Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 6561
Hei.

Jeg og noen venner har lyst å begynne med UE i bodø?
Vi bor i rønvika hvis noen vet hvor det er og det må være i sykkelavstand.

Har sett på denne tråden og lurer på hvor det er:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=168055


[COLOR="Red"]VÆRSÅSNILL OG IKKE SLETTE DENNE TRÅDEN OG![/COLOR]
jeg bor i rønvika også, hvor gamle er dere? :P
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
13 år, går du på saltvern?
Hvis du bor i rønvika burde du jo skjekke ut bunkersene i nærheten.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Vet, bunkersene bak nps eller tyskerhaugen som vi kaller det. Er ikke akkurat noe nytt. ;p
Ja, også de som er på turløypa som går mot grønnåsen (i nærheten av rønvikjordet)
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Er litt usiker på hvor det er? Kan du kanskje finne det i google maps?

Du, siden du vet så mye om bodø og omegn hvor bor du ?
Her i området. Det er turvei der i området, og noen bunkere der.

Er fra Bodø, men flyttet til Trondheim for et år siden.
Sist endret av naxoz; 5. juni 2011 kl. 02:53.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Ja, vi var der i område igår og gikk i noen bunkerser. Var egentlig ikke noe spess men vi fant litt tøft graffiti og en liten bygning/hus hus som vi gikk inn i. ^^
Sist endret av HuskaIkke; 5. juni 2011 kl. 02:55.
ALSTAD FTW!!
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av oksygen Vis innlegg
ALSTAD FTW!!
Vis hele sitatet...
??????????
er 15, går på saltvern også
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Sitat av sikk1996 Vis innlegg
er 15, går på saltvern også
Vis hele sitatet...
Hvilken klasse, jeg går i 8a ;p
Shady Banana
Quix's Avatar
Trodde dette var en UE tråd, ikke en sosial gathering for Alstad
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Okeida, en god ide til brea UE steder i bodø?
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Hei, lurer på om det er noen som har vært på UE i bodø gamle svømmehall?
Vet iallefall at alarmen ble utløst flere ganger fra den gamle svømmehallen i russetiden, 2 vektere og 3 tjenestemenn fra Politiet måtte komme for å ordne opp... Men flere jeg kjenner som har vært inne der, og det skal visst ikke være noe problem å komme seg inn fra baksiden en plass, aner ikke hvor.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Har selv vært der inne et par ganger. Egentlig ikke så veldig interessant. Viste ikke at det var folk fra ungdomstrinnet på freak.no her, eller jeg var jo medlem her når jeg gikk på ungdomskolen på saltvern. Men, interessant uansett - UE hadde vært tøft her.
Ganske sikkert på at de plassene i tråden du linket til er på nordsia. Men spørs om ikke alle plassene er brent ned i de brannene som var der for en stund siden
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Okei, jeg og noen venner har vært og sjekket. Og det er en åpen plass på baksiden av svømmehallen, men vi lurer på hvilken type alarmer det er? Hadde ikke vært noe særlig og kommet hjem med politibil. -.-

Noen som vet om andre ue plasser i Bodø område. eventuelt bilder?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sist jeg var der, så var det ingen alarmer. Bare noe med et rødt lys i taket, men var ikke noe kamera. Gikk gjennom et vindu noen andre hadde knust. Hørte aldri no politi heller.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Okei, gikk du no langt inn eller?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
nja bare med det bassenget egentlig. Venner har vært enda lengre inn og kom aldri noe politi. Men var et år siden dette omtrent da, så har vell forandret seg siden da.
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Trådstarter
Okei. Får vel få med meg noen venner og gå inn og se. Skal prøve og få tatt noen bilder. ;p
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kom meg inn i gamle bybasenget idag. 1 time senere myldret det av sec biler osv... Synd de monterer alarmer der. ; )
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Hei.

Jeg og noen venner har lyst å begynne med UE i bodø?
Vi bor i rønvika hvis noen vet hvor det er og det må være i sykkelavstand.

