser som varte ca 10 dager. Ved angstplager og mtp. homeostase/toleransebygging, er det egentlig noe som tilsier at Lyrica ikke kan brukes ved behov? For meg føles det ut som noe produsentene finner på for å selge uhorvelig mye mer medisiner. Skulle gjerne sett forskningsmessig belegg for dette.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Innlegget over stemmer godt med min erfaring. Brukte Lyrica med god effekt mot angst i noen måneder ved behov, altså ikke sånn legemiddelprodusenten ønsker at man skal innta dem. Jevnlige pauser mellom større doser. Bestemte meg for å høre på legen/pakningsvedlegget, og etter tre uker med daglig bruk forsvant effekten, jeg trappet ned og fikk ekstreme abstinenser som varte ca 10 dager. Ved angstplager og mtp. homeostase/toleransebygging, er det egentlig noe som tilsier at Lyrica ikke kan brukes ved behov? For meg føles det ut som noe produsentene finner på for å selge uhorvelig mye mer medisiner. Skulle gjerne sett forskningsmessig belegg for dette.
Vis hele sitatet...
Er vel mer at man skal ta det jevnlig for at du skal bygge toleranse. Dette siden pasienter som tar det får en del bivirkninger de første dagene. De bivirkningene er det vi freaks kaller rus.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bivirkningen for meg var hvertfall angstfrihet, på så lite som 50 mg. Ingen rusopplevelse i det hele tatt, bare som en lav dose annet beroligende; senkede skuldre, redusert grubling og stress. Opplevde det samme med benzodiazepiner, så fort jeg tar de daglig kommer toleransen og fjerner den angstdempende effekten, med doseøkning som resultat uten pauser. Kan forstå om det er annerledes hvis det brukes mot epilepsi eller nervesmerter, som vel er hovedindikasjonene til Lyrica.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lyrica(Pregabalin) kan gi kraftige abstinenser. Lillebroren Neurontin(Gabapentin) er mye tryggere og bruke, men gir ikke samme rus effekt. Personlig får jeg veldig god effekt av små doser Neurontin(C preparat) så valgte det fremfor Lyrica selvom legen var villig til å skrive ut Lyrica som er et B preparat.

Anbefaler deg sjekke ut denne videoen: youtube.com/watch?v=8fc8sXWopBs BBC's "Belfast’s Pregabalin Addiction | Drugs Map of Britain"
Vis hele sitatet...
Skal søke etter den videoen.(Fikk ikke opp linken).Fikk for øvrig begynne med Neurontin.Noe som gjorde at Lyrica-abstinensen forsvant.Enig med din beskrivelse.Bruker 3600mg daglig og får ingen nevneverdig rus av den.Skrevet ut mot kroniske smerter.

Sitat av Chip Charley Vis innlegg
Skal søke etter den videoen.(Fikk ikke opp linken).Fikk for øvrig begynne med Neurontin.Noe som gjorde at Lyrica-abstinensen forsvant.Enig med din beskrivelse.Bruker 3600mg daglig og får ingen nevneverdig rus av den.Skrevet ut mot kroniske smerter.
Vis hele sitatet...
Søkte opp og så den videoen fra Belfast i går.Jeg gikk på Lyrica fra høsten 2007 til januar 2013.Siste halvannet år misbrukte jeg preparatet.Trodde jeg var alene i verden med å ha det så vondt når jeg gikk tom.Betrodde meg bare til min søster som også hadde fått det,men kuttet ut.Hun mente det var som å ta et glass champis midt på blanke formiddagen.På den tiden trodde legene at det ikke var vanedannende og kunne misbrukes.Min lege var mest opptatt av hva Helfo ville si om overforbruket.Kuttet ut da jeg ikke turte å be om ny resept.Selv om jeg da fikk Sobril,Paralgin og Ketorax ble jeg ikke frisk igjen før jeg tilfeldigvis fikk Neurontin.En medisin jeg har stått på frem til nå.Skal aldri putte i meg en eneste Lyrica igjen,
Sist endret av Chip Charley; 24. november 2019 kl. 16:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.