Har sett på denne tråden og lurer på hvor det er:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=168055


[COLOR="Red"]VÆRSÅSNILL OG IKKE SLETTE DENNE TRÅDEN OG![/COLOR]
Vis hele sitatet...
Hei,

av hensyn til stedet og hærverk ønsker jeg dessverre ikke å poste stedets lokasjon på nettet. Håper du forstår dette
▼ ... over en måned senere ... ▼
noen som vet om det er alaramer/camera i det gamle bryggerie i bankgata? vet det er auksjons hus i ene del, men tenker på selve bryggeriet : )
Under moloen/bryggen i Bodø er det veldig mye rart. En tid tilbake var det folk som bodde i tunneller under bryggekanten. Har også hørt om kloakkrør som går fra sentrum-rønvika. Uten at jeg vet noe mer om det. Vært i bunkerne på grønnåsen? Er en inngang til bunkeren på baksiden av Nilsson Jensvoll, noen meter i skogen fra en snarvei. Lett å finne. Have fun! Vær forsiktig..
Er noen bunkere i skogen bak caravansenteret på Tverlandet, og en del mellom bo og servicesenteret og høgåsen. Turte selv aldri gå innom, men har noen turer i skogen etter skulking på skolen hva bryggeriet angår, så er vell mestparten der lager for auksjonshuset.

Høres forresten veldig interresant ut, og jeg kan sikkert være med noen om det passer med tiden jeg er i bodø

@UENorge, hører du til i Bodø-området?
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
Er noen bunkere i skogen bak caravansenteret på Tverlandet, og en del mellom bo og servicesenteret og høgåsen. Turte selv aldri gå innom, men har noen turer i skogen etter skulking på skolen hva bryggeriet angår, så er vell mestparten der lager for auksjonshuset.

Høres forresten veldig interresant ut, og jeg kan sikkert være med noen om det passer med tiden jeg er i bodø

@UENorge, hører du til i Bodø-området?
Vis hele sitatet...
Bor selv i Høgåsen men kan ikke huske å ha sett noen bunkere dær..
Vet det er en å annen i Ørntuva.
Et UE tips er jo og gå opp til gruvene på Hopsfjellet. Er vist nok mulig og komme seg inn i den ene.
Mot Grønnåsen er det muligheter
▼ ... over en uke senere ... ▼
Råder dere å ikke ta turen innom den gamle svømmehallen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bodø Svømmehall var for en stund siden uten alarm, helt til ALLE skulle inn dit å gjøre jævelskap å hærverk. Jeg vet alle mulige veier for å komme seg inn, både de som er tilgjengelige i dag, og de som var tilgjengelige før. Jeg har omtrent vokst opp i svømmehallen, jeg kan den inn og ut. Ja, jeg vet det er tilfluktsrom/bunkers inni fjellet ved siden av svømmehallen. Tre veier inn, alle er stengte. Gå heller inn i bunkersen som ligger ved siden av sykehuset, den skal være åpen. Svømmehallen er spennende, helt til du blir tatt på fersken av vaktselskapet. (det har heldigvis jeg ikke blitt.)

Hopsfjellet er det mulig å komme seg inn i både Nergruva og Øvergruva, men vis stor forsiktighet!! Det er gammelt, og fjellet ramler til tider sund. Jeg har vært i begge gruvene, samt funne alle gruvesjaktene som er på toppen. Spenennde plass, men du kommer ikke inn så langt at du finner noe mer enn en gammel motor, i et stort oppholdsrom. (Nergruva) resten er sperret av slik at du ikke skal gå videre, fordi det er 10+++ m nedover, fylt med vann.Så vet dere det.
Går opp enten i Kvalvika(valle) eller bueskytterbanen ved futelva. Store støvler er et must, er mye vann der.
Sist endret av mtb2003; 7. januar 2012 kl. 17:21.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei.
Hvis dere ønsker en oversikt over ALLE bunkers, tuneller og stillinger fra andre verdenskrig besøk http://thomaslillevoll.net/index.php/613482.
▼ ... over et år senere ... ▼
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Hvis noen UE-folk befinner seg i Bodø i morgen (søndag) så send en PM.
Har ikke lest igjennom hele tråden så vet ikke om denne bunkersen er nevnt.

http://i.imgur.com/Y1YVErF.jpg

Men denne ligger ca mitt i byen så den er lett å komme til. Har ikke gått igjennom hele så vet ikke hvor stor den er.
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av iColdman Vis innlegg
Har ikke lest igjennom hele tråden så vet ikke om denne bunkersen er nevnt.

http://i.imgur.com/Y1YVErF.jpg

Men denne ligger ca mitt i byen så den er lett å komme til. Har ikke gått igjennom hele så vet ikke hvor stor den er.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset! Jeg tar nok en titt innom den på dagen på søndag. Bilder kommer. Bare å slenge seg på (send PM